Cupcake92 Skrevet 6. desember 2012 #21 Skrevet 6. desember 2012 Da har jeg et helt annet inntrykk en ts. De aller fleste vil unne seg en sjokoladebit eller en pepperkake. Det folk derimot stresser med, er å holde det til nettopp en eller to. Med ørten besøker og anledninger i julen er det faktisk helt nødvendig å begrense seg om man ikke ønsker å legge på seg i julen. Jeg har selv opplevd å gå opp 2-3 kg i julen, da jeg var yngre og ikke så bevisst på kosthold, og kom hjem til ho mor i julen og ble utsatt for sju slag og sjokolade og marsipan og dadler og fikener og gløgg og julesnop og middager med feit saus hver bidige dag. Det er det å måtte stå imot fråtseripresset/fristelsene som stresser folk og som får folk til å lage tråder som "hvordan holde vekta i julen". Ikke at de ikke har lyst til å ete én sjokolade, eller kose seg en eller to dager i julen. Anonym poster: 5cfdd8f7483faa903c8fd838a6e29956 Hehe, da fikk vi nok litt forskjellig inntrykk ja, men fråtsing syntes jeg er unødvendig. Det er ikke sunt selvom det er jul Men folk får fråtse som de vil. Selvom det er jul har jeg ingen planer om å stappe i meg dritt hver dag, og det tror jeg de færreste vil. Men det er lov å kose seg i julen. Men da regner jeg med at vi egentlig er enige Hehe.
Gjest Funky Punk Skrevet 6. desember 2012 #22 Skrevet 6. desember 2012 Så enig. Ja til å kose seg litt ekstra uten å telle kalorier eller ta med spesialmat uten karbo og annet til middagsbordet akkurat denne tiden. Man dør ikke av å kose seg Når det blir et problem så er det fordi man fråtser. Alt med måte sier nå jeg. Koser meg gjerne med ribbefett og sjokolade, men spiser heller ikke dette hver dag hele dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #23 Skrevet 6. desember 2012 Jeg fyller heller kyllingen med feta, lager en oljete vinagrette, kliner over bacon og steiker poteter i ovnen enn å leve det der kjedelige treningshysteri-livet. Levde det i 7 år.. Høres ut som du spiser lavkarbo. Og det er ikke noe galt med det. Snarere tvert i mot! Nå er jeg sikkert veldig dum, men poteter er vel ikke akkurat lavkarbokost? Anonym poster: 2ea8b8d4505dab548c3509bb07a0d757
Gjest Darthoven Skrevet 6. desember 2012 #24 Skrevet 6. desember 2012 Nå er jeg sikkert veldig dum, men poteter er vel ikke akkurat lavkarbokost? Anonym poster: 2ea8b8d4505dab548c3509bb07a0d757 Nei, men jeg er ikke noen utpreget lavkarbomann heller så Love my potatoes!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #25 Skrevet 7. desember 2012 Folk bør få kose seg med det de vil og stresse med det de vil, ja Føler litt aversjon mot dette "det må jo være lov å kose seg" hver gang det blir dyttet på andre. Jeg liker for eksempel ikke kaker og søtsaker, og legger derfor kanskje ekstra godt merke til hvor ofte det blir servert kake(tvang) med "det må jo være lov å kose seg" merkelapp på; bursdager på jobb, syklubb med venninner, besøk hos svigermor, fordi det er fredag, fordi det er jul, fordi det er whatever. Anonym poster: 17dff4578b9b43bbae983e02c7eccae3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå