Gå til innhold

Gjorde jeg det rette når jeg slo opp?

Anbefalte innlegg

Gjest usikkerts
Skrevet

Etter nesten ett år sammen slo jeg opp med kjæresten min fordi hun var utro mot meg. Hun fortalte meg at det hadde skjedd forrige helg når hun var ute med noen venninner på byen. De endte til sengs sammen. Jeg sa jeg var glad for at hun var ærlig med meg og sa hva som hadde skjedd, men at ikke ville være i sammen med henne lengre, etter hva hun hadde gjort. Er så usikker på om jeg gjorde det rette eller om jeg over reagerte og burde gi henne en ny sjanse. Hun har nærmest bedt på sine knær om at vi skal bli sammen igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hun var utro mot deg, TS. UTRO! Ta deg noen gode tenkeminutter til å analysere og smake på nettopp dette ordet.

Etter mitt syn er utroskap et så stort svik at jeg vil se på det som utilgivelig. Du gjorde det rette.

Endret av Pene sko...
Gjest forvirretvegglus
Skrevet

Uten tvil,du gjorde det rette.

• Liker 1
Skrevet

Alle gjør feil, og hun var i det minste ærlig. Hvis du synes at forholdet kan være verdt å redde, får du ta en alvorsprat med henne. Kom til bunns i hvorfor dette skjedde - har hun forpliktelsesvegring, mister hun kontrollen når hun drikker, er hun misfornøyd med forholdet, er det andre ting på gang som gjør at hun er selvdestruktiv, og så videre. Det kan være at dette er et enkelttilfelle, eller det kan hende at hun er en av de som rett og slett ikke takler monogame forhold. Du må være klar på hva du forventer av henne i fremtiden.

Anonym poster: e935bde103504f13917b3fd8f8bfb5a5

• Liker 2
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Er du sikker på at du hadde klart å ha tillitt til jenta igjen?

Jeg synes du gjort det rette.. Når man er utro går man langt over en grense man aldri bør passere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det kommer ann på om du selv syns forholdet er vært å redde, man kan komme seg ut av det, det krever tid og energi, men det kan gå.

Om du bestemmer deg for å tilgi, så lag noen kjøreregler?;

- Ikke ut med venniner å drikke på en stund? (Helt til du føler du kan stole på henne) Og om hun er ute så kom å hent henne?

- Snakk ut om det, få svar på alt du lurer på - ikke gå å gnag på ting lenge...

- Om hun gjorde en feil EN gang og er kjempe lei seg og var ÆRLIG, så kanskje hun ikke er en totalt drittsekk? Ikke straff henne, men vis at det hun gjorde var galt.

Lykke til!

Gjest brutal mann
Skrevet

Kutt all kontakt og se deg aldri tilbake. Hvorfor skal du være sammen med ei som ikke respekterer deg? behandle henne som luft fra nå og til evigheten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det kommer ann på om du selv syns forholdet er vært å redde, man kan komme seg ut av det, det krever tid og energi, men det kan gå.

Om du bestemmer deg for å tilgi, så lag noen kjøreregler?;

- Ikke ut med venniner å drikke på en stund? (Helt til du føler du kan stole på henne) Og om hun er ute så kom å hent henne?

- Snakk ut om det, få svar på alt du lurer på - ikke gå å gnag på ting lenge...

- Om hun gjorde en feil EN gang og er kjempe lei seg og var ÆRLIG, så kanskje hun ikke er en totalt drittsekk? Ikke straff henne, men vis at det hun gjorde var galt.

Lykke til!

Du skal ikke behøve å være i et forhold hvor du må komme og hente henne når hun har vært ute med venninnene sine. Det skal være en selvfølge at hun kommer seg hjem ALENE uten din hjelp.

Med det sagt, syns jeg Brutal mann er litt vel brutal her. Ingenting er verre enn å bli bedratt, men finn ut hva som var grunnen til utroskapet og kjenn på om du vil kunne stole på henne igjen. Hvis du kjenner at denne episoden alltid vil plage deg og at du alltid vil være urolig når du ikke vet hvor hun er, så dropp henne. Det krever veldig mye å tilgi det hun har gjort. Og det er ingen som kan forvente at du skal vurdere å la henne prate til deg engang.

Skrevet

TS, som de andre sier, så fortjener hun å forklare seg.

Dersom du blir sammen med henne igjen, så spørs det om hvor mye tid det tar før du får tillit til henne?

Du kan jo ikke akkurat gi henne plikten til å rapportere hva som skjer annen hver time når hun er ute med sine venninner på byen heller!

Til slutt, er hun fortsatt verdt all tid og krefter du vil bruke de neste 3++ månedene?

Du kjenner henne åpenbart best av oss her på KG.

Skrevet

Du gjor det riktige. Ja, det føles jævlig nå og du savner henne. Du husker sikkert alle de gode minnene, men tenk deg litt om hva hun faktisk gjorde. Hun dro hjem med en annen mann. Hun sugde han, kjente hans harde pikk knulle vettet av henne, mens hun lå å skrek av nytelse. Orgasme etter orgasme.

Eller noe slikt. Er det virkelig noe du kan leve med? :)

• Liker 1
Skrevet

Eg vil si du gjorde det rette, men samtidig så var ho i det minste ærlig og fortalte deg om hva som hadde skjedd. Det er det ikkje mange som er tøffe nok til å gjøre. Du får ta deg ein runde i tenkeboksen og evt. ta ein skikkelig prat med ho når du føler deg klar for det og få svar på spørsmål som gnager. Vil du klare å stole på ho igjen etter eit slikt bedrag? Vil du tilbringe livet med denne jenta? Vil du klare å tilgi og glemme det? Hvorfor var ho utro? Etc.. Dette er det kun du som kan finne ut av, lykke til.

Skrevet

Svaret på om du har gjort det rette ligger hos deg selv. Meg? Jeg hadde ikke vært i tvil, jeg hadde aldri sett meg tilbake. Og tenk på hvor mange flotte trofaste kvinner det er der ute. Noen av de leter etter deg!

Anonym poster: 5dceb030164afa3596f925953311899b

• Liker 1
Skrevet

Dette må nesten du finen ut selv. Noen greier seffølgelig å bygge opp forholdet igjen etter utroskap..

Men du må tenke selv:

Vil du greie å fortsette å elske henne selv etter hva hun gjorde?

Vil du greie å gå rundt og å vite at hun har ligget med en annen?

Når dere har sex, vil du greie å få tanken på at en annen også har gitt henne samme nytelse?

Men for all del, vis du greier det så keep fighting:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...