Gå til innhold

Late kolleger - kan, eller bør, jeg si noe?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyansatt i en bedrift med 4 ansatte, og til tross for at jeg er den mest uerfarne av oss, har det blitt lagt merke til at de fleste av de faste kundene våre henvender seg til meg.

Jeg har fått veldig mange hyggelige kommentarer fra kundene i løpet av ukene jeg har jobbet der, men de gir en liten bismak, når det samtidig blir nevnt at mine kolleger er hyggelige og flinke, men også uprofesjonelle og utrolig late.

Selv legger jeg ikke merke til "latskapen", jeg har selvstendige arbeidsoppgaver i tillegg til fellesoppgavene, og har mer enn nok å gjøre, om jeg ikke skal følge med på deres arbeidsinnsats også, men

Men som sagt synes jeg det er trist at mine hyggelige, og veldig faglig sterke, kolleger har fått et så dårlig rykte hos våre kunder.

Burde jeg snakke med mine kolleger, og prøve å fortelle på en pen måte at de ikke oppfattes som så effektive og profesjonelle som de ønsker i bli oppfattet som?

Anonym poster: e6035524034d4967106a3c658411094a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bare legge til at jeg tror ikke de er late, men poenget er at de av våre kunder oppfattes slik!

Anonym poster: e6035524034d4967106a3c658411094a

  • Liker 1
Gjest tarandus
Skrevet

Det er ikke noe du bare innbiller deg, da? Forteller du kollegaene dine at kundene oppfatter deg som effektiv og de som late blir du neppe populær.

Skrevet

Jeg ville sagt til sjefen at "jeg har fått tilbakemelding om at kundene oppfatter oss som late og uprofesjonelle, hva kan vi gjøre med dette?"

Anonym poster: 243c97be3f00f1d4877f0d93c9d25417

  • Liker 2
Skrevet

Det er ikke noe du bare innbiller deg, da? Forteller du kollegaene dine at kundene oppfatter deg som effektiv og de som late blir du neppe populær.

Nei, det er ikke bare noe jeg innbiller meg.

Senest i dag fikk jeg høre fra to kunder at de ble glade hver gang de traff meg, fordi de da visste at ting ble gjort, fordi de oppfattet mine kolleger som hyggelige, men late.

Og det ble sagt på den måten, med de ordene.

Anonym poster: e6035524034d4967106a3c658411094a

Skrevet

Jeg ville sagt til sjefen at "jeg har fått tilbakemelding om at kundene oppfatter oss som late og uprofesjonelle, hva kan vi gjøre med dette?"

Anonym poster: 243c97be3f00f1d4877f0d93c9d25417

God idé, takk for tipset!

Anonym poster: e6035524034d4967106a3c658411094a

Skrevet

Jeg ville passet mine egne saker!

Anonym poster: bd4b0efba5e722338b5e93a4f9def70b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...