Gå til innhold

Hva vil skje etter lavt kaloriinntak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levd på under 800 kcal hver dag i en måneds tid. Vet at det ikke er sunt, men nå har jeg nådd målvekten min, og er veldig fornøyd. Det er klart jeg har gått ned raskt, men er det helt umulig at jeg klarer å holde vekten?

Jeg er i veldig lite aktivitet for tiden(eksamenstid bl.a.), og har derfor ikke så høy forbrenning. 1500 kcal er det jeg må spise for å vedlikeholde, liksom. Så om jeg plutselig går opp til 1200 kcal nå da, vil jeg da gå opp igjen i vekt, selv om selv dette er litt i underskudd?

Er redd for å gå opp igjen det jeg har gått ned, men det er jo viktig å ikke bli for hysterisk! Det går jo ikke an å leve på under 800 kcal hver eneste dag fremover heller! :)

Anonym poster: b997969562c0c55a74ae2cc480f2eb85

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Altså, du går jo ikkje opp i vekt om du er på underskot, kor skulle det feittet komme frå?

Skrevet

Altså, du går jo ikkje opp i vekt om du er på underskot, kor skulle det feittet komme frå?

Jo, det er jo sant. Men forbrenningen har sikkert gått ned litt(?), så jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal legge meg på. -TS

Skrevet

Du kommer nok til å yte maks på eksamen ja...

Gjest Tigress
Skrevet

Jo, det er jo sant. Men forbrenningen har sikkert gått ned litt(?), så jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal legge meg på. -TS

Du sa jo at 1500 var vedlikehald no som du var så passiv? Ligg du på vedlikehaldsnivå går du ikkje opp eller ned i vekt, men du må jo vite om lag kva vedlikehaldet er...

Skrevet

Den vekten som du har gått kan jo komme fra muskler også. Og da endrer jo dagsbehovet seg også.

Anonym poster: b7acbacf21174c5ed4159f6859806612

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at ditt totale energibehov på en dag er 1500. Hvor er det folk får slike ting for seg? De aller fleste damer trenger opp mot 2000 kcal selv om de ikke trener. Sjekk kaloribehovet ditt på nhi i stedet. Det er en seriøs side, og jeg kan love deg at du får et annet tall å forholde deg til.

http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/beregning-av-kaloribehov-37101.html

Anonym poster: 79646e809c179bf74f5fd438d563c0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...