Gå til innhold

Hun har nettopp mistet, hva skal jeg skrive på kortet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En på jobben har nettopp mistet et høyst etterlengtet barn, ca 10 uker på vei. Jeg skal sende henne blomster, og lurer fælt på hva jeg skal skrive på kortet. Hun har et barn til på samme alder som et av mine, og vi går godt overens, men kjenner ikke hverandre utover jobben.

God bedring blir litt rart, lykke til videre..? Tenker på deg blir kanskje litt vel intimt, ønsker deg alt godt kanskje? Eller litt intimt det, også?

Aaarg, dette er vanskelig! Hjelp meg, noen, vær så snill! Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg bare ville ha skrevet "Klem fra XXXXXX", og ikke noe mere.

• Liker 3
Skrevet

Må innrømme at jeg synes det blir lettere å hysterisk å sørge sånn over en tidlig SA.

Anonym poster: 829a521387f2b902699b736c12e1cb09

• Liker 4
Skrevet

Må innrømme at jeg synes det blir lettere å hysterisk å sørge sånn over en tidlig SA.

Jeg synes ikke det er hysterisk å sørge over en SA, selv om det er tidlig. Har selv opplevd det etter flere års prøving. Men det var bare mine aller nærmeste som var klar over det, iallefall ingen på jobb. Personlig så ville jeg ikke ha sendt blomster til en kollega som hadde mistet, med mindre kollegaen også var en nær venn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan klare meg uten kommentarer om hysteri :dry: Du, og forsåvidt jeg, vet ikke hva hun går gjennom eller om hun er hysterisk. Jeg vet hun har det vondt, bl.a fordi hun er "gammel" og tiden begynner å renne ut. Barnet var høyst planlagt og etterlengtet. Ingen har noe med om det er hysterisk eller ikke.

Maya76: Takk for forslaget. Jeg har lyst til å skrive noe mer, ikke mye, bare en liten setning. Vil så gjerne si noe hyggelig til henne. Jeg var selv 38 da vi mistet den første spiren og kan fint sette meg inn i hennes situasjon.

Skrevet

Jeg ville satt pris på å få blomster om det var meg, så jeg synes det er en god idé. Bare klem fra ..... er også greit, trenger ikke å stå noe mer enn det.

• Liker 2
Skrevet

Må alle på KG kalle et foster for en spire?

• Liker 13
Skrevet (endret)

Jeg tenker at så lenge hun som har mistet har vært åpen om graviditeten (og kanskje om prøvingen også for alt jeg vet).

Men om hun ikke var en nær kollega / venn, så hadde jeg ikke ville sendt blomster,

Men er dere gode kollegaer /venner så syns jeg det er en fin ting å gjøre :)

hva med å skrive noe sånt som: føler med deg, om du trenger noen å prate med er døren min alltid åpen! klem fra xx

(men det kommer jo litt an på hvor nære dere er?)

Endret av lisha
Gjest Modig mor
Skrevet

Er det blomster fra deg personlig, eller fra arbeidsplassen? Det har litt å si for hva du bør skrive, synes jeg. Er det fra deg, kan du skrive noe mer personlig, særlig hvis hun vet at du har hatt en liknende erfaring. Er blomsterhilsenen fra alle på jobb, passer det bedre med litt generelle vendinger.

"Våg å tro at det vonde ikke vil bli det siste!" er en mulighet, eller en eller annen variant av "Små føtter setter dype spor." Nettopp på grunn av at holdninger som den over ("lettere hysterisk") er ganske utbredt, er det mange av oss som har mistet, som vil sette pris på at noen anerkjenner tapet og støtter oss i at det faktisk er et smertefullt tap.

Skrevet

"Bedre lykke neste gang"

Men helt seriøst, hvorfor har hun gått ut og fortalt om graviditeten så tidlig? Og så til de hun jobber med, sært spør du meg.

Anonym poster: 1e34eeb682c70dbe3a85963739b46c7c

• Liker 1
Gjest Modig mor
Skrevet

"Bedre lykke neste gang"

Men helt seriøst, hvorfor har hun gått ut og fortalt om graviditeten så tidlig? Og så til de hun jobber med, sært spør du meg.

Kan Kate og Will, kan vel hun? Det kan være mange grunner til å fortelle tidligere enn "normen" - kanskje jobber hun med kjemikalier som ikke er forenlige med svangerskap, kanskje ble hun ekstremt kvalm, kanskje var det prøverørsforsøk som alle på jobb kjente til? Vi har alle våre egne grenser for hva vi ønsker å dele med andre, hennes er tydeligvis andre enn dine.

Og "bedre lykke neste gang"? Noe av smerten her springer jo ut av at det - hennes alder tatt i betraktning - slett ikke er sikkert at det blir noen "neste gang".

Skrevet

f.eks "Tenker på deg. Klem fra xxx"

Men du må selv kjenne på hvor nære dere er og hvor åpen hun har vært om det hele...

• Liker 1
Gjest Edel1234
Skrevet

Jeg synes det siste forslaget var veldig bra. Ikke for intimt. Du tenker jo på henne. Og det er alltid hyggelig at noen tenker på en, når man har det vondt. Synes den blir akkurat passe nær i fht det du beskriver.

Skrevet

Stakkars dame, dette er vondt! Uansett hvor sent eller tidlig det er i svangerskapet er det like vondt, og slettes ikke hysterisk som enkelte her skal ha det til. Jeg likte godt forslaget med "tenker på deg". For det er jo nettopp det du gjør!

Håper virkelig de får en ny sjanse og at det går bedre neste gang!

• Liker 1
Skrevet

Stakkars dame, dette er vondt! Uansett hvor sent eller tidlig det er i svangerskapet er det like vondt, og slettes ikke hysterisk som enkelte her skal ha det til. Jeg likte godt forslaget med "tenker på deg". For det er jo nettopp det du gjør!

Håper virkelig de får en ny sjanse og at det går bedre neste gang!

Å si at det er like vondt å miste et barn i uke 10 som å miste det på slutten er grusomt å si. Det et nemlig stor forskjell.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Å si at det er like vondt å miste et barn i uke 10 som å miste det på slutten er grusomt å si. Det et nemlig stor forskjell.

Enig med deg her.. En god venninne av meg mista barnet sitt en time etter fødsel, og det var helt jævlig! Hun rakk såvidt å få holde den lille før hun ble borte for de. Det kan ikke sammenlignes! 10 uker syns jeg ikke man skal ha for høye forhåpninger uansett, selvom jeg skjønner lykkerusen etter å ha prøvd noen år..

Uansett, ts: Kan du ikke bare skrive noe sånt som: Ville bare at du skulle vite at jeg er her for deg hvis du trenger det! Klem .....

Edit: skrivefeil

Endret av alexaa
  • Liker 1
Skrevet

en blomst og kunn navnet ditt. det var det fineste jeg fikk i en lignende situasjon.

Skrevet

Ordla meg kanskje litt dumt der! Poenget var at det er forferdelig vondt å miste et barn som er høyt ønsket selv om man bare er 10 uker på vei. Selvsagt er det verre å miste barnet sitt rett før eller etter fødselen. Men å gå igjennom en SA kan jeg skrive under på er helt jævlig. Det var mer det jeg ville å frem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...