Gå til innhold

Kleskrise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal på et møte og så ut og spise med noen kolleger på fredag. Jeg visste at vi skulle være fint kledd, men jeg overhørte noen jenter snakke om kjole... Jeg hadde tenkt å komme i bukser og heller en fin topp, men er redd for å bli for lite pyntet for anledningen. (Jeg har ikke kontakt med noen av mine kvinnelige kolleger og har liten lyst til å spørre dem om hva de skal ha på seg...)

Jeg er ikke en kjoleperson, så hva skal jeg ha på meg? En ting er også at dette er i nabobyen, så jeg må ta buss og altså risikere å vente opptil en halvtime på neste buss. Det er kaldt ute... :sjenert:

Har noen tips til hva jeg burde ha på meg? Jeg skal ut og shoppe og tenkte å kjøpe et helt nytt outfit. Hjeeeelp! :) Gjerne tips til butikker også. Vi er alle rundt 20 år gamle.

Anonym poster: b9601e24d43d8c916d17efe2ccbe3a0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bukse og fin topp med noen fine sko er da absolutt pyntet nok :)

Skrevet

Bukse og fin topp holder i lange baner. Tviler sterkt på at det er nødvendig med selskapskjole for jobbmiddag! Ta klær du er komfortable med, og som er egnet for anledningen ( slik at du ikke fryser skakk i hjel mens du venter på bussen!). Heller pen og varm enn pen og iskald!

Skrevet

Det er et lite "julebordopplegg", det glemte jeg å nevne. Det blir overnatting og julebordet fortsetter dagen etterpå (men jeg skal ikke være med på noe av dette). Gutta skal komme i dress :) Takk for svar, hva slags fin topp holder? En hvit skjorte?

TS

Skrevet (endret)

ikke hvit skjorte, gå for noe mer pyntet...eller det kan gjøres slik...

259871840969721734_fIgMugo1_c.jpg

eller noe sånt...

251638697900000202_OngI2ZXg_c.jpg

Endret av Wonders
  • Liker 2
Skrevet

Kunne tenkt meg noe ala den første :) Hvor kan jeg finne noe lignende? H&M?

TS

Skrevet

Du skal selvfølgelig gå med bukse og fin topp. Jeg ville unngått dongeribukser når du skal være pyntet.

Skrevet

Jeg ville ha gått med en mørk dongeribukse, og en litt pyntet skjorte til. Genser eller dressjakke over, og ankelboots på bena. For å se mer pyntet ut er det bare å ta på ekstra fin sminke og style håret litt :)

http://www.veromoda.no/vero-moda/shirts/WP-RANIAL/STOP-NFS/10089164,no_NO,pd.html?dwvar_10089164_colorPattern=10089164_WHITESWAN_349339&forceScope= en slik kanskje?

http://www.veromoda.no/vero-moda/shirts/RIMAL/SSHIRT-NFS/10088365,no_NO,pd.html?dwvar_10088365_colorPattern=10088365_WHITESWAN&forceScope= eventuelt en slik, så kan du ha genser over slik som wonders la ut bilde av.

Synes vertfall vero moda har ganske fine topper og bluser.

Skrevet

Du trenger så absolutt ikke å presse deg inn i en kjole om du ikke føler deg komfortabel i dette. Det vil som regel skinne litt gjennom, ta på deg noe du føler deg komfortabel i du ;)

Her er forresten noen antrekk jeg synes er fine, som ikke innebærer kjole:

tumblr_mbt5qo6wkq1r4yzqvo1_500_large.jpg

Weekend-1-433x650.jpg

tumblr_md5zdu6txt1rtpvnno1_500.jpg

Honeycomb-6-433x650.jpg

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, jenter :)

Har kjøpt en mørk olabukse, en hvit skjorte med noe "stæsj" på kragen og en mørk genser til å ha over. Har i tillegg noen fine ankelboots. Men vi fikk i dag presisert at vi må kle oss fint og kleskoden var dress eller tilsvarende. Tror dere dette holder eller er det for hverdagslig?

Jeg har et svart skjørt som rekker til midt på låret, burde jeg heller satse på dette? Jeg er ikke så flink med bekledning...

TS

Skrevet

Med den beskjeden ville jeg nok gått for skjørtet! Kan du bruke den hvite skjorten til, uten genser?

Skrevet

Jeg ville fortsatt ha gått for bukse, mest fordi jeg er mer komfortabel i bukse enne i kjole siden jeg aldri finner en "festkjole" jeg føler meg fin i. Personlig synes jeg det du har valgt ut høres pent ut, så anbefaler deg å ha på det du føler deg best i og det som er mest praktisk i forhold til at du skal ta buss osv :)

Skrevet

Jeg prøvde med skjorten og skjørtet, men synes det så litt merkelig ut? Så jeg prøvde med et skjerf også, men det så kanskje enda dummere ut :ler:

Eller så har jeg et annet skjørt også (uten glidelås) som jeg kanskje kan ha skjorten hengende løs. Den kan hvertfall ikke være inni.

Sist er det jeg egentlig hadde tenkt til å ha på.

Og hvis ingen av disse duger, så har jeg en lignende kjole som denne http://nelly.com/no/...ress-220131-14/

Dårlige bilder, men har dere noen mening? :)

post-37809-0-92803600-1354834085_thumb.j

post-37809-0-33387300-1354834091_thumb.j

post-37809-0-45867300-1354834096_thumb.j

post-37809-0-54989700-1354834101_thumb.j

Skrevet

Jeg ville gått for den kjolen som likner litt på den i linken, med tykke strømpebukser.

Anonym poster: d56e6738f9481aefbbf519e749e4d800

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gått for den kjolen som likner litt på den i linken, med tykke strømpebukser.

This!

(Ps: Ikke ullstrømpebukser/bomullsstrømpebukser, men ordinære svarte nylonstrømpebukser med høy denier.)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke møtt opp i olabukse. Anntrekket med buksen er pent, men kun for halvformelle arbeidsplasser og overhode ikke tilpasset dress eller tilsvarende.

Jeg ville også gått for kjolen, eventuellt skjørtet med blusen oppe i skjørtet med muligens en blazer og høye hæler, ikke ankelboots iallefall. (Hælene trenger du jo ikke ta på før du kommer frem)

Skrevet

This!

(Ps: Ikke ullstrømpebukser/bomullsstrømpebukser, men ordinære svarte nylonstrømpebukser med høy denier.)

Ja, bare ikke velg gjennomsiktige strømpebukser når kjolen er kort og du viser hud rund skulder/bryst.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er det som er beskjeden ville jeg gått for kjole/skjørt ja...

Når det kommer til det skjørtet er det imo, altfor kort til å gå med ute blant folk. En kan se strømpekanten din, og dessuten er det veldig trangt. Om du absolutt vil bruke det, pass på å finn en strømpe som er tykk for å tone ned antrekket ditt litt. :)

Jeg var heller ikke så altfor begeistret for den kjolen, den var litt "oppstykket" og så litt kort ut. Du kunne jo prøvd med et tynt belte i livet, tykke strømper og med en cardigan over?

Skrevet

Jeg ville også gått for kjolen, eventuellt skjørtet med blusen oppe i skjørtet med muligens en blazer og høye hæler, ikke ankelboots iallefall. (Hælene trenger du jo ikke ta på før du kommer frem)

Jeg har nå prøvd skjørtet uten glidlås, med skjorten oppi og en svart blazer utenfor.

post-37809-0-24409700-1354884411_thumb.j

Ble det noe fint? Hva slags strømpebukse burde jeg eventuelt ha?

Jeg er enig i at kjolen jeg har ikke er særlig fin. Og jeg har ikke engang tenkt på at det er dumt at skjørtene er så korte! Herregud, jeg vil jo ikke bli sett på som en tøs :O

Jeg må dra om halvannen time, hvorfor må jeg alltid gjør ALT i siste liten? :fnise:

TS

Skrevet

Hvis du skal bruke det antrekket der burde du ha en mørkere strømpebukse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...