Gå til innhold

Vet du om en god handkrem mot tørre hender?

Gjest Amy

Anbefalte innlegg

Huden sprekker både oppå handa og inni, hva skal jeg gjøre? Bruker sjelden såpe ved vask og bruker gummihansker når jeg vasker opp ol.

Finnes det noen gode kremer der ute? Har prøvd så mang, men ingen som funker noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Decubal som fås på apoteket er veldig god. Den er fet så den bør brukes om kveldene eller når du har litt tid til å la den trekke inn. Apoteket har også en annen krem som begynner på Ce... som er bra.

Ellers så har Clarins (fås i parfymeri) en krem som trekker som utrolig for inn. Den hjelper ikke like mye som de over, men er god allikevel. Jeg bruker den masse.

Jeg har også vært plaget av hender som er så tørre at de sprekker og det er mulig gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke sprekker i huden, men blir veldig fort tørr.

Kjøpte den nye håndkremen til Dove, den for "nattbruk" og hendene ble kjempemyke! Så jeg er kjempefornøyd med den så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine absolutte favoritter er Clarins Jeunesse des Mains og Biotherm Biomains.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke tips om en krem, men bruk en fet krem. Etter at du har smurt inn hendene tar du først en brødpose på hver hand og så ullvotter utenpå. Ha på i 15-30minutter. Kremen trekker godt inn i huden på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydrokortison er til behandling av mildt eksem, du får kjøpt denne på apoteket. Har hjulpet meg på vinterstid, men skal ikke brukes mer enn en uke av gangen.

Eller så er Repair en veldig fet krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

JEg sverger til mentolatum mot tørre og såre hender. Smører hendene godt inn om kvelden. Og bruker en annen god litt fet krem på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndkrem med hampolje fra Body Shop!

Slår til og med den gamle gode spenolen (huden min sprekker, så tørr er den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Neutrogena Hand Cream Consentrated, den er litt klissete med en gang, men lindrer utrolig godt og hendene blir kjempe myke. En annen bonus ved den er at den er utrolig drøy i bruk. Jeg har hatt min tube i evigheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en veldig tørr og skjellaktig hud, tipset jeg fikk av en lege var å smøre med karbamid krem.

Jeg har siden det kjøpt 10% karbamid krem på apoteket, har en tube i skrivebordet på jobben, og en krukke hjemme som jeg også bruker på hele kroppen, krukken er drøy og holder til flere månders forbruk. Passer på å smøre meg når jeg har vært i kontakt med fettløsere. (f.eks såpe)

For huden min er det supert, og kremen trekker inn i løpet av 5 minutter, min kone med normal hud tyr derimot til zalo etter nærkontakt med stoffet, så det er VELDIG klissete.

Jeg blir også lett plaget av atopisk eksem, men kombinasjonen reseptbelagt hydrokortisonsalve, og det å unngå mest mulig av fettløsere på huden som sterke såper, zalo, rødsprit o.l. har vært nok til å holde eksemet borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

EAU THERMALE AVENE

Cold Cream, creme mains.

Den får du kjøpt på apoteket. Veldig god. Litt dyr men det er verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg er også tidvis plaget av ultratørre hender, men har funnet to kremer jeg liker veldig godt.

(1) Body Shop Africa Spa Hand&Feet Honey Butter (i stor krukke, ca 160,- lukter nydelig).

(2) ACO Myk Hud Krem (apoteket, billig, uparfymert og trekker godt inn så du kan ha den på kontoret).

Ellers bør du tørke hendene på håndkle, ikke papir, det har jeg funnet ut gjør vondt verre. Apoteket har også en håndvaskeolje fra Eucerin, men den har jeg ikke testet. Palmolive Milk&Honey er beste normale håndsåpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Vaseline Intensive Cares Hand & Nail lotion på jobben. Den trekker seg raskt inn, og har en grei lukt. Hjemme bruker jeg ofte en fetere en, har mange forskjellige liggende her og der så jeg alltid har en i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at to brukere anbefaler Clarins. Min erfaringer sier: STYR UNNA. På nåværende tidspunkt bruker jeg den og den hjelper ikke. Har prøvd mye men kan ikke si at jeg finner DEN ultimate. Men jeg er blitt anbefalt Biotherm og skal prøve den. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...