Gå til innhold

Barnefordelingssak - hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan går man frem når man er nødt til å gå rettens vei for å få stadfestet samværsavtale ved hjelp av domstol?

Er det noen som kan gi meg en 'for dummies' forklaring på hvordan dette foregår?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på hva du egentlig mener med "stadfestet".

Er det slik at du har en avtale som den andre forelderen saboterer? eller er det slik at du ikke får en avtale du annser som best mulig?

1. advokat

2. levere stevning

3. papir på at megling har vært forsøkt hos famlievernkontoret må vel også legges ved tror jeg

4. du må bevise over enhver tvil at den andre forelderen er en vesentlig dårligere omsorgsperson i retten for å få overført hovedomsorgen.

Skrevet

Meklingsattest må legges med ja, den er "holdbar" i seks måneder etter meklingsdato.

Skrevet

etter mekling, finner du en advokat som skal føre din sak. enten stevner din eks deg først, eller så stevner du han/henne.

så blir det etter slik jeg har forstått et rettsforberedende møte, hvor partene + advokater + sakkyndig møtes og skal prøve å finne et kompromiss mellom foreldrene (som en slags ny mekling). Blir man enig om en prøveordning, så prøves dette i en periode, fungerer ikke dette - eller det ikke blir noe kompromiss, blir det da satt videre til retten hvor retten da setter en dom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...