Gjest Dolphina Skrevet 8. mars 2004 #1 Skrevet 8. mars 2004 Hei alle sammen! Har lest en del tråder om p-piller, p-ring, p-plaster osv hvor det kommer fram både fordeler og ulemper. Så til dere som bruker p-ring: Vil du anbefale den eller ikke? Hva er ulempene og hva er fordelene ved bruk av p-ring? Håper på masse svar! Klem
Mrs. B Skrevet 8. mars 2004 #2 Skrevet 8. mars 2004 Har brukt p-ring i ca et halvt år og er veldig fornøyd. Har ikke merket noen bivirkninger tror jeg. Hadde ikke brukt hormonprevensjon tidligere. Er ingen ulemper egentlig. Kan hende man kjenner den når man har sex men da kan man bare ta den ut. Deilig å ikke måtte tenke på prevensjon oftere enn hver 3. uke (+ huske å sette inn ny uken etter da). Anbefaler den jeg.
Lillebi Skrevet 8. mars 2004 #3 Skrevet 8. mars 2004 Fordel: Å slippe å huske på prevensjon hver dag. Ok å kunne ha "spontan" sex. Det er sikkert. Det synes ikke. Man merker det ikke. Ulempe: Typen kan bli sår når man har sex. Derfor må man lirke den ut før hver gang man har sex. (Men det går kjapt, og de andre fordelene veier som regel opp for dette punktet..) Ikke alle som må ta den ut heller..
Gjest anneline Skrevet 8. mars 2004 #4 Skrevet 8. mars 2004 Har reagert såpass negativt på p-piller at det er uaktuelt for meg. Hvordan opplever dere event. hormonelle plager med p-ringen? Innbiller meg at det må være mindre plager ettersom hormonene virker mer lokalt. Hva med mens? Kraftigere blødninger, mer smerter eller mindre? Vurderer å prøve dette eller kobberspiral.
Gjest Donna Skrevet 8. mars 2004 #5 Skrevet 8. mars 2004 Jeg har bare brukt den en måned ennå (holder på med ring to nå). Men det jeg ser på som fordelen er å slippe å huske på å ta piller. Det hadde ikke fungert for meg. Ulempen er at jeg første månden hadde en god del hodepine, og at jeg ble sårbar og følelsesmessig ustabil. Utfloden er også blitt tykkere og hvitere. Og den kan falle ut mens man har samleie, så man må passe på at den sitter der den skal etterpå - eller man må ta den ut og passe på å få den inn igjen innen 3 timer. Skulle jeg prøvd noe annet måtte det være plasteret. Jeg er så langt nokså fornøyd.
Mrs. B Skrevet 8. mars 2004 #6 Skrevet 8. mars 2004 I forhold til p-piller, inneholder den bare halvparten så mye hormoner. I tillegg er den jo på en måte tryggere fordi den ikke må igjennom fordøyelsessystemet - slik en p-pille må. Så du slipper å bekymre deg for om oppkast eller diare gjør at den ikke virker (som man jo må passe på med p-piller).
Gjest Donna Skrevet 8. mars 2004 #7 Skrevet 8. mars 2004 Jeg opplevde mye sterkere mens. Den varte også mye lenger. Det ser jeg på som negativt. MEN, jeg trengte for første gang på mange år ikke å ta smertestillende!
Gjest Dolphina Skrevet 11. mars 2004 #8 Skrevet 11. mars 2004 Takk for svar! Noen fler med erfaringer??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå