AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Hei, er det nokon som har erfaring med Club Royal sine reiser til Tyrkia? Ei venninde har invitert meg med, er litt skeptisk, men må jo holda alle mulegheiter opne Anonym poster: 57f6d08b69f40d8b76512468cf2f0682
reiselyst72 Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Kjenner ikke dette spesifikke selskpapet, men: Ser de opererer med obligatoriske utflukter som inneholder stopp for shopping og på teppemakeri. Der er det massivt kjøpepress for å få deg til å kjøpe overprisede varer. Kjent fremgangsmåte for å holde prisene på selve reisen nede. Man bør unngå disse arrangørene.
Tlaa Skrevet 12. desember 2012 #3 Skrevet 12. desember 2012 Hei Anonym, Jeg har også vurdert å reise på en slik tur. Når skal dere dra nedover?
caroprins Skrevet 16. desember 2012 #4 Skrevet 16. desember 2012 Vet om noen som har vært med 2 ganger på disse turene med dette selskapet og de har vært veldig fornøyd. Bra organisert, fine hoteller og de fikk sett mye av tyrkia. Ja man skal innom diverse teppe og gullselgere og den slags men hva gjør det. Om man ikke skal ha noe så er det bare å være bestemt å si nei takk. Man treffer da ofte masete selgere når man er ute og reiser og når man får en ukes tur med guide og fine hoteller for under 1500 kroner så bryr ikke jeg meg i alle fall om jeg må overvære en teppedemonstrasjon eller to. Vi var selv en tur i Tyrkia sist sommer og var med på shoppingturer til teppebutikker og gullsmeder. Det var deilig aircondition i butikkene og 40 grader ute så jeg brukte tiden til å kjøre meg ned. Dessuten fikk en mye informasjon om hvordan disse teppene ble laget og betydningen av forskjellige mønster. Så selv om jeg ikke skulle ha noe teppe så benyttet jeg den tiden til å både kjøle meg ned og lære noe nytt. Så mitt råd er: Gå for det om du har lyst., Det er billige turer og masse opplevelser.
Anny A Skrevet 18. desember 2012 #5 Skrevet 18. desember 2012 Hei Anonym, Jeg har også vurdert å reise på en slik tur. Når skal dere dra nedover? Om me reiser vert det i mars/april
Anny A Skrevet 18. desember 2012 #6 Skrevet 18. desember 2012 Vet om noen som har vært med 2 ganger på disse turene med dette selskapet og de har vært veldig fornøyd. Bra organisert, fine hoteller og de fikk sett mye av tyrkia. Ja man skal innom diverse teppe og gullselgere og den slags men hva gjør det. Om man ikke skal ha noe så er det bare å være bestemt å si nei takk. Man treffer da ofte masete selgere når man er ute og reiser og når man får en ukes tur med guide og fine hoteller for under 1500 kroner så bryr ikke jeg meg i alle fall om jeg må overvære en teppedemonstrasjon eller to. Vi var selv en tur i Tyrkia sist sommer og var med på shoppingturer til teppebutikker og gullsmeder. Det var deilig aircondition i butikkene og 40 grader ute så jeg brukte tiden til å kjøre meg ned. Dessuten fikk en mye informasjon om hvordan disse teppene ble laget og betydningen av forskjellige mønster. Så selv om jeg ikke skulle ha noe teppe så benyttet jeg den tiden til å både kjøle meg ned og lære noe nytt. Så mitt råd er: Gå for det om du har lyst., Det er billige turer og masse opplevelser. Takk for respons. I Tyrkia er det ikkje uvanleg å bli masa på av ulike selgjarar, så det er jo i grunnen ikkje store forskjellen om det skjer på gata eller på ein teppefabrikk
caroprins Skrevet 10. mars 2013 #7 Skrevet 10. mars 2013 (endret) Tar opp igjen denne tråden. Trådstarter har muligens vært avsted og om hun ikke har så har jeg akkurat kommet hjem fra en tur til Kappadokia med Club Royal. Vi har hatt en kjempefin uke og fra vi ankom flyplassen i Antalya til vi dro igjen så var alt veldig bra organisert. Hotellene var topp, maten utmerket, bussen behagelig og guiden var utdannet lærer og snakkket veldig bra engelsk. Vi var 2 busser med nordmenn som reiste sammen og vi ble godt kjent i løpet av uken. Vi fikk sett mye og hadde også en flott tyrkisk aften på programmet. Vi var innom teppefabrikk, gull og skinnbutikker men jeg gikk bare raskt ut og slapp unna masete selgere. Så om man ikke skal ha noe og går raskt ut så er det ikke noe problem. Om man derimot begynner å se på varer så må man regne med å få en masete selger som puster seg i nakken. Bare man er klar over dette så går det greit. Ellers så fikk vi sett masse av Kappadokia, veien over snøkledde Taurusfjell var naturflott og i Antalya var det 20 grader. Der hadde vi et besøk i bazaren som faktisk var ganske gøy. Dette er rimelige turer og her får man masse for pengene. Vi kommer til å reise igjen senere på en av de andre turene også. Endret 10. mars 2013 av caroprins
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå