Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før du kom over eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva gjorde slik at du kom over han/henne?

For meg var det nok å tenke på hvor stor drittsekk han egentlig var/er!

Glad for at jeg er ferdig med deg ******* Du er det største rasshølet jeg har vært borti, I curse the day I met you!

Anonym poster: d1a96b81c96485e19a7d64ec89dfff61

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber fortsatt med saken etter snart tre mnd. Savner han utrolig mye og har vanskelig for å tenke på noen annet enn hvor mye jeg fortsatt elsker han og hvor bra vi hadde det sammen og hvor mye jeg skulle ønske vi kunne blitt sammen igjen. Håper virkelig dette går over snart, føles utrolig tungt å ha dette loddet i magen fortsatt etter såpass lang tid.

Anonym poster: 3ab14ad2ad7caa8243548adef8639be6

Skrevet

3 mnd nøyaktig. Hadde sex med en kompis for å gå videre :)

Skrevet

Det har gått 1 dag her. Eller, egentlig 4 dager. Litt komplisert.

Vi hadde det vanskelig og kranglet veldig mye, men likevel savner jeg han og vil bli sammen med han igjen. Jeg orker ikke å bli kjent med noen nye osv. Jeg vil bare ha han. :(

Men jeg er litt overrasket over at jeg ikke gråter mye og sånt da. Jeg er heller mer bare slapp og tom. Jeg orker ikke å gjøre skolearbeid eller noe... det er så dumt, for jeg må virkelig gjøre litt skolearbeid! Og ikke minst håper jeg jeg har motivasjon til å lese i teori hele juleferien slik at jeg kan ta teoriprøven etter jul.

Anonym poster: 38b145d639ee85f87a6958c49be808d0

Skrevet

Skal jeg være helt ærlig, så tok det over 1 år før jeg var totalt og fullstendig over han. Men så kommer det litt an på hvor lenge dere var sammen, og slikt.

Men håper du kommer over han fort, ut ifra hvor drittsekk du forklarer at han er!

Klemmer til deg :klem:

Skrevet

4 år sånn cirke, og jeg har jobbet hardt for det.

Prøvd alt. Jogget, bygge opp selvtilit, festliv med masse moro, hatt noen forhold, gått inn i meg selv osv

Er vel strengt tatt ikke over personen, men tenker heller ikke så mye på personen så det går greit.

Det som hjelper er avstand, være med venner og finne seg sjæl :D

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

5 år, - fra det første 'slaget' falt og til jeg hadde avsluttet, plukket meg selv helt fra hverandre, reparert hver skadede mentale 'komponent', bygget psyken opp igjen sten for sten, kommet ut på den andre siden uten bitterhet, uten sinne, uten åpne rifter og sår. Avklaret er ordet.

Sterkere, klokere, visere og med ennå større åpenhet, tålmodighet og aksept for menneskelig differanse.

Og først da visste jeg at jeg var klar for å kunne møte en annen, uten skjulte spøkelser i lasten, på vedkommendes premisser, om og når vi skulle møtes.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

1 år tror jeg og det selv om det var jeg som slo opp.Den første tiden var verst, og jeg prøvde til og med å være venn med han, men det ble bare helt feil.

Jeg tenkte bare at jeg hadde det mye bedre uten han, og fokuserte på det negative.

Skrevet

Håper jeg kommer over henne kjapt!

Skrevet

Ikke direkte en ex, men en kort flørt. To år siden, og er fortsatt ikke over han. Ser ingen grunn til å tro det endrer seg, og bryr meg egentlig ikke.

Skrevet

7-8 måneder...sliter enormt enda.

Vet ikke hvilken utgave av henne jeg skal komme over. Missliker den hun ble og savner den hun var.

Forvirret...

Skrevet

5 år, - fra det første 'slaget' falt og til jeg hadde avsluttet, plukket meg selv helt fra hverandre, reparert hver skadede mentale 'komponent', bygget psyken opp igjen sten for sten, kommet ut på den andre siden uten bitterhet, uten sinne, uten åpne rifter og sår. Avklaret er ordet.

Sterkere, klokere, visere og med ennå større åpenhet, tålmodighet og aksept for menneskelig differanse.

Og først da visste jeg at jeg var klar for å kunne møte en annen, uten skjulte spøkelser i lasten, på vedkommendes premisser, om og når vi skulle møtes.

OT:

Du skriver så poetisk og fint, Lille-pus! :)

Skrevet

Det har gått 1 dag her. Eller, egentlig 4 dager. Litt komplisert.

Vi hadde det vanskelig og kranglet veldig mye, men likevel savner jeg han og vil bli sammen med han igjen. Jeg orker ikke å bli kjent med noen nye osv. Jeg vil bare ha han. :(

Men jeg er litt overrasket over at jeg ikke gråter mye og sånt da. Jeg er heller mer bare slapp og tom. Jeg orker ikke å gjøre skolearbeid eller noe... det er så dumt, for jeg må virkelig gjøre litt skolearbeid! Og ikke minst håper jeg jeg har motivasjon til å lese i teori hele juleferien slik at jeg kan ta teoriprøven etter jul.

Anonym poster: 38b145d639ee85f87a6958c49be808d0

Jeg er i akkurat samme situasjon, begynner å nærme seg 4 uker for min del... Føler meg egentlig som et uempatisk og dårlig menneske fordi jeg ikke er mer lei meg, jeg er også bare slapp og tom. Har eksamen snart og klarer ikke konsentrere meg. vet ikke helt hva det er jeg sitter og tenker på istedetfor fag, men jeg får ikke gjort noenting. Savner han litt av og til, men vil ikke gå tilbake til ham heller.

Er litt redd jeg skal gå på en smell når jeg er ferdig med eksamen og at alle følelsene skal rase over meg. Faeen. Når jeg tenker meg om, har jeg ikke vært ordentlig fornøyd og glad de siste 4 ukene, bare... likegyldig. Huh.

Anonym poster: c3661f70c214c1601fce9b1c7deff283

Gjest Mandalas
Skrevet

Dette er litt komplisert.. Men den ene eksen min tok det over ti år å komme over. Det som skjedde da var at vi fikk sjansen til å "bli kjent på nytt" og det viste seg at vi har alt for ulike liv til at det kan funke. Tror jeg er over han..

Den andre eksen min var jeg over før vi gikk fra hverandre. Om han har jeg ikke en eneste liten kjærlighetsfølelse igjen og det ble slutt for fire mnd siden eller noe.

Gjest forvirretvegglus
Skrevet

Håper det går fort over,men har mine tvil :( Akkurat nå er alt bare vondt å trist.Så har noen råd om hvordan fort komme seg videre,så setter jeg stor pris på om noen av dere gir meg noen tips.

For dette er bare reint forjævlig å gå gjennom.

Gjest brutal mann
Skrevet

Vi snakker om en snaue 10 år. Men arrene vil være der for alltid.

Skrevet

Jeg skal og være helt ærlig her ja, for det tok ikke 2 uker som jeg var så fast bestemt på! Grein de to første ukene ja, og etter det, i ca 5 måneder grein jeg ikke over noe... Har funnet ut det var fordi vi var forlovet og sammen nesten 5 år, tror jeg gikk inn i en slags langvarig sjokktilstand. Så fikk jeg manne-angst, for hadde aldri lyst å oppleve makan igjen. En uke før planlagt halvtårs"feiring" av 6måneders sølibat, bumpa og humpa jeg plutselig borti en, og han kurerte manneskrekken og fikk meg til å glemme alle de kjipe følelsene i forbindelse med eksen. :) Ting tar tid, og det er så jævlig mange faser av kjærlighetssorgen og!

Han jeg var sammen med før det, sørga jeg over i 2 og et halvt år, men det ekke anna å forvente når jeg jevnlig lot han feie over meg hele den tiden.

Må bare komme seg videre og fokusere på annet/andre, så går det fortere over. :-)

Skrevet

Etter det første forholdet tror jeg jeg brukte omtrent to år før følelsene var helt borte, kanskje fordi vi så hverandre ofte pga jobb, jeg var ung og det var litt fram og tilbake i de årene også. Men jeg hadde følelser, sex og forhold med et par andre også i mellomtiden, det var vel bare han som var "viktigst". Etter siste forhold som varte i ni (!) år, brukte jeg tja... et par måneder, med noen slags tilbakefall et par måneder til (fordi vi var på samme fester og sånt). Litt usikker, fordi livet på mange måter ble lettere for meg etter bruddet, samtidig som jeg syntes det var vanskelig å prate om og tenke på en stund.

Anonym poster: 48131c87a3f195e448962e783e29f957

Skrevet

Er ikke regelen at kjærlighetssorgen varer halve forholdets lengde?

Personlig har jeg fortsatt litt kjærlighetssorg etter 1 og et halvt år, selv om selve forholdet bare varte 2 år. Men det er vel fordi jeg ikke har kuttet han helt ut enda og det har vært mye frem og tilbake. Er drit lei av å ha det dårlig pga følelsene for han, så nå er det over. Men føler det vel annerledes neste gang jeg snakker med han..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...