Gå til innhold

Hvorfor er vi kvinner så glad i det "uoppnåelige"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Få ting er mer sexy enn en gift mann, det tror jeg mange kvinner kan skrive under på. Men hva kommer det av? Er det en slags latskap? Andre kvinner har gjort jobben for oss og funnet ut at haner bra nok til å gifte seg med?

Men denne higenen etter det "uoppnåelige" gjelder andre ganger også. Jeg merker ofte at jeg er superinteressert i en mann og gjør alt for å få han interessert i meg, men straks han viser tegn til interesse så er han ikke spennende lenger, og blir turn-off.

Hvorfor er vi sånn?

Anonym poster: 205f46d6dacbd25d54b9f6a7f21fc27c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk for deg selv, jeg går aldri etter gifte menn.

• Liker 15
Skrevet

Det virker som om dere er mer opptatt av følelsene dere opplever enn selve mannen, som f. eks. det at dere mister interesse når han viser tydelig interesse for dere, det handler mer om hva mannen får dere til å føle enn hvem han faktisk er.

Anonym poster: 27d2e9ceacf0b5a03fd0a002785ef24a

• Liker 4
Skrevet

Ja, vi kvinner er jo følelsesmennesker. Ingen tvil om det. Men jeg synes likevel det er rart at følelsene er sånn.

Anonym poster: 4ea1536385191f0fe9d25e8c5d58e527

Skrevet

Det er derfor det er et godt sjakktrekk for mannlige kamerater å gifte seg med hverandre. Man får aldri mer f...e enn når man er gift.

Anonym poster: b1600f1f796c25b20dbd4f0751a08123

Skrevet

Som man gjør man lurt i å gifte seg med en venninne. Som man avtaler at man egentlig bare er pulevenn med. Så får man fitte i bøtter og spann.

Anonym poster: 4ea1536385191f0fe9d25e8c5d58e527

Skrevet

Få ting er mer sexy enn en gift mann, det tror jeg mange kvinner kan skrive under på. Men hva kommer det av? Er det en slags latskap? Andre kvinner har gjort jobben for oss og funnet ut at haner bra nok til å gifte seg med?

Men denne higenen etter det "uoppnåelige" gjelder andre ganger også. Jeg merker ofte at jeg er superinteressert i en mann og gjør alt for å få han interessert i meg, men straks han viser tegn til interesse så er han ikke spennende lenger, og blir turn-off.

Hvorfor er vi sånn?

Eh javel, jeg er ikke slik at hvis han viser interesse så blir det turn off... det kommer o såklart ann på hvilken type interesse, blir han super klengete? a la "jeg gjør alt for det, bare fortell meg hva eg skalgjøre, jeg er din hund din tøffel, jeg elsker deg jeg trenger deg" etter å ha kjent han et par dager så forstår jeg, men hvis jeg ALLEREDE liker fyren og han viser interesse tilbake så er jo det bare positivt...

det VERSTE er de eplekjekke guttene som er litt sånn uinteresserte fordi de skal "leke"at de er viktige, litt sånn: "joda jeg liker deg jeg, men jeg viser deg at jeg driter egentlig litt i deg", som du ikke helt vet hvor du har, kan være spennende og interessant et par uker, men når det går lengre så blir det bare kjedelig med den "gjett om jeg liker deg eller ikke" leken dems, da mister ihvertfall jeg interessen.

• Liker 2
Skrevet

Det uoppnåelige er da ikke så interessant. Jeg er avhengig av gjensidig interesse for å holde interessen min oppe. Dama kan være så fin hun bare vil, får jeg ikke noe tilbake så mister jeg raskt interessen.

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg kan komme på svært mange ting som er mer attraktivt enn en gift mann.

Når det er sagt så kan jeg likevel forstå tiltrekningen. At han er gift viser at han ikke er redd for forpliktelser, og det vil nok være tiltrekkende for en del, uten at det nødvendigvis betyr at de vil kaste seg over vedkommende så snart de får muligheten.

• Liker 4
Skrevet

Aaaa, det er noe fryktelig spennende med det man må bare drømme seg om hva hadde vært.... Man lager et annet bilde om en som er uoppnåelig, det som gjerne ikke kan skje med de oppnåelige heller.

Skrevet

Hvorfor er vi sånn?

Dere er glad i det uoppnåelige for da kan dere drømme dere bort og skape den "perfekte" mannen i deres egen drømmeverden. Han har alle de kvaliteter dere ser etter i en mann. Ikke lett å være en mann fra den virkelige verden etter det, blir vanskelig å nå opp mot drømmemannen fra drømmeverdenen...

Skrevet

Fordi dere er skrudde, hehehe.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tror (og igjen min mening og mine tanker) at de damene som går etter slike uoppnåerlige menn er redd for å bli såret. Det er damer med dårlig selvbilde som blir sjarmert av sjarmører som sier de rette tingene og som man aldri får klare svar fra. Da går man rundt og lurer og kjenner spenning hele tiden og blir hekta på det uoppnåerlige man ikke tror er mulig. Eller at det er mulig laaaaangt frem i tid.

Jeg har i allefall vært sånn før, og jeg har hatt ekstremt dårlig selvbildet og selvtilitt. Jeg har ALDRI holdt på med en gift mann, men jeg kunne lett blitt betatt av en som viste meg oppmerksomhet. Etter at jeg tok tak meg selv og ble stolt over den jeg er og så min egen verdi har holdningen min til menn også endret seg totalt. Har fått litt oppmerksomhet (god tone) med en på treningen som jeg selvfølgelig har syntes var veldig kjekk, men har aldri flørtet eller latt meg selv føle annet enn vennskap fordi han var gift. Hvorfor skal jeg tro at han liker meg på den måten bare fordi han er hyggelig? Og hvorfor skal jeg i det hele tatt tenke tanken når han er gift.

Nei kvinner med dårlig selvbilde analyserer og suger til seg alt de kan av oppmerksomhet fra menn uansett om de er gifte eller ikke, og prøver på den måten å fortelle seg selv at de har draget. De har ikke det, de er bare en brikke i ett spill fra menn som søker spenning.

Hvorfor er vi sånn?

Bekreftelsesbehov. Enkelt og greit. Du har behov for bekreftelse på at du er bra og får de du vil ha, og når du får det er det bare å prøve seg på en enda kjekkere mann.

Dette er jo bevis på at kvinner også oppfører seg som "idioter" som vi driver å kaller mennene ;)

Endret av Nettinettet
  • Liker 2
Skrevet

Mennesker digger det uoppnåelige for da slipper de å få hjertet sitt knust, de slipper å åpne seg og slippe noen inn.

• Liker 4
Skrevet

Nå er det takk og pris ikke alle kvinner som er sånn, og tror faktisk ikke menn er noe forskjellig der.

Selv har jeg aldri falt for en gift mann, hvorfor skulle jeg det, han er jo uansett off limit. Og hvis jeg skulle forelske meg i en, som ikke har noe interesse for meg, så går den forelskelsen veldig fort over.

Jeg vil da ha en, som også vil ha meg. Sefølgelig ikke den typen som er superklengete og elsker meg etter en uke. Men de finnes det takk og pris svært få av.

• Liker 2
Skrevet

Vi? nei nei nei... ikke vi! DU!

Hvorfor er DU sånn?

Jeg skjønner meg ikke på deg. Du bør begynne å lese selvhjelps bøker =)

Anonym poster: a8bb22c90e7a3bbfd40dff6940c43ec8

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor er vi sånn?

Fordi du er dum?

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan komme på svært mange ting som er mer attraktivt enn en gift mann.

Når det er sagt så kan jeg likevel forstå tiltrekningen. At han er gift viser at han ikke er redd for forpliktelser, og det vil nok være tiltrekkende for en del, uten at det nødvendigvis betyr at de vil kaste seg over vedkommende så snart de får muligheten.

Samtidig viser det jo da at han heller ikke er redd for å være utro.

Er det også tiltrekkende?

Gjest Raindrops
Skrevet

Samtidig viser det jo da at han heller ikke er redd for å være utro.

Er det også tiltrekkende?

Hva er det som viser det mener du? Jeg har ikke sagt noe om utroskap, jeg sier bare at han har en egenskap som kan virke tiltrekkende på en del kvinner. At noen finner han tiltrekkende er ikke synonymt med at han vil være utro.

• Liker 2
Skrevet

Er mann, men kan nesten ikke se hva som skule vært tiltrekkende med en gift person. Greit at personen er villig til å gifte seg, men synes det blir litt tynt for å gjøre personen attraktiv.

Anonym poster: 5d85d078ee9af9c1a71a8f111d101c42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...