Gå til innhold

Vil jeg gå ned i vekt av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg vil ned en del kilo. For meg er "en del kilo" rundt 10 kg.

Jeg har en BMI på rundt 21,5, og er fullt klar over at det er fint med former, men jeg er bare ute etter å se hvordan jeg faktisk ser ut, og om jeg føler meg bedre med noen kg av. Jeg er også ikke høyere enn 1,60 over bakken, så når man har litt ekstra (som jeg faktisk har) så syntes det!

Men. Jeg kan først og fremst takke meg selv. Jeg har vell ikke løpt, eller trent siden sommer (og da snakker vi kanskje om 1 gang i løpet av ferien), og kostholdet mitt er til å le av.

Slik er som regel en dag for meg:

Frokosten: Blir tatt på skolen, og er gjerne en Duo Youghourt.

Lunsj: Blir også tatt på skolen, og er gjerne en Duo til. (ja, dere leste rett)

Middag: Spiser sjelden middag. Blir heller litt sjokolade, eller ingenting hvis jeg ikke har lyst på noe spesielt.

Kveldsmat: Blir gjerne tatt aaaalt for sent (halv elleve-elleve), og er gjerne pasta og pesto, sjokolade, potetgull og ikke minst pepsi max.

MEN

Jeg har ikke lyst til å ha et sånt kosthold. Og jeg vet at det ihvertfall ikke vil skje noe med vekta med det kostholdet, og den treninga. Og til min store glede så kom jeg hjem til ny tredemølle i stua idag, og jeg har tenkt til at den skal brukes!

Så spørsmålet mitt er egentlig. Tror dere jeg vil se noe forandring på vekt relativt fort hvis jeg følger min nye plan som er:

Frokost: Herbalife shake,

Lunsj: Herbalife shake

Middag: Noe magert, sunt og godt.

Kveldsmat: (FØR kl. 20.00) Noe magert, sunt og godt.

Og i mellom disse måltidene masse frukt og vann.

Og når det gjelder tredemølla, så skal den løpes på ca. 15-20 minutter 4-5 dager i uka.

HVA KAN JEG FORVENTE MEG AV RESULTATER? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magert OG sunt? Does not compute. Vi skal ha fett. Det er karbohydrater vi ikke skal ha så mye av, særlig hvis man har tenkt å gå ned i vekt.

Anonym poster: 684277260db5ee9b0bebb5ee14cb34d6

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke du skal fokusere på vekta di. Om du skal ned 10 kg, vil du få en undervektig BMI og det er virkelig ikke noe friske mennesker skal sette seg som mål!

Det du burde fokusere på er å endre kostholdet ditt. Da vil du over tid føle deg bedre fysisk sett, noe som kan påvirke psyken også. Om du i tillegg begynner å trene som du sier, vil kroppen defineres mer, bli sterkere og føles bedre.

Det skal ikke mye til å forbedre kostholdet ditt. Det er nok av fett og sukker å ta av. Det er nok smart å gjøre endringer gradvis, slik at du klarer å holde deg til dem.

Du trenger heller ikke å kutte ut karbohydrater for å gå ned i vekt. Det er ikke nødvendigvis så gunstig som "alle" skal ha det til.. Disse shakene som du snakker om, synes jeg bare du skal droppe, da de ikke er noen naturlig del av et naturlig, sunt, variert kosthold.

Stikkordet er variert!

Frukt og grønt, som du sier, det er supert! Man kan ikke spise for mye grønnsaker. Frukt derimot er det mye syre og sukker i, så det må man spise med måtehold.

Fiber er det også viktig at du får i deg. Spis fullkornsprukter - grovte brød, knekkebrød, pasta og ris.

Masse fisk til middag er bra, gjerne også som pålegg i løpet av dagen. Kjøtt kan du også spise hva du vil av. Det er ikke sånn at kylling og kalkun er det eneste sunne.

Melk, melkeprodukter og egg er det også flott å få i seg Det inneholder en haug av mineraler og vitaminer i tillegg til sunt fett.

Nøtter og frø er også godt til mellommat.

Det viktigste er å variere kosten! Ikke spis det samme hver dag.

Det skader heller ikke å unne seg litt sjokolade i blant (:

Anonym poster: 5060646bdf31a99e06035cb98052b267

Skrevet

Jeg har veid 20 kilo mer enn jeg gjør nå. Jeg startet med et Grete Roede-kurs som hjalp meg med å finne ut hva det jeg puttet i meg faktisk inneholdt! Min vektnedgang har skjedd over flere år. Jeg har gått opp og ned, men greia mi var at jeg måtte bruke LANG tid. Hver gang jeg har valgt en streng diett og har hatt store planer har det gått i vasken og jeg har ikke klart å holde meg til et slikt "regime".

Det som har fungert for meg er å kutte ned på søtsaker. Både sukker og kunstig søtning.

Spise regelmessige måltider ca 5 ganger om dagen, i ikke for store porsjoner. For meg er det viktig å spise nok til å bli mett.Under meg en sjokoladebit HVER DAG etter middag, dette hjelper meg til å ikke skeie ut i hverdagen.

Begynn forsiktig og sett deg langsiktige realistiske mål.

Ønsker deg lykke til uansett hva du velger å gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...