Debra1984 Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 fikk mensen igår... såååå skufftet igjen. har jo sexx før og etter eggløsning. vi har begge trappet grasalt ned røyking nå og tar kanskje 2 i uka... prøver å kutte. mulig han har trege spermier.. prøver .å finne alle grunner. vi er unge. vi har vært gravid før( og da var det jo ikke planlagt og vi røyka som fullt begge to), tok abort da vi var i starten av forholdet.. kan tro jeg angrer. har brukt eggl. test og hatt sex når den var positiv og etter. menhvis han har trege spermier mulig jeg må treffe mer når eggløsning akuratt finner sted...noen tips please?
Athene Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Dere bør i alle fall vente med å bekymre dere til det har gått 10-12 måneder. Bare 60% blir gravid de første seks månedene med prøving, og sannsynligheten for å bli gravid dersom dere treffer på en eggløsning er 25%. Dessuten er røyking noe av det mest frutbarhetshemmende som finnes, og det tar måneder etter røyekutt for fruktbarheten blir forbedret. Mannen bruker 90 dager på å produsere nye sædceller.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 hvor lenge har dere prøvd? Anonym poster: 8244f2303c048a9272fae40f03d0652e
Gjest jente8923 Skrevet 5. desember 2012 #5 Skrevet 5. desember 2012 Da er det bare å fortsette å prøve =) Fire måneder er tross alt ikke så lenge selv om det er frustrerende at det ikke går. Lykke til! =)
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #6 Skrevet 5. desember 2012 Fire mnd er ingenting, dere må ikke gi opp håpet så fort. Hvorfor tror du at han har trege svømmere? Anonym poster: 0097706ac5a2da1f972389087e83b3e0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #7 Skrevet 5. desember 2012 For noen år siden glemte jeg EN p-pille og ble gravid, nå har jeg ikke tatt p-piller siden juli og har ennå ikke blitt gravid. Så at man ble fort gravid en gang betyr tydeligvis ikke at man blir fort gravid neste gang Den gangen jeg ble gravid røykte jeg mye daglig mens nå har jeg vært røykfri i nesten 2 år, men jeg tviler for at røyk hjelper så man blir gravid, hehe. Leste for ikke så lenge siden at sperm bruker 0 til 24 timer på å befrukte egget og sperm kan vente på et egg i livmora opptil 5 dager (hvis forholdene er bra nok), så jeg trur ikke at dere gjør noe galt. Det er jo som Athene sier bare 25% sjanse for å bli gravid når man treffer på riktig tidspunkt. Lykke til videre! Anonym poster: 471a180136a046ff3bd1046758ae4c67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå