Gjest Trille Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Har en veldig vannskelig situasjon gående nå. Jeg og sammboeren har vært sammen i snart 2 år. begge i 20 årene. For ca 1 mnd siden så tok søsteren hans liv av seg. Hun studerte i Paris, der hvor storebroren til sammboeren min bor. Broren hans har nå bodd hos oss i litt over to uker, han har vært her for begravelse osv. Hele familien er knust. Jeg har alldri treft søsteren eller broren til sammboeren min. Alle er så fortvilet og lei seg, sammboeren min har ikke treft sin søster på over to år, men er selvsagt helt sønderknust. Oppi alt dette så har broren til sammboeren min tydelig tenkt å gjøre dette enda værre. Sammboeren min har alltid vært litt missunnelig på storebroren sin. For han er veldig pen, smart god jobb og flott hus en eller annet sted i frankriket. Skjønner ikke hvorfor han er missunnelig, sammboeren min er kjempe kjekk og han har en bra jobb. På kjøkkenet i går så pratet jeg med svoger, han la ut i det vie og det breie om hvor heldig sammboeren min var som hadde meg i denne vannskelige tiden osv. Jeg tok det som ett stort kompliment.....................men så klarer han å avslutte hele sammtalen med at: han skulle ønske han hadde truffet meg før lillebroren sin. Må si at jeg har vært så fly forbannet i hele dag på jobben. broren skal være hos oss i over en uke til. Jeg kan ikke si noe til sammboeren min..........skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut. Tror også i tillegg at broren har en kjæreste (litt usikker) i frankrike. Hva gjør jeg nå.....................eller skal jeg ikke gjøre noe kanskje. Og bare sattse på at han ikke sier noe mere, og så drar han jo ....................
Gjest Sikori Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Han trenger ikke være forelsket i deg selv om han sa han skulle ønske han hadde truffet deg før broren. 8
Pialill Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Sa han direkte at han var forelsket? Meget godt mulig det bare var et lite gjennomtenkt kompliment, og at det han egentlig prøvde å si var: "jeg skulle ønske jeg kunne finne en dame som var like god mot meg som du er mot broren min". Både han og samboeren din har det nok vanskelig for tiden, ikke les for mye i det. Følelser er i høyspenn. Prøver han seg derimot på noe mer bør du snakke med samboeren din. 5
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 Vent litt. Din samboers familie har mistet en søster, som har tatt livet av seg, og du bruker energi på å være sint på en bror som til vanlig er parkert langt unna dere.. Å si han skulle møtt deg først, er mer et komplement enn å si han er forelsket. Jente, snu fokus og konsentrer deg om å støtte samboer.
Papirbit Skrevet 4. desember 2012 #5 Skrevet 4. desember 2012 Hva så om han er forelsket i deg uansett da? trenger ikke nødvendigvis å gjøre noe med det.. Noen forelskelser går bort av seg selv..
La Guapa Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Her gjelder det å ikke dramatisere og overtolke! ikke bli sint på broren til mannen din! Han mener det da ikke vondt. Vær der og støtt dem- det siste de trenger nå er drama! 2
Steinar40 Skrevet 4. desember 2012 #7 Skrevet 4. desember 2012 Prat minst mulig med han. Og ignorer hvis han skulle gjenta noe sånt. Fyren høres totalt ego ut for meg. Skjønner godt at kjæresten din har et anstrengt forhold til han der.
Gjest Lille-pus Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Altså; Begge brødrene og resten av deres familie er i sorg. Da er ingenting helt på plass mentalt sett, og sårbarheten ligger som et tykt lag utenpå huden. Du fikk et kompliment, ikke en kjærlighetserklæring. Jeg tolker det du skriver som om sambo's storebror ikke er i et forhold. I så tilfellet betyr det at når storebror nå kommer hjem til seg selv så er han alene. Han er alene med sorgen, alene med savnet etter søsteren. Klart han hadde ønsket seg en varm og støttende sambo. Jeg ser ingen grunn til å bli sur. Ingen grunn til å la vær å snakke med ham (det rådet synes jeg var direkte stygt) Vær naturlig med ham, han har det heller ikke godt, og det er ikke rart han ønsker seg en sambo som det lillebror har. Men, det betyr ikke at han ønsker seg lillebrors sambo. Edit: Typo Endret 4. desember 2012 av Lille-pus 1
MissStiles Skrevet 4. desember 2012 #9 Skrevet 4. desember 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. MissStiles, mod
Athene Skrevet 4. desember 2012 #10 Skrevet 4. desember 2012 Tolk det som en "klossete" uttale fra en person i sorg, et dårlig formulert kompliment fra en som setter pris på at broren har funnet seg en støttende kjæreste. Man blir ikke forelsket etter to uker. ikke snakk med han om det, ikke snakk med kjæresten om det og ikke legg ut om dette (din tolkning av det) til venninner. Det ligger nok ikke fullt så mye i det som du innbiller deg. 1
Gjest norah Skrevet 4. desember 2012 #11 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Nå tror jeg du overtolker sterkt her. Jeg hadde tatt dette som en "jeg prøver å gi deg et stort kompliment" - kompliment. Han tenker at du er et gullfunn for broren, og prøver nok bare å si at du har kvaliteter han synes er bra i en kvinne, da spesielt med tanke på hvordan du stiller opp ovenfor broren hans. Ingen blir forelsket iløpet av to uker. Jeg har fått høre nogenlunde liknende flere ganger av forskjellige bekjente/kamerater av kjæresten min, og jeg tolker det overhodet ikke som forelskelse eller engang betatthet. Det er bare et kompliment, og de mener jo ikke at de faktisk vil være sammen med meg - mer at de ser kvaliteter de gjerne skulle fått i neste dame de treffer. Og de sier det jo bare fordi de antar at jeg ikke tar det bokstavelig eller dønn seriøst. Kanskje ikke i en like seriøs setting, men likevel; jeg tror altså du dramatiserer dette her noe enormt. Jeg hadde tatt dette selv som et vennskapelig kompliment, og tenkt han mente noe positivt med - og ikke bokstavelig - uten egeninteresse. Endret 4. desember 2012 av norah 1
Sensi Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 Tror også det var er klossete kompliment. La tvilen komme han til gode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå