AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Jeg jobber som tilkallingsvikar på en skole og har gjort det i over 1 år på den samme skolen, både som lærer og assistent. Det var avtalt at i morgen skal jeg være lærer men så fikk jeg nettopp en sms om at det blir endret til assistent, har ikke jeg da krav på lærerlønnen siden det er det som er avtalt? Timelønnen som lærer er høyere enn timelønnen som assistent. Dette har skjedd 2-3 ganger før mens jeg har jobbet der, fordi han som ordnet vaktene før er litt distre og har noen ganger leid inn to som lærer og ingen som assistent når det egentlig skulle være en av hver. Så da har jeg eller den andre gått med på å være assistent isteden, og begge har uansett fått lærerlønn siden begge var leid inn som lærere. Han fikk vite at han hadde gjort feil så vi skjulte det ikke for at begge skulle få lærerlønn, og han sa at vi skulle begge få lærerlønn og det gjorde vi, hver gang det skjedde. Nå har denne fyren sluttet å jobbe der og hun som erstattet han er litt vanskelig så nå frykter jeg at jeg skal få assistentlønn. Noen som vet reglene om dette? Eller er det opp til arbeidsgiver å vurdere dette? Anonym poster: dd69fd5cf49ac807e5a319728c12c0e1
Lista Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Du har vel ikke rett på det. Du er som du sier "bare" vikar, og du har ingen fast stilling, og dermed ingen fast lønn.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Eh er man leid inn som lærer så får man jo timesbetalt som lærer, faglært eller ufaglært, det har ikke noe å si om man ikke er fast ansatt fordi det er ikke snakk om noen fastlønn. Det er lønn per time jeg snakker om. Mener du at vikarer ikke har krav på lønn? (selvsagt ikke det du mener) Jeg har en universitetutdannelse som er en like høy utdannelse som lærer, men får ikke lønn som faglært lærer da jeg ikke har lærerutdannelse. Jeg får jo lærerlønn uansett når jeg jobber som lærer! Men da som ufaglært lærer. Som assistent er jeg overkvalifisert men får da faglært lønn. Og det er de med null utdannelse som også får ufaglært lærerlønn som vikar der, men de får også ufaglært assistentlønn. Hva mener du at jeg/vi skulle få da? En klem og et takk? Vi har jo krav på lønn som alle andre i jobb. Det jeg spurte om var om jeg hadde krav på lærerlønn når det ble endring av vakta. Og ja jeg får lærerlønn for i dag Det har jeg undersøkt i dag. Anonym poster: dd69fd5cf49ac807e5a319728c12c0e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå