Gå til innhold

Smerter under sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker ikke at denne tråden skal være under sexforumet, da jeg ønsker å diskutere det å date med vestibulitt. Jeg har alltid hatt det, og etter jeg fikk diagnosen synes det er ennå vanskeligere under datingfasen. Det er så privar at jeg ikke vil buse ut med det på første date, og jeg tror det kan være en dealbreaker om jeg forteller det i det han "prøver seg". Ting har gått så langt nå at jeg nesten ikke takler at han prøver å nærme seg meg, ta på meg, kysse meg osv. Jeg er rett og slett livredd for at han skal prøve å ha sex med meg. Jeg har hatt samleie mange ganger, men aldri uten smerter, og nå er jeg oppriktig bekymret for at dette skal gjøre at jeg ikke vil klare å få meg kjæreste.

Er det flere her som har vestibulitt, men som gjerne skulle hatt kjæreste? Hvordan forteller dere daten deres dette? Jeg har ikke så mange å snakke med dette om, da verken fagfolk eller bekjente kjenner noe særlig til sykdommen.

Anonym poster: 3c1c0c28ac7d4dcabe87aa5df73ff389

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg googlet vestibulitt. Det høres svært vondt ut, og jeg skjønner at du er redd for sex.

Jeg ville tenke at du får bli kjent, og date som normalt! :) Fortell om din tilstand når det kjennes riktig ut for deg, som med annen intim informasjon. Slik jeg forstod det er tilstanden ikke kronisk, men kan variere i symptomalvorlighet og smerteintensitet? Selv om du har en medisinsk tilstand som gjør det vanskelig og smertefullt for deg å ha tradisjonelt vaginalt samleie, betyr ikke dette at du må være seksuelt avholden. Det finnes flere andre måter å være intime på. Jeg tenker - prøv deg frem når du har funnet en du er trygg på! Jeg er sikker på at finner du en det klaffer med, så er ikke dette noe problem for ham i det hele tatt! :)

Endret av PanLi
Skrevet

Tusen takk for svar. Etter jeg fikk diagnosen har jeg datet, og jeg har også fortalt de jeg har datet om tilstanden. De fleste har taklet det tilsynelatende bra, men jeg har ikke latt det gå så langt som å ha samleie ennå. Etter det gikk opp for meg at det var en sykdom har jeg igrunn blitt ennå mer bevist på hvor mange ubehagelige opplevelser jeg tidligere har hatt i forbindelse med sex. Håper jeg finner en som er i stand til å kunne tilpasse seg meg da det gjelder sex, siden det verste man kan gjøre mot sykdommen er å presse seg selv når man ikke har lyst. Jeg gjør alt jeg kan for å bli frisk, men er dessverre ingen garanti for det. Flere som har erfaring med dette eller andre seksuelle problemer i forbindelse med å lete etter en partner?

Anonym poster: 3c1c0c28ac7d4dcabe87aa5df73ff389

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...