Gå til innhold

Tvilling-simkort brukes til utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min (som tidligere har hatt ei dame på si - tilfeldig oppdaget av meg), har nå fått seg tvilling-simkort til mobilen og bruker nå to mobiltelefoner. Han har begge med seg rundt omkring. Jeg forstår ikke hva han trenger to mobiler og to simkort til og lurer derfor på om noen vet om en slik ekstramobil/ekstra simkort f.eks kan skjule sms fra hovedmobilen? Dvs at det bare kommer inn sms på èn av dem?

Sist jeg avslørte utroskapen hans så var det via snoking på mobilen. Så nå lurer jeg på om det foregår noe på den mobilen han bærer rundt på - mens den andre ligger og slenger på kjøkkenbenken. Er det teknisk mulig?

Anonym poster: f6f608ec440e4c7687e519836f483e57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min har to telefoner og tvillingsimkort pga jobben, det kan ikke være derfor da? Jeg tror han får alle meldinger på begge telefonene, men kan spørre han etterpå hvis du vil :)

Skrevet

TS her: Ja, spør gjerne! Hvorfor trenger man evt to mobiler og tvillingsimkort pga jobb? Skulle jeg likt å vite.

Gjest forvirretvegglus
Skrevet

Man trenger det hvis man har en på si,og ikke vil at det skal bli oppdaget.

Skrevet

Helt ærlig hvis en mann har vært utro, gjennom tlf, og du har oppdaget det og tilgitt han,så syns jeg at han kan være litt mer forsiktig rundt dette i fremtiden. Å få en sånn løsning på tlf, uten å prøve å forklare hvorfor engang syns jeg er dårlig gjort. Enten han er utro eller ikke, så er dette dårlig gjort, han burde vite at du er sårbar rundt dette.

Eller så skjønner han det rett og slett ikke,mennesker har ofte en helt annerledes måte å tenke på, uansett, til syvende og sist syns jeg at du skal legge alle kortene på bordet. Ikke bare "sååå.er du utro?" for det er usannsynlig at han sier "oooh,nå ble jeg fersket, jepp!"

Fortell heller at siden dette har skjedd før er dette litt sårt, og at dette er noe han trenger å ta hensyn til.

Husk ordtakket:

Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.

Du har faktisk grunn til å passe litt på

• Liker 2
Gjest tarandus
Skrevet

Vurdert å spørre han hvorfor han bruker to, TS?

• Liker 1
Skrevet

Man trenger det hvis man har en på si,og ikke vil at det skal bli oppdaget.

TS lurer på om man kan dirigere innkommende trafikk til en enkelt mobil eller om det alltid kommer på begge.

(korriger meg gjerne om jeg tar feil TS. Forresten, er du 100% sikker på at det er et tvillingsim?)

Skrevet

Jeg har tvillingkort, og det ringer på begge, hvis begger slått på.

Gjest forvirretvegglus
Skrevet

TS lurer på om man kan dirigere innkommende trafikk til en enkelt mobil eller om det alltid kommer på begge.

(korriger meg gjerne om jeg tar feil TS. Forresten, er du 100% sikker på at det er et tvillingsim?)

Man kan dirigere samtalene og meldingene.
Skrevet

Man kan dirigere samtalene og meldingene.

Eksakt dette jeg lurer på - dvs om han f.eks kan få sms`er inn på den ene og de da ikke vises på den andre.

Har ikke lyst til å spørre han ennå. Gjør litt research på egenhånd først. Han vil uansett komme med en komplisert forklaring som jeg ikke vil/skal forstå.

Skrevet

min far har to mobiler og tvillingkort.

Han får de samme meldingene på mobilene.

MEN, han får ikke meldinger som er sendt fra iPhone på den gamle mobilen. Meldinger som er sendt fra iPhone får han på iPhonen sin. Aner ikke hvorfor, og han synst det er irriterende.

Han har to mobiler for han ønsker å ha iPhone når han skal på noe fint, og den gamle mobilen når han skal arbeide.

Skrevet

TS her.

Av en eller annen grunn har de siste innleggene i denne tråden blit SLETTET! Hvordan er det mulig?? Hvem er det som sletter innlegg her - og hvorfor?? Ett av de som er blitt slettet hadde jeg skrevet. Skjønner ingenting.

Skrevet

Samboeren min trengte en ekstra telefon fordi han har en jobb der telefonen lett kan bli ødelagt hvis den ligger i lomma. Derfor kjøpte han (og alle de andre i firmaet) billige telefoner i tillegg til smarttelefonen, og skaffet seg tvillingsimkort. Han sa at han ikke trodde at man kunne få meldingene bare på den ene telefonen, men han var ikke sikker.

Skrevet

Kompis har tvilling, og det hender jeg får sms fra reservenr (tvillingkortet har et eget nr, men får alt innkommende fra hovednummeret hans)

Svarer jeg på sms sendt fra tvillingtlf hans, kommer den kun på tvillingen og ikke hovedtlf.

Skrevet

Samboeren min trengte en ekstra telefon fordi han har en jobb der telefonen lett kan bli ødelagt hvis den ligger i lomma. Derfor kjøpte han (og alle de andre i firmaet) billige telefoner i tillegg til smarttelefonen, og skaffet seg tvillingsimkort. Han sa at han ikke trodde at man kunne få meldingene bare på den ene telefonen, men han var ikke sikker.

Har han Telenor/Ventelo-abonnement vil meldinger i utgangspunktet gå til hovedkortet, mens oppringing høres på både hoved og tvillingkortet.

Meldinger kan imidlertid sendes fra også tvillingkortet, og det som da skjer er at mottakeren ser meldingen sendt fra et fullstendig fremmed telefonnr, som det igjen kan svares til. Ergo har man altså da et helt annet telefonnr. i tillegg til sitt egentlige man kan bruke (for evt. utvalgte) til SMS-trafikk, men altså ikke ringing.

Sånn er det ihvertfall hos Telenor/Ventelo, hvordan det er hos andre operatører vet jeg ikke.

Skrevet

Har han Telenor/Ventelo-abonnement vil meldinger i utgangspunktet gå til hovedkortet, mens oppringing høres på både hoved og tvillingkortet.

Meldinger kan imidlertid sendes fra også tvillingkortet, og det som da skjer er at mottakeren ser meldingen sendt fra et fullstendig fremmed telefonnr, som det igjen kan svares til. Ergo har man altså da et helt annet telefonnr. i tillegg til sitt egentlige man kan bruke (for evt. utvalgte) til SMS-trafikk, men altså ikke ringing.

Sånn er det ihvertfall hos Telenor/Ventelo, hvordan det er hos andre operatører vet jeg ikke.

Jeg har også tvilling fra Telenor. Anrop og SMS fra tvilling-kort vises med "normalt nummer" som avsender. Ved MMS er alltid tvilling-nummeret avsender. Det er uansett mulig å benytte tvilling-nummeret til både sms og anrop, og disse vil da kun komme til tvillingtelefonen. Meldinger sendt til hovednummer vil ikke komme til tvillingkort dersom denne er avslått.

Og hvis noen skulle lure - så har jeg ikke telefon sponset på jobben, men er ikke interessert i å knuse en telefon til over 4000 på jobb.. :)

Skrevet

MEN, han får ikke meldinger som er sendt fra iPhone på den gamle mobilen. Meldinger som er sendt fra iPhone får han på iPhonen sin. Aner ikke hvorfor, og han synst det er irriterende

Det fordi meldinger fra iPhone til iPhone går som iMessage dersom man er et sted med nettdekning. Altså meldingene går via internett (=gratis) i stedet for gjennom telefonnettet (sms, ikke gratis). Men dette kan man endre i innstillingene på phonen.

Skrevet

Det fordi meldinger fra iPhone til iPhone går som iMessage dersom man er et sted med nettdekning. Altså meldingene går via internett (=gratis) i stedet for gjennom telefonnettet (sms, ikke gratis). Men dette kan man endre i innstillingene på phonen.

Dette er jo i prinsippet det samme som Viber/Skype/GO Chat/etc :) Ren datatrafikk.
Skrevet

<p>

Jeg har også tvilling fra Telenor. Anrop og SMS fra tvilling-kort vises med "normalt nummer" som avsender. Ved MMS er alltid tvilling-nummeret avsender. Det er uansett mulig å benytte tvilling-nummeret til både sms og anrop, og disse vil da kun komme til tvillingtelefonen. Meldinger sendt til hovednummer vil ikke komme til tvillingkort dersom denne er avslått.

Og hvis noen skulle lure - så har jeg ikke telefon sponset på jobben, men er ikke interessert i å knuse en telefon til over 4000 på jobb.. :)

OK, da er det altså blitt forskjellig funksjon på hoved/tvillingkort hos Ventelo og Telenor. Mener disse oppførte seg likt tidligere.
Skrevet

Han er utro, mens det er du som tripper rundt og vil ikke gjøre han sint med å bare spørre han rett ut?

Skader jo ærlig talt ikke å bare spørre. Jeg hadde gjort det om jeg lurte på det du gjorde TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...