Gå til innhold

Hundene vil ikke slutte å gjøre fra seg inne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har ei tispe på 2 år og ei på 5 mnd.

2åringen er 80% husrein. Problemet med henne er at hun ikke sier ifra når hun vil ut så hun gjør fra seg inne hvis hun må..

Valpen er 5% husrein. Hun tisser og driter der hun vil, gjerne rett etter hun har vært ute.

Jeg synes jeg har prøvd alt, på begge, men ingenting fungerer..

HJELP MEG! Jeg er så lei av å tørke tiss og drit.

Anonym poster: 601140c2a4579a19fb1e0add3509068d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det eneste som hjelper er og starte helt på scratch igjen med treningen.

Ut hver gang de har spist, drukket, sovet eller lekt.

Ser du de snuser rundt, gå ut. Ha tålmodighet selv om det er kjempe tungt.

Vi jobbet ekstremt hardt i starten med valpen vår. Var mer ute enn inne føltes det som. Kaldt og tungt som fy.

Akkurat satt seg ned i sofan, så var det opp og ut igjen.

Men takket være så mye arbeid som vi la ned i det, så hadde vi stueren valp etter et par uker. Han var stueren da han var 3 mnd gammel eller så. Og har aldri bæsjet inne heller.

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis 2-åringen gjør fra seg inne når hun må, betyr det at du ikke er ute så hun får gjort fra seg ofte nok.

Det er normalt at en valp på 5 måneder ikke er husrein. Hvor ofte er du ute med valpen?

Man må OFTE ut med dem, og hvis du ikke har vært nøye med det, bør du begynne helt forfra igjen.

Skrevet

Jeg hadde vintervalp og det er skikkelig kaldt i tilleg! Men hvis de får tilbakefall (noe min gjorde når snøen forsvant) så må man bare starte på nytt! Da må de ut når de har sovet, når de har drukket og spist, og når de har lekt! Uansett, og vær faktisk ute en stund! Ikke bare kjapt ut og kjapt inn igjen! Og gå de igang! Jeg måtte fort gå 10-15 min før min gjorde fra seg ute, selv om det bare var i gårdsplassen!

Og gjør de fra seg inne er det bare å ignorer og tørke opp og la det gå! Men husk å lage veldig mye jubel og leven ut av det når de først gjør fra seg ute! Positiv forsterkning hjelper mye!

Gjest SheWolf
Skrevet

Jeg hadde også vintervalp. Var ute hele tiden, stortsett. Etter han spiste, drakk, lekte, sov osv :-) Men vi gjorde det sånn at vi lekte mye med han ute, da. Så når han måtte tisse, så tisset han, enkelt og greit.

Og når han var uheldig var vi veldig nøye på å ikke kjefte! Fikk han da han var 9 uker, og det gikk to uker så var han helt 100% husrein, har ikke vært uheldig siden :-)

Ta de mye ut, merkelig at en 2-åring enda ikke er helt husren.. Så kanskje de ikke er ute nok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...