AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Blir litt rådvill her.. jeg har ammet helt til nå, men nå er det omtrent helt tomt for melk. Ammer kun 2 ganger i døgnet og da er det ikke mye der. Jeg har tilbudt flaske etter måltider i flere mnd for å venne han til flaske, men han drikker omtrent ingenting av flaska. Har også prøvd med tutekopp og vanlig kopp. Har prøvd 4 typer flaske og flere typer tutekopp (har 2 barn fra før så har endel i skapet). Han drikker litt hvis jeg gir han med skjei, men det er jo veldig tungvint. Er redd han ikke får i seg nok væske nå når jeg ikke har særlig melk igjen. Jeg tilbyr både vann og mme. Helsesøster sier jeg bare må fortsette å tilby, men det skjer jo ingen endring. Jeg gir han grøt 2 ganger daglig og fruktpure/smoothie samt middagsglass så han får vel i seg litt væske der, men er usikker på om det er nok. Han spiser bra. Noen tips? Anonym poster: 952d0d790d249e953bc4b638dc65c253
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Han får vel i seg væske i grøt/smoothie/middag så tror ikke det er grunn til å være bekymret, såfremst gutten ikke viser tegn til uttørring. Ser du har prøvd vanlig kopp også, det var egentlig mitt forslag. Lille her nekter både flaske og smokk, heller ikke tutekopp er noe særlig, men vanlig kopp går heldigvis fint. Anonym poster: a4afe2c0ec5c71639920d8afd436cd8c
Amys Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Har du prøvd vanlig drikkeflaske? (ala imsdal eller liknende) Min er iallfall veldig glad i de. 1
ofelia Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Min var ikke så interessert i verken tåteflaske eller tutkopp. Og jeg var ikke så interessert i å venne han til det heller når han var så stor. Så her gikk vi rett på vanlig glass. Og imsdal-flasker. Noe av det verste jeg ser er store barn som drikker av tåteflaske.
Mohair Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Prøve å tilby drikke før måltidet eller før du ammer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå