Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg baker aldri de tradisjonelle, men alltid litt forskjellig.

Jeg har hittil bakt berlinerkranser, karameller, pepperkaker, kakemenn, brente mandler og sjokoladeboller (disse med puffris), og da er jeg oppe i 6.

Jeg trenger tips og forslag til hva nummer 7 skal være :)

Videoannonse
Annonse
Gjest tarandus
Skrevet

Må du ha sju, da? Hvorfor ikke bake litt ekstra mye av de sortene du mestrer og som familien liker? :)

Skrevet

Har virkelig lyst på en syvende sort :sjenert:

Hva smaker cola-kaker? :) De står det jo om overalt.

Skrevet

Berlinerkranser, pepperkaker og kakemenn er da tradisjonelle nok? :ler:

Jeg baker serinakaker og krumkaker, og det er det. Pepperkaker kjøper jeg. I tillegg lager jeg litt forskjellig konfekt, sannsynligvis marsipan og kanskje fylte sjokolader i år.

Tidligere pleide jeg å bake:

*Serinakaker

*Jødekaker

*Kokosmakroner

*Pepperkaker

*Tyske skiver

*Kransekakestenger

*Krumkaker

*Sandkaker

*Peppernøtter

I tillegg lagde jeg julegodter som marsipan, peppemyntekonfekt, mozartkuler, brente mandler, salte mandler, karameller og fylt sjokolade.

Jeg fatter ikke at jeg verken orket eller gadd, kastet som regel over halvparten når jula var over, men den gangen var det viktig, så jeg gjorde det nå. :)

:heks:

Skrevet

Colakaker er godt! Vi lager fløtekarameller, pepperkaker, risboller og sjokoladepinner.

Skrevet

Jeg baker aldri de tradisjonelle, men alltid litt forskjellig.

Jeg har hittil bakt berlinerkranser, karameller, pepperkaker, kakemenn, brente mandler og sjokoladeboller (disse med puffris), og da er jeg oppe i 6.

Jeg trenger tips og forslag til hva nummer 7 skal være :)

Jeg ville valgt Sarah Bernard i tillegg til det du alt har bakt. :sikle:

Skrevet

Kokosmakroner , sjakkruter , syltetøykaker , krumkaker , avletter , negerboller har jeg laget sjøl og pepperkaker blir kjøpt i år . Pleier alltid å bake pepperkaker sammen med dattra men siden hun ikke kommer hjem i jula, så dropper jeg det .

Skrevet

Skal bake pepperkaker og lage Baileys-kuler (marsipankuler med Bailey's, rullet i O'boy). Så får jeg se om jeg gidder å lage noe mer. Har visst et krumkakejern langt inni kjøkkenskapet...

Det jeg absolutt ikke skal lage, er kokostopper og alt som inneholder Delfia-fett (klarer det bare ikke...). Kommer heller ikke til å prøve meg på noe som innkluderer steking i smult.

Gjest Navifairy
Skrevet (endret)

Her i heimen skal vi ha juleverksted der vi lager krumkaker, pepperkaker, ristopper og kokostopper i år :)

Mor og jeg har en tradisjon der vi setter av en hel dag til bare baking. Det starter alltid så utrolig koselig, og mot slutten ender det med banning og sure miner.

..og tradisjonen tro er det akkurat slik det skal være ;)

Mamma lager også noen utroooolig gode konfekt-biter jeg desverre ikke er helt sikker på hva kalles.

Det er iallefall en blanding av nougat, havregryn og sjokolade. Får vann i munnen når jeg tenker på dem!

Gleder meg sånn til jul! <3

Endret av Navifairy
  • Liker 2
Skrevet

Krumkaker

Sarah Bernard

Vepsebol

Mandelflarn

Kransekakepinner

..og kanskje brune pinner hvis jeg gidder :)

Skrevet (endret)

Her blir det:

hasselnøttopper

Kokosmakroner

Brune pinner

Krumkaker

Pepperkaker ( mest for 7åringens skyld)

Risboller

Ting jeg har lyst til men ikke vet om jeg tar meg tid til i år er smultringer, franske pepperkaker og lefser.

Edit: De første julene etter at jeg hadde fått de to første barna var jeg omtrent helt på styr og bakte de ovennevnte i tillegg til smultringer, jødekaker, sitronpinner ( eller noe sånt) potetmelstopper, sandkaker og bordstabelbakkels + en bestemt fruktkake og delfiakake og diverse konfekt

Endret av absinthia
Skrevet

Hva smaker cola-kaker? :) De står det jo om overalt.

Kola-kaker (etter det svenske ordet kola, som betyr karamell) smaker mest sukker, synes jeg. Litt sånn brent karamellsmak. Det er vel stort sett bare smør, sukker, sirup og bittelitt hvetemel i dem. Men de går kjempefort å lage, så du kan jo teste det :)

Jeg baker kokosmakroner, pepperkaker, sjakkruter og kringle. Det er det eneste familien liker uansett, så gidder ikke stresse med mer. Pluss at det er jeg som står for all bakingen når jeg kommer hjem på ferie (er student), så har ikke så mange dager å gjøre det på!

Skrevet

Lager;

*Hvite kakemenn

*Kolakjeks

( og kanskje ''hestesko med søm''. )

Mangler visst 4-5 slag.. :fnise: Er bare 2 voksne, er begrenset for hvor mye kaker man skal stappe i seg.

Lager også egen konfekt, så :)

Skrevet

Så mange forslag :) Takk takk :)

Jeg ble veldig nyskjerrig på disse baileys-kulene. Tror jeg dropper cola-kaker da, siden det allerede er laget karamell.

Og Sarah Bernard så veldig gode ut :wow:

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg skal bake berlinerkranser og pepperkaker :) Har bakt sandnøtter/kaker :)

Skrevet

usj da. Så at Baileys kuler var av marsipan.... (Grøss det er fælt det...) Da kjøper jeg meg heller en flaske baileys utenom :)

• Liker 1
Skrevet

I år skal jeg lage pepperkaker og grønne og røde makroner :) Det går utrolig lite julekaker her i huset, så da gjør vi det enkelt. Jeg elsker makroner, så håper de blir bra.

Skrevet

Blir ikke mye kjeks og kaker, men mye konfekt. Har tenkt til å lage vaniljefudge, sjokoladefudge, bounty, karameller og mer. Har også tenkt til å lage Sarah Bernhard, og har lyst til å lage en eller annen form for biscotti.

Skrevet

Her blir det smultringer, hvite kakemenn, pepperkaker, kransekake, hvite kringler og muligens brune pinner eller sarah bernard. I tillegg marsipan med baileys. Og det får holde!

Skrevet

Jeg baker peppekaker, kokosmakroner, serinakaker, mandelflarn, risboller og biscotti, også får jeg kransekake, smultringer og krumkaker av mamma. Jeg har pleid å bake Sara Bernard også, men jeg får se om jeg gjør det i år.

I tillegg lager jeg julegodterier, minimum seigmenn, salte mandler med rosmarin og mandler med kanel og cayenne,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...