AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Har tenkt litt på dette med å miste følelser for kjæreste, mest pga. at min eks dumpa meg "over natta", med dette som grunnlag. Selv er jeg en person som ikke helt skjønner dette, da jeg bruker lang tid på å komme over noen og bli kvitt følelser. Har jeg først fått dem så går de ikke så lett bort. Er dette med å miste følelser noe man kan finne en grunn til? Eller er det bare sånn at man våkner en dag og alt man følte ikke lenger er der? Så dere som har mista følelser for kjæresten, har det være klare og tydelige grunner til dette? Noe kjæresten har gjort? Følelser går jo ofte opp og ned, men må jo være litt frustrerende at de sterke følelsene som var der brått ikke finnes i det hele tatt. Anonym poster: b69ea14218b6b7390898b1185a09f266
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Skal prøve å svare deg litt, fra mitt synspunkt. Jeg har vel egentlig mistet følelsene for kjæresten min, men vi prøver å komme oss igjennom dette da. Men nei, det skjer ikke over natta. Det har vært en lang prosess for min del. Føler meg litt alene i forholdet, da typen ikke bryr seg så mye. Men han har følelser, og han har sterke følelser. Hadde det ikke vært for dette, og at han er en veldig snill gutt, så hadde vi nok vært over for mange år siden. Mange tenker at når noen mister følelsene, så er det forelskelsen som går bort. Vel, jeg har ikke vært forelsket på fem år, men jeg har jo hatt følelser for denne gutten, bare ikke det siste året. Kjæresten min har ikke gjort noe for at dette har skjedd. Vi har kanskje vokst i fra hverandre, jeg er sosial - han er usosial, og vi har forskjellige meninger om alt. Det er også vanskelig å leve med noen som ikke har de samme synene på forhold som en selv. Men av og til, så er følelsene bare ikke til stede. Nå vet jeg ikke hvordan du og eksen hadde det, men han må vel være veldig spontan av seg når det kommer over natten, og at han dermed ender forholdet. Da synes jeg du, TS, bare skal være glad for at det er slutt. Hvis han ikke er villig til å gi deg en sjanse, så skal jeg love deg at det er flottere typer der ute, som er den rette for deg Anonym poster: 8adea90efe99eeeca8a6bf2bd67bb2af
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Skal prøve å svare deg litt, fra mitt synspunkt. Jeg har vel egentlig mistet følelsene for kjæresten min, men vi prøver å komme oss igjennom dette da. Men nei, det skjer ikke over natta. Det har vært en lang prosess for min del. Føler meg litt alene i forholdet, da typen ikke bryr seg så mye. Men han har følelser, og han har sterke følelser. Hadde det ikke vært for dette, og at han er en veldig snill gutt, så hadde vi nok vært over for mange år siden. Mange tenker at når noen mister følelsene, så er det forelskelsen som går bort. Vel, jeg har ikke vært forelsket på fem år, men jeg har jo hatt følelser for denne gutten, bare ikke det siste året. Kjæresten min har ikke gjort noe for at dette har skjedd. Vi har kanskje vokst i fra hverandre, jeg er sosial - han er usosial, og vi har forskjellige meninger om alt. Det er også vanskelig å leve med noen som ikke har de samme synene på forhold som en selv. Men av og til, så er følelsene bare ikke til stede. Nå vet jeg ikke hvordan du og eksen hadde det, men han må vel være veldig spontan av seg når det kommer over natten, og at han dermed ender forholdet. Da synes jeg du, TS, bare skal være glad for at det er slutt. Hvis han ikke er villig til å gi deg en sjanse, så skal jeg love deg at det er flottere typer der ute, som er den rette for deg Anonym poster: 8adea90efe99eeeca8a6bf2bd67bb2af Så selv om du har mistet følelsene så prøver dere å fortsette forholdet? Det er jo fint dere prøver Føler at så mange i dag gir opp for lett. Man forventer at de sterke forelskelsesfølelsene skal vare for alltid. Og når de etter noen mnd. forsvinner litt og det roer seg ned så tenker man at det ikke er noe mer der. Men fra mitt synspunkt er det jo fortsatt mye der, man er blitt glade i hverandre og mye av hverdagen har man sammen. Kjærligheten er jo ikke kun en følelse, men også er valg. Når forelskelsen er borte har man en tilknyttning basert på noe dypere. Selvfølgelig om man ikke lenger føler seg tiltrukket er det jo som vennskap. Det kom ganske spontant, ja. Vi hadde det veldig fint sammen, alle tegn på følelser var det. Så det kom på mange måter som et sjokk. Følelsene forsvant visst på en ukes tid. Selv om det er vanskelig er vi gode venner nå, sees nesten litt for mye. Vi har det fortsatt fint sammen, så det er vanskelig å forstå dette med manglende følelser fra hans side. Jeg har ingen av og på knapp, som det virker som han har! TS Anonym poster: b69ea14218b6b7390898b1185a09f266
mckinley Skrevet 5. desember 2012 #4 Skrevet 5. desember 2012 Det er ingen som mister følelser over natta med mindre noe dramatisk skjer nettopp den natta. Det er selvfølgelig en lang prosess. Men jeg har selv opplevd at det å bruke for mye tid med partneren kan bli veldig intenst og følelsesdrepende. Etter noen dager uten kontakt er følelsene tilbake.
Triine Skrevet 5. desember 2012 #5 Skrevet 5. desember 2012 (endret) Så selv om du har mistet følelsene så prøver dere å fortsette forholdet? Det er jo fint dere prøver Føler at så mange i dag gir opp for lett. Man forventer at de sterke forelskelsesfølelsene skal vare for alltid. Og når de etter noen mnd. forsvinner litt og det roer seg ned så tenker man at det ikke er noe mer der. Men fra mitt synspunkt er det jo fortsatt mye der, man er blitt glade i hverandre og mye av hverdagen har man sammen. Kjærligheten er jo ikke kun en følelse, men også er valg. Når forelskelsen er borte har man en tilknyttning basert på noe dypere. Selvfølgelig om man ikke lenger føler seg tiltrukket er det jo som vennskap. Det kom ganske spontant, ja. Vi hadde det veldig fint sammen, alle tegn på følelser var det. Så det kom på mange måter som et sjokk. Følelsene forsvant visst på en ukes tid. Selv om det er vanskelig er vi gode venner nå, sees nesten litt for mye. Vi har det fortsatt fint sammen, så det er vanskelig å forstå dette med manglende følelser fra hans side. Jeg har ingen av og på knapp, som det virker som han har! TS Anonym poster: b69ea14218b6b7390898b1185a09f266 ... Endret 5. desember 2012 av Triine
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #6 Skrevet 5. desember 2012 Så selv om du har mistet følelsene så prøver dere å fortsette forholdet? Det er jo fint dere prøver Føler at så mange i dag gir opp for lett. Man forventer at de sterke forelskelsesfølelsene skal vare for alltid. Og når de etter noen mnd. forsvinner litt og det roer seg ned så tenker man at det ikke er noe mer der. Men fra mitt synspunkt er det jo fortsatt mye der, man er blitt glade i hverandre og mye av hverdagen har man sammen. Kjærligheten er jo ikke kun en følelse, men også er valg. Når forelskelsen er borte har man en tilknyttning basert på noe dypere. Selvfølgelig om man ikke lenger føler seg tiltrukket er det jo som vennskap. Det kom ganske spontant, ja. Vi hadde det veldig fint sammen, alle tegn på følelser var det. Så det kom på mange måter som et sjokk. Følelsene forsvant visst på en ukes tid. Selv om det er vanskelig er vi gode venner nå, sees nesten litt for mye. Vi har det fortsatt fint sammen, så det er vanskelig å forstå dette med manglende følelser fra hans side. Jeg har ingen av og på knapp, som det virker som han har! TS Anonym poster: b69ea14218b6b7390898b1185a09f266 Ja, det gjør vi :-) Vil heller prøve, enn å sitte her om en måned å angre på at jeg ikke får han tilbake! Jeg er helt enig i det du skriver, det er mer enn forelskelse i et forhold. Ingen kan forvente å gå i tiår å være superforelsket, selv om jeg selvfølgelig kunne ønske at det var slik Det høres veldig merkelig ut, og jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger. Men kanskje han bare trenger litt tid å tenke. Hvis dere fremdeles har det fint sammen, så er det kanskje best å la tiden vise hva som vil skje, og ikke stresse med noe. Skjønner at det er en frustrerende situasjon å sitte i, når du sannsynligvis har spørsmål som han ikke kan svare på. For hvorfor forsvinner følelsene? Jeg aner ikke. Lykke til, alt ordner seg til slutt. Og jeg håper det går din vei Anonym poster: 8adea90efe99eeeca8a6bf2bd67bb2af
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Ja, det gjør vi :-) Vil heller prøve, enn å sitte her om en måned å angre på at jeg ikke får han tilbake! Jeg er helt enig i det du skriver, det er mer enn forelskelse i et forhold. Ingen kan forvente å gå i tiår å være superforelsket, selv om jeg selvfølgelig kunne ønske at det var slik Det høres veldig merkelig ut, og jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger. Men kanskje han bare trenger litt tid å tenke. Hvis dere fremdeles har det fint sammen, så er det kanskje best å la tiden vise hva som vil skje, og ikke stresse med noe. Skjønner at det er en frustrerende situasjon å sitte i, når du sannsynligvis har spørsmål som han ikke kan svare på. For hvorfor forsvinner følelsene? Jeg aner ikke. Lykke til, alt ordner seg til slutt. Og jeg håper det går din vei Anonym poster: 8adea90efe99eeeca8a6bf2bd67bb2af Gresset er sjelden grønnere på andre siden! Om man er sammen med en person som er snill og god, og som man er glad i ,må det da være flere grunner til å kjempe litt enn å gi opp Mange som ikke setter ordentlig pris på det de har! Ja følelser og forhold er ikke lett å forstå seg på. Tror nok jeg bare må ta ting som de kommer ja. Er ikke mye man får gjort når den andre ikke vil mer. Takk for det, og lykke til selv TS Anonym poster: b69ea14218b6b7390898b1185a09f266
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå