Gå til innhold

Fargekode på cafe latte og lys toscana

Nala

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

Vi vurderer å pusse opp kjøkkenet til våren. Har kremhvitt i stua, og ønsker at kjøkkenet skal gå i litt samme fargetone. Er det noen som har fargekoden til caffe latte og lys toscana? Er blitt nysgjerrig på disse fargene etter heftig reklamering her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carmelita

De ulike malingsprodusentene har vel forskjellige navn på de ulike kodene. Jotun Lys Toscana 1176, caffe latte vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertlig, Carmelita. Skal ramle innom en maleforretning og nappe med meg fargelapp (eller hva det nå heter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke fargekoden til Cafe Latte selv om vi har malt halve huset i den fargen, men det er fra Butinox sitt farge kart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotun har ikke fargen som kalles kaffe latte. De har sikkert noe tilsvarende, men ikke "kaffe latte". Så etter det på lørdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Cafe latte i store deler av leiligheten.... (Stua, kjøkkenet og gangen går i Cafe latte og Dobbel Cafe latte)

Hvis du spør på malerforretningen så har de nok kodene. Tror det er Lady som har Toscana (hvis jeg ikke bommer da... hadde så mange fargekart da jeg så på den....) og Butinox har Cafe latte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant forresten dette:

Cafe Latte (Butinox nr 5503)

Lys Toscana (Lady fargekode nr 1176)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten dette:

Cafe Latte (Butinox nr 5503)

Lys Toscana (Lady fargekode nr 1176)

Tusen takk, Crispo. Nå blir det så mye greiere å stikke innom maleforretningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmelita

Det er Jotun som produserer Lady maling. Man kan kjøpe hvilken maling man vil i riktig farge, man trenger bare fargekoden, så gjør maskinen resten. DVs at man kan få 5503 i Lady, Harmoni, Jotaplast og hva alle malingstypene heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
Gjest Kristine Drake
Det er Jotun som produserer Lady maling. Man kan kjøpe hvilken maling man vil i riktig farge, man trenger bare fargekoden, så gjør maskinen resten. DVs at man kan få 5503 i Lady, Harmoni, Jotaplast og hva alle malingstypene heter.

Ingen av disse tallene dere oppgir her er fargekoder. Det er Jotuns egne merkinger av fargene. Farger oppgis i NCS-koder og den korrekte for Lys Toscana er NCS 1107Y27R :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cafe Latte tilsvarer Vanilje fra Jotun, resepten er den samme, men Butinox har visst "rettighetene" til navnet Cafe Latte. Det er en spesialfarge, den finnes ikke på en vanlig NCS vifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gamlegode10na
Ingen av disse tallene dere oppgir her er fargekoder. Det er Jotuns egne merkinger av fargene. Farger oppgis i NCS-koder og den korrekte for Lys Toscana er NCS 1107Y27R :)

Det er helt korrekt, MEN vær obs på at enkelte NCS koder heter:

NCS S0502 Y og NCS 0502 Y - S'en som står foran førstnevnte fargekode betyr "second edition", og kode med og uten S gir faktisk en vesentlig annen farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

dette er ikek helt riktig. malingsfarger kan angis på 3 måter. disse er navn, NSC-nummer eller standardnummer. den beste måten å angi farger på er enten ved å bruke NCS eller standardnummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om caffe latte er så lett å få tak i lenger. Vi malte for to år siden og da fikk vi ikke sett på caffe latte i malerbutikken vi var i. De sa at den var ute eller på vei ut. Vi malte med lys toscana og er veldig fornøyde med den. Den er lys om dagen og gir et fint, varmt skinn om kvelden fordi det er litt rødt og gult i den. Jeg synes at caffe latte blir litt for brun og mørk i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...