Katarinaz Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Hei! Har et ganske nært forhold med moren min, og under en tur vi var på for noen uker siden forklarte hun meg at hun savner å ha venner. Hun flyttet fra hjemstedet sitt da hun var i tjueårene, og mistet da alle barndomsvennene sine. Hun har jo hatt venner i løpet av årene, men etter at hun fikk barn og startet i ny jobb har det rett og slett ikke blitt noen nære venner. Mamma er en veldig utadvent person, som er umulig å ikke like. Hun har et godt forhold til alle på jobben, og er den snilleste personen jeg vet om. Da hun forklarte meg dette hadde jeg så lyst til å hjelpe henne på et eller annet vis, men hvordan i alle dager hjelper man til med slike ting? Det er ikke akkurat en lett ting å ta opp heller. Jeg får så vondt av den gode og snille mammaen min, vil bare at hun skal ha det bra. Så, er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan hjelpe henne? Eller til hvordan hun kan få flere venner? Takker så mye på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Hvilke interesser har hun? Anonym poster: 5cfd17a68c68df2d1c7207bb2c7d69e6
Gjest Naria Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Har hun noen interesser? Hva med å melde seg inn i en forening eller gi henne gavekort på et kurs som kanskje kan falle i smak til jul? 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #4 Skrevet 5. desember 2012 Det er jo rart at hun ikke har fått venninner via jobben? Hvis de ikke har noe som helst av slikt, så er det ikke uvanlig å ha "klubb"kvelder nå og da blant kollegaer. Kanskje hun kan være initiativtaker siden hun er utadvent. Anonym poster: 843065aa9a53eb3e98e930279f5f61ea
Alfa Skrevet 5. desember 2012 #5 Skrevet 5. desember 2012 Jeg er nesten i helt lik situasjon. Det er veldig vondt når man føler seg hjelpesløs. Jeg har tipset min mor om å bli frvillig i Røde kors. Da hjelper hun andre ensomme, samtidig som hun får kontakt med andre frivillige. Kanskje en ide? 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #6 Skrevet 5. desember 2012 Hvor gammel er du? Hva med å prøve å koble henne med foreldrene til noen av dine venner? Møtes på skolelag eller noe? Anonym poster: 0a48250a3565c567b0ce73f433ee1c96 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå