Gå til innhold

Elsker en psykisk syk - kald skulder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker altså en psykisk syk mann, han har lidd av alvorlig depresjon og tvangstanker over lengre tid. Vi begynte som venner, da jeg oppdaget følelsene min fortalte jeg det etterhvert til han. Etter noen måneder slenger han ut i det blå at han overhodet ikke er interessert. Etter dette virker det som om han gjør alt han kan for å støte meg vekk. Samtidig gjør han handlinger som viser at han bryr seg veldig mye om meg, noen ganger blir jeg forvirret fordi handlingene og ordene hans kræsjer. Jeg vet jeg burde komme meg videre, men jeg elsker denne mannen og kan ikke skru meg selv av.

Han hadde bursdag for litt siden, vi møttes, og han fikk en gave han skulle pakke opp senere på kvelden. Vi snakket en del om oss to og følelser/ikke følelser. Han sier det er vanskelig å være venn med meg når han vet jeg er glad i han, det er tydelig at han syns det er problematisk å omgås meg i det hele tatt. Jeg har visst at han følte det sånn lenge, dette var mer en gjentakende samtale. Det var åpenbart veldig ubehagelig for han, han skalv og så ned i gulvet hele tiden. Da vi skiltes glemte jeg å gi han noe, så jeg ringte han 20 sekunder etter vi sa hadet. Han svarer ikke. Ikke ringer han meg opp igjen senere, ingen sms, og ikke hører jeg noe i forhold til gaven. Det var en bra gave, ikke to sokker fra dressmann-gave :)

Det er ikke lett å forstå hva som foregår i tankene til en psykisk syk, men er det noen som har noen tanker om hvorfor han bare har slått seg helt av etter vi møttes sist, at han ikke en gang takker for gaven? For det ligner ikke han i det hele tatt å være sånn.

Anonym poster: 1aed96afe07b46232652994609465379

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske vanlig for folk med psykiske utfordringer(spesielt depresjon) at de ksrur seg av. Slik er jeg selv, jeg blir på en måte handlingslammet de dagene depresjonen er som verst. Jeg tenker da også ofte at folk bryr seg ikke uansett om jeg svarer eller ei. Nå som jeg har en god periode vet jeg jo at folk bryr seg og jeg har energi nok til å pleie mine relasjoner til mennesker. Men er jeg depressiv går all min energi til å holde hodet over vannet. Jeg ligger omtrent kun i senga og er fullstendig handlingslammet. Umulig å si hvorfor han er slik. Kan hende han har andre grunner til å stenge deg ute. Det kan være så enkelt som at han ikke er interessert i deg. Og er forsiktig med å henvende seg til deg nettopp fordi hsn vet du har følelser

Skrevet

Det er jo en vesentlig forskjell på å ikke være interessert romantisk, og det å ikke takke for gave, ta telefon, osv? Vi er jo i bunnen venner.

Skrevet

Jeg tenker at en med alvorlig depresjon/tvangslidelse ikke er i stand til å føle noe som helst annet enn depresjonen. De er ikke i kontakt med seg selv, og ikke minst er en som er så alvorlig syk ikke i stand til å ta i mot kjærlighet heller, fordi de føler seg verdiløse.

Skrevet

Det er jo en vesentlig forskjell på å ikke være interessert romantisk, og det å ikke takke for gave, ta telefon, osv? Vi er jo i bunnen venner.

men han har sagt i fra at han syns det er vanskelig å være venn med deg, så kanskje han mener det han sier?

Kan hende at han har funnet en venn i deg,men når han oppdaget at du likte han så ble det for vanskelig for han , for han har sitt eget å styre med. Det kan hende at han stenger deg ute fordi han er deprimert,men det kan også hende at han stenger deg ute fordi han ikke er interessert.

Jeg syns det er litt rart å tenke at han ikke vil ha deg kun fordi han er deprimert, det kan faktisk være at han ikke er interssert. Det kan også være at han rett og slett ikke har tid eller evner for forelskelse og forhold nå.

I det store bilde spiller det ingen rolle om han ikke vil være din kjæreste fordi han hater deg, fordi han er deprimert eller annet, i bunn og grunn så vil han ikke ha deg, grunn behøver ikke å ha noe å si, det forandrer ikke på at han ikke vil ha deg.. Ikke for å være frekk, er bare ærlig..

Anonym poster: 18bab4f5bcb00666079720e792c803d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker han reagerer som han gjør fordi han er glad i deg, men han har ikke de følelsene du har for han. Så han skyver deg vekk på en måte han kan.

Resultatet er kanskje litt forvirrende for deg. Forstålig nok, men han vil nok være venn med deg samtidig som han er redd for å gi deg feil signaler.

Kan også hende han faktisk har litt følelser for deg, men tror det er feil for han å ha et forhold på dette tidspunktet i livet sitt.

• Liker 1
Skrevet

Siden du visste at han slet med sitt, kunne du ikke bare ha elsket han i det stille og fortsatt å være en venn? Han har antagelig nok vanskeligheter i sitt liv om du ikke skal tilføre enda noe mere som er vanskelig. Ta et steg tilbake og la mannen få puste.

Anonym poster: f074d3e6625e9c7b0935a5112c4669b0

• Liker 2
Skrevet

men han har sagt i fra at han syns det er vanskelig å være venn med deg, så kanskje han mener det han sier?

Kan hende at han har funnet en venn i deg,men når han oppdaget at du likte han så ble det for vanskelig for han , for han har sitt eget å styre med. Det kan hende at han stenger deg ute fordi han er deprimert,men det kan også hende at han stenger deg ute fordi han ikke er interessert.

Jeg syns det er litt rart å tenke at han ikke vil ha deg kun fordi han er deprimert, det kan faktisk være at han ikke er interssert. Det kan også være at han rett og slett ikke har tid eller evner for forelskelse og forhold nå.

I det store bilde spiller det ingen rolle om han ikke vil være din kjæreste fordi han hater deg, fordi han er deprimert eller annet, i bunn og grunn så vil han ikke ha deg, grunn behøver ikke å ha noe å si, det forandrer ikke på at han ikke vil ha deg.. Ikke for å være frekk, er bare ærlig..

Anonym poster: 18bab4f5bcb00666079720e792c803d6

Nei nei, du misforstår. Jeg mener ikke at han ikke vil ha meg fordi han er deprimert, men at en med så alvorlig depresjon/OCD som han ikke er i stand til å vite hva de føler. Det er ihvertfall det jeg har fått vite. Det er ikke snakk om å være kjærester (jeg har selv vært alvorlig syk og vet at det og forhold ikke fungerer, men har nok med seg selv).

Siden du visste at han slet med sitt, kunne du ikke bare ha elsket han i det stille og fortsatt å være en venn? Han har antagelig nok vanskeligheter i sitt liv om du ikke skal tilføre enda noe mere som er vanskelig. Ta et steg tilbake og la mannen få puste.

Temaet kom opp og det ble naturlig å fortelle det. Jeg kunne ikke vite da at ting skulle bli vanskelig, han ba også om å få vite det. Han får plenty av pusterom, jeg tar ikke kontakt med han ofte. Selv om han har følt at kontakt har vært vanskelig så har han alltid vært imøtekommende og svarer på tlf/sms. Jeg vet jeg betyr mye for han som venn, det har han sagt. Jeg er verdifull for han, det sa han til og med sist vi møttes.

Derfor jeg lurer på hvorfor han ble iskald over natten, og han ikke en gang takker for gaven.

Skrevet

Jeg tenker han reagerer som han gjør fordi han er glad i deg, men han har ikke de følelsene du har for han. Så han skyver deg vekk på en måte han kan.

Resultatet er kanskje litt forvirrende for deg. Forstålig nok, men han vil nok være venn med deg samtidig som han er redd for å gi deg feil signaler.

Kan også hende han faktisk har litt følelser for deg, men tror det er feil for han å ha et forhold på dette tidspunktet i livet sitt.

Ja det kan være enten eller, umulig å vite. Jeg har jo fått det inn med teskje at han ikke har romantiske følelser, flere signaler enn det trenger ikke jeg. Det er jo ikke sånn at jeg tror en mann vil gifte seg med meg bare han ser på meg :ler:

Det er definitivt utelukket med et forhold mens han er syk, det ville vært dårlig gjort for begge parter.

Skrevet

Vil du virkelig dette her TS... Høres slitsomt ut, ihvertfall hvis DU plutselig en dag skulle trenge litt støtte og stabilitet.

Anonym poster: 64c293db61fcf2cc2298eac9f3a212ae

Skrevet

Antagelig fordi han fikk mere å tenke på enn han kunne klare. Hvis en er skikkelig syk og sliter, er det ikke noe igjen til å være høflig med. La han være til han tar kontakt med deg igjen. Hvis du vil være en venn med han når han blir frisk nok, så la det bli med det.

• Liker 1
Skrevet

Vil du virkelig dette her TS... Høres slitsomt ut, ihvertfall hvis DU plutselig en dag skulle trenge litt støtte og stabilitet.

Tro meg, jeg har prøvd å gå videre i 1 år, men følelsene er for sterke. Om vi blir et par noensinne aner jeg ikke, akkurat nå er det ikke det som er viktig. Jeg må jo tro at han vil klare å bli frisk en gang i fremtiden, sånn for hans egen del.

Skrevet

Tro meg, jeg har prøvd å gå videre i 1 år, men følelsene er for sterke. Om vi blir et par noensinne aner jeg ikke, akkurat nå er det ikke det som er viktig. Jeg må jo tro at han vil klare å bli frisk en gang i fremtiden, sånn for hans egen del.

Jeg skjønner at det er sterke følelser i sving, men jeg får kanskje litt følelsen at du lever mer på håpet enn realiteten. Du må gjøre hva du vil, men av erfaring blir ikke alltid ting bedre hvis det er så komplisert allerede nå, tvert imot blir det bare verre.. Jeg prøver bare å gi deg noen råd så du ikke en dag sitter der utslitt og nedfor. Det er aldri noe god følelse.

Skrevet

Samboeren min er depressiv, har OCD, mindre tvangstanker og tourettes-symptomer. Jeg elsker ham, og han elsker meg, men på grunn av alt dette kan han til tider ha veldig lav selvtillit, og i noen perioder slår han seg selv av og er vanskelig å komme innpå.

Det er vanskelig, og jeg er ofte lei meg for at ting er sånn, men jeg elsker ham, og vil være med ham.

Det er fryktelig komplisert, og det krever mye av en person å skulle leve med en annen som krever så mye, det betyr at du ofte må sette deg selv og dine følelser på hold.

Om du virkelig liker ham, og tror du kan klare å være lykkelig med ham, så fortell ham at du vil være der gjennom alt. Om du er i tvil, så behold ham som en god venn og støtt ham.

Anonym poster: df59d8805072c5e2d21d57c4166327e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...