Gå til innhold

Vanskelig å glede seg over andres graviditet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har ikke prøvd så lenge ennå, men allerede har jeg jo begynt å få tanker som "Hva om vi ikke kan få barn....", "Kanskje jeg ikke klarer å bli gravid...", "Hvordan vil det påvirke forholdet vårt om vi ikke får barn?" Alt dette er jo vanskelig å tenke på og det gjør meg litt red. Vet det er normalt at det kan ta tid å bli gravid.

Men så, oppi det hele blir både familie og venner gravide på en gang. Det er jo kjempehyggelig for dem, men jeg synes det er utrolig vanskelig å glede meg fullt og helt på deres vegne. Det er kanskje mer misunnelse enn noe annet, for jeg vil at dette kal være meg/oss!!!! JEG VIL BLI GRAVID SNART!

Er dette normale tanker og følelser eller er jeg bare enormt egoistisk nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, trur det er heilt normalt å tenke sånn. Eg kjenner meg godt igjen i det du beskriv. Kvar gang eg såg ein gravid mage, stakk det i meg "kvifor blir ikkje eg gravid?!?"

Ønsker deg berre lykke til med prøvinga. Dei fleste lykkast etter kvart, og det gjer nok du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver10000

Skjønner godt hvordan du har det! Sliter med det samme... venter et barn i familien hver dag som går nå..og jeg sliter med å glede meg på deres vegne..det er skikkelig vondt å ha det sånn!!

Jeg får dårlig samvittighet hver gang fordi jeg ØNSKER jo å kunne glede meg over de i familien som snart skal få små... :oops:

Prøver for harde livet selv også, men i dag kom mensen -igjen!!! :veldigsur:

PYTON!!!

lykke til med prøvinga i alle fall!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg kjenner også et stikk i magen hver gang jeg hører om venner og bekjente som er gravide. Jeg klarer å glede meg med dem, men jeg er veldig misunnerlig og lurer på om de egentlig vet hvor heldige de er...

:roll:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også et stikk i magen hver gang jeg hører om venner og bekjente som er gravide. Jeg klarer å glede meg med dem, men jeg er veldig misunnerlig og lurer på om de egentlig vet hvor heldige de er...

:roll:  

K

Som skulle skrevet det selv..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjønner så godt hva du mener. Vi har prøvd i over et år nå uten at noe har skjedd, og skal snart begynne med utredning.

Vi skal gifte oss til høsten, så med det å se frem til har det vært lettere å takle andres graviditet, men nå viser det seg at søsteren til samboeren min skal ha barn 1 mnd før vår bryllupsdag, så det betyr at hun må ha med seg barnet (bor ikke i nærheten av oss, så har ikke barnevakt) i bryllupet. Gleder meg jo på hennes vegne,men det er egentlig vanskelig å takle. Når jeg vil prate om bryllup prater svigermor om barnebarn og om hvor fint det blir når vi også får.

Hvis vi får tenker jeg da *sukk*

Og i tillegg skal et vennepar ha barn 2 uker før bryllupet - koselig ja, men barn hadde vært viktigere enn bryllup for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du er langt fra alene. Husker jeg slet litt med det samme når vi prøvde (prøvde i 9 mnd). Syntes det var helt pyton å høre om alle de som klarte det på 1 forsøk og når vi fikk beskjed om å ta det helt med ro :evil:

Uansett: Det skjedde til slutt da og vi tok det på vår egen tid 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne vært meg...du er nok ikke alene om slike følelser nei. Jeg har det i hvertfall på akkurat samme måten selv..

Lykke til med prøvingen! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner følelsen.

Vi har nå endelig innsett at vi aldri får barn, og det er fryktelig vanskelig å glede seg med venner som er gravide.

Jeg føler meg nesten ondskapsfull.. :-?

Det rare er, at jeg nå i ettertid, har fått en vrangfølelese for unger.

Det er nesten som jeg ikke liker barn lenger.

-Men det er kanskje sånn man reagerer når man ikke kan få selv.

Jeg vet ikke, men det er faktisk ganske vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke rart i det hele tatt, Barbie - det er nok "bare" en forsvarsmekanisme. Helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...