Gå til innhold

Må det ikke opplyses i annonsen at rabatten kun gjelder noen varer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ark annonserer at de gir "50% rabatt på alle spill". I går kjøpte jeg et spill og da jeg ble bedt om å betale fullpris spurte jeg om hvorfor. Jeg fikk da beskjed om at "alle spill" egentlig bare var noen spill. Synes dette var veldig rart ettersom jeg trodde slik misvissende reklame ikke var lov?

Anonym poster: 47727b7e51f6895fe2079d74e6155b76

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stod sikkert "med forebehold om trykkfeil .bla bla" et sted ...

Men jeg hadde blitt forbanna jeg asså, og lagd litt kaos i butikken.Inkl. slengt ut en teit sak om forbrukerombudet ... :fnise:

Skrevet

Det skal opplyses om begrensninger ja. Er du sikker på at det ikke var skrevet noe med liten skrift nederst i et hjørne på baksiden av en plakat i nærheten?

Skrevet

Ofte står det på slike plakater:

ALLE XXXXXX TIL HALV PRIS

gjelder alle xxxxxx fra produsent yyyyyy

• Liker 1
Skrevet

Minner meg om Cubus. "Jeans 199,-", også gjelder det kun de jeansene som er rett under det svære skiltet.

Anonym poster: 1446cab66b666e97c71e309cd45d0f7d

Skrevet (endret)

...

Innhold fjernet i henhold til reglene.

Regler for firmabrukere: Vi tillater ikke kommersielle aktører/selskaper/firmaer eller representanter for disse skriver i forumet, annet enn etter spesiell avtale:

1. Dersom kommersielle aktøren/selskapet/firmaet blir omtalt i forumet, og man ønsker å komme med sitt tilsvar, så kan man få opprettet en firmabruker.

2. Dersom man inngår en kommersiell avtale med annonseavdelingen, så kan man få tillatelse til å bruke forumet til å kommunisere med våre brukere om sitt produkt/tjeneste. En slik kommunikasjon skal merkes slik at det kommer frem at tråden er opprettet av en kommersiell aktør.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
  • Liker 16
Skrevet

Her kan man jo faktisk risikere at det er en utro tjener som slår inn full pris for så å ta retur og slå in halv pris når kunden har gått og beholde mellomlegget selv... Internt svinn er et stort problem i norske detaljhandel, så dette ville jeg sjekket opp ja.

Skrevet

Jeg kjørte forbi Ark idag for å dobbeltsjekke og det står virkelig ingenting med liten skrift.

Anonym poster: 47727b7e51f6895fe2079d74e6155b76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...