Gå til innhold

Bestevenninnen min har blitt venninne med eksen til kjæresten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Uff, jeg kjenner at det stikker litt når jeg skriver om det her.. Men det har seg sånn at kjæresten min holdt på med en jente i en stund før jeg og han ble sammen. De var vel nogelunde sammen tror jeg. Uansett, de sluttet å ha kontakt når han møtte meg og vi ble sammen. Vi har vært sammen i over ett år nå.

Bestevenninnen min går i klassen til denne eksen hans og de har blitt venninner, de har visstnok klikket helt og er veldig like. De har invitert hverandre i bursdager og julebord nå i desember.

Er det noen som har tips til hvordan jeg skal takle det? Problemet mitt ligger i at jeg er redd for at alle skal henge sammen og at kjæresten min finner ut at han savner denne jenta selvom jeg egentlig innerst inne vet at det ikke kommer til å skje, men uansett.. Jeg har ikke akkurat lov til å nekte bestevenninnen min kontakt med denne jenta og hun er visstnok veldig hyggelig og snill.

Noen tips til hvordan jeg kan forholde meg til det? Jeg bor også med venninnen min og kommer nok til å treffe på denne jenta et par ganger fremover.

Anonym poster: e683fcca35fe61dc64a9b25331c27408

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han dumpet jo henne til fordel for deg. Det betyr at han aldri kommer til å gå tilbake til henne.

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst vil jeg fortelle deg hvor fint jeg syns du allerede forholder deg til det. Så mange tråder har startet likt, men særdeles få er så storsinnet at de erkjenner at eksen til typen ikke er djevelens avkom :)

Jeg har ikke allverdens erfaring med dette; men jeg vil tro at etter dere har truffet henne et par ganger så er det ikke så skummelt lenger. Så klart kan hun føles som en "trussel" for deg, hun har jo hatt en liten fortid med kjæresten din. Jeg tror at når du opplever at det ikke er noen grunn til at du skal føle det slik, så vil du senke skuldrene og kanskje du tilogmed "glemmer" hvem de var for hverandre etterhvert :)

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst vil jeg fortelle deg hvor fint jeg syns du allerede forholder deg til det. Så mange tråder har startet likt, men særdeles få er så storsinnet at de erkjenner at eksen til typen ikke er djevelens avkom :)

Jeg har ikke allverdens erfaring med dette; men jeg vil tro at etter dere har truffet henne et par ganger så er det ikke så skummelt lenger. Så klart kan hun føles som en "trussel" for deg, hun har jo hatt en liten fortid med kjæresten din. Jeg tror at når du opplever at det ikke er noen grunn til at du skal føle det slik, så vil du senke skuldrene og kanskje du tilogmed "glemmer" hvem de var for hverandre etterhvert :)

Takk :) Jeg vet at kjæresten min synes hun er en super jente og det synes jo flere venner av meg så hun er antageligvis det. Jeg vet også at kjæresten min elsker meg og at det er meg han vil ha, men det føles bare litt ukomfortabelt at alle skal være sammen. Vi skal ha julebord hos oss og da kommer både eksen og kjæresten min. Jeg får bare prøve å ta det pent og minne meg selv på at det er meg han er sammen med :) Tusen takk for svar, håper det går bra!

Anonym poster: e683fcca35fe61dc64a9b25331c27408

Skrevet

Det er lov at det stikker litt, men kjempefint at du vil løse dette på best mulig måte :) det var litt sånn da jeg ble sammen med min eks også, han hadde rotet med flere jeg kjente (lite studentmiljø, ja...), blant annet ei ganske god venninne av meg. Må innrømme at jeg var litt barnslig og lot de smålige følelsene ta overhånd noen ganger - men alt i alt var det faktisk ikke noe problem å for eksempel henge sammen med både venninna mi og han jeg var sammen med samtidig, og hun er fortsatt ei god venninne sånn ti år senere. Jeg vil tro det går seg til ganske fort når dere har møttes noen ganger, og at det er mest den følelsen av å grue seg og tenke over noe som er ubehagelig.

Anonym poster: 10e2d7fc771151de523e119c73b90787

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...