Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som trengs for å få benytte seg av NTNUs utvekslingsavtale med MIT?

Anonym poster: 9bd5edf654630377a8159239cdf6bc92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Master med fokus på nanoteknologi har et samarbeid med MIT, tidligere vet jeg at et fåtalls studenter har kommet seg dit via marintek også. Dog finnes det ikke lengre noe offisielt opplegg på NTNU ifølge fagsidene deres.

Master i teknologi administrasjon har samarbeid med MIT Sloan.

Energi har et forskningssamarbeid med MIT. Men altså ikke en del av det vanlige utdannelsesløpet. Da må du få ansetteles innen et forskningsprosjekt.

Å ta et semester i 4 eller 5 år innen aktuelle master ingeniørutdannelser (det som het sivilingenør) er mulig om man utmerker seg med toppkarakterer og anbefalninger fra forelesere og professorer. Det samme gjelder om man bygger videre på en doktoravhandling og kan ta denne der.

Kort og godt bør du skille deg ut som 1 i 1000 studenter på samme fagområde.

Skrevet

Takk, men regner med at det er langt flere med toppkarakterer enn det vil være plasser ledige ved MIT?

Og spurt om anbefalinger, det får jeg, men det er bare noe professoren skriver for å hjelpe ved søknad om studier i utlandet, han kjenner meg jo ikke.

Men det hadde jo vært sykt gøy å få prøve seg på et av de beste universitetene og møte noen av de smarteste studentene.

Skrevet

Så du studerer allerede på gløs ?

Det er jo de som organiserer ved NTNU som håndterer anbefalinger. Jeg er usikker dog om MIT har noe ord med i saken - amerikanske universitet er jo veldig basert på søknader og anbefalinger i tillegg til toppkarakterer. Et semester ved MIT vil i tillegg til å ta seg ekstremt godt ut på CV'en være en opplevelse for livet samt kunne pense en videre i utdannelsesløp eller karrierevalg også.

Skrevet

Så du studerer allerede på gløs ?

Det er jo de som organiserer ved NTNU som håndterer anbefalinger. Jeg er usikker dog om MIT har noe ord med i saken - amerikanske universitet er jo veldig basert på søknader og anbefalinger i tillegg til toppkarakterer. Et semester ved MIT vil i tillegg til å ta seg ekstremt godt ut på CV'en være en opplevelse for livet samt kunne pense en videre i utdannelsesløp eller karrierevalg også.

Takk, studerer på 2.året. Har ikke turt å spørre noen utenfor internett enda, for det er jo ganske urealistisk å få til utvekling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...