Gå til innhold

Garntyper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å strikker tøffler som skal toves, oxo lurte jeg på om noen har erfaringer me "billiggarn" fra feks sparkjøp??? Funker dette like bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe billiggarn er ok, mens noe er dårlig. Til prosjekter der jeg trenger mye garn og skal legge ned mye arbeid, kjøper jeg kvalitetsgarn. Når jeg bruker mye tid og penger på et prosjekt, vil jeg at det skal holde - noen kroner fra eller til i garnkostnader er ikke viktig for meg.

Tøfler er vel neppe et så avansert prosjekt at det er et stort tap dersom resultatet viser seg å være dårlig. Bare vær obs på at du ikke kjøper superwash-garn (har inntrykk av at mye billiggarn er superwash), for det tover ikke.

Jeg ville nok heller valgt å gå i en garnbutikk og spurt hva slags garn de anbefalte til det jeg skulle lage dersom jeg var usikker på om garnet passet, men om du er forberedt på at resultatet kan bli dårligere pga garnet så er det ingenting i veien for å prøve med et rimelig garn! :)

Anonym poster: 252f0d8ad58b31d0b56547cb71f56484

Skrevet

Jeg har strikket tovede tøfler med Cortina Soft fra Sparkjøp, det funket helt bra. Men de må toves i to ganger, og helst på 60 grader den ene omgangen

Anonym poster: 34dfacd7c54a201724a9cab4567f6e92

Skrevet

Jeg liker ikke Cortina. Lite på hvert nøste ( og da blir det ikke så mye billigere allikevel)og tover dårlig. Til tøfler foretrekker jeg Fritidsgarn

Skrevet

Okei, takk for svar. Trur jeg holder meg te fritidsgarn da ;-) det funker godt for meg.

Dette er mitt første strikkeprosjekt, så første paret er amt ferdig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...