Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei r det noen steder jeg kan få tak i fargelinser for SKJEVE HORNHINNER?? Uansett hvilket farge..

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Nei, det får du desverre ikke tak i..

Skrevet

Og hva skjer hvis man bruker fargelinser som ikke er for skjeve hornhinner??

Skrevet

Kan noen hjelpe meg

Skrevet

det er ikke noe som korrigeres hverken ved laser eller linser. 90% av befolkningen har dette og det skaper ikke noe problem.

Ta det helt med knusende ro.

Skrevet

det er ikke noe som korrigeres hverken ved laser eller linser. 90% av befolkningen har dette og det skaper ikke noe problem.

Ta det helt med knusende ro.

Skjeve hornhinner kan da både korrigeres med laser og linser. Det er riktig at veldig mange har det uten at det skaper problemer, men er skjevheten stor nok så skaper det problemer og må korrigeres på linje med nærsynthet og langsynthet - og det er det ikke sjelden at det må. Men fargelinser er jeg litt usikker på om man får tak i med korrigering for hornhinneskjevhet.

TS: Det som skjer om man bruker fargelinser uten skjeiv hornhinne korrigering kommer an på hvor stor skjevhet du har. Er den stor nok vil du oppleve å ikke se klart nok med fargelinsene. Men farlig er det ikke.

Gjest snyball
Skrevet

Jeg har skjeve hornhinner , og har fått linser som korrigerer det så godt som mulig. Jeg spurte de på Specsavers om jeg kunne få fargelinser, men det var visst nok lite sannsynlig

Skrevet

Når du bruker vanlige linser på skjeve hornhinner kan du oppleve å se uklart... Tror ikke det er farlig å gå med det, men kan kanskje bli ubehagelig om du har dem på i lengre perioder. Ser for meg at det går greit å ha dem på på en fest å ta dem av etterpå eller ta dem av når du kommer hjem fra skolen :) Vet ikke hvor du kan kjøpe de dessverre :)

Skrevet

Google Freshlook Colorblends toric, så vil du finne toriske fargelinser. Vet ikke om de selges i norske linsebutikker, men kan i alle fall bestilles fra utlandet. Utvalget av styrke er noe dårligere enn for andre toriske linser, så hvis du har veldig høy styrke vil du ikke kunne bruke disse.

Skrevet

Jeg har brukt linser med korrigering for skjeve hornhinner i over 10 år. Da jeg studerte spurte jeg min optiker hos Interoptik om de hadde fargelinser jeg kunne bruke. Ser i tillegg ganske så dårlig, svært nærsynt. Da fant de fram en type jeg kunne bruke som de kunne tilpasse meg i styrke og korrigering for skjeve hornhinner. De var dyyyre da, så jeg tok meg ikke råd til det. Tror de kostet 5-600kr per linse, ikke per par! Men har du pengene er det mulig. Ta turen innom å hør med din optiker. Interoptik kan anbefales :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...