AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #1 Del Skrevet 4. desember 2012 Hvor mye skal til for at et hus faller sammen? Jeg og to venninner bor i et veldig gammelt og slitt hus, fra ca. slutten av 1800-tallet. Huseier sier at det ikke er mye renovert. Over oss bor det ei jente. Hver gang hun går over gulvet så knirker det så innmari. Det blir bare verre og verre. Det høres ut som det rakner i taket vårt. Hun er et "nattedyr", så det er mye bevegelser der om nettene, og da ligger jeg og venter på at hun raser gjennom taket og havner i senga mi. Bør jeg være bekymret? Anonym poster: 9995c05004a67ca6b24521a731b3fa97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. desember 2012 #2 Del Skrevet 4. desember 2012 Se på det som nattmusikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #3 Del Skrevet 4. desember 2012 Hvor mye skal til for at et hus faller sammen? Jeg og to venninner bor i et veldig gammelt og slitt hus, fra ca. slutten av 1800-tallet. Huseier sier at det ikke er mye renovert. Over oss bor det ei jente. Hver gang hun går over gulvet så knirker det så innmari. Det blir bare verre og verre. Det høres ut som det rakner i taket vårt. Hun er et "nattedyr", så det er mye bevegelser der om nettene, og da ligger jeg og venter på at hun raser gjennom taket og havner i senga mi. Bør jeg være bekymret? Anonym poster: 9995c05004a67ca6b24521a731b3fa97 bråker hun da? må da vel få lov til å gå på sitt eget gulv vel? Anonym poster: afe67ff8076266013a6eca1fe586c92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 4. desember 2012 #4 Del Skrevet 4. desember 2012 I noen gamle hus kan det være ekstremt lydt, fordi lydiosleringen mellom boligene er ikke-eksisterende. I tillegg kan det være trebjelker og tregulv som lager ekstra lyd. Noen har også veldig tung gange, og sammen kan dette bli veldig sjenerende for de som bor under. Valgene dine er: - Snakk med hun over og forklar. Spør om muligheten for å legge tepper på gulvene og gå på med tøffler/slippers på kveld/natt - Flytt - Bytt leiligheter (hvis det er mulig i forhold til romdeling) Jeg har full sympati, jeg endte med å flytte i lignende situasjon, det var som å ha en elefant over huet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
floppesopp Skrevet 4. desember 2012 #5 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg bodde i et sånt bygg på folkehøgskole Det var veldig gammelt og veldig lytt, når de over meg skrev blogginnlegg eller noe, så hørte jeg hvert eneste tastetrykk. Om det har stått i over hundre år, så står det nok en stund til selv om hun der oppe danser salsa om natta. Dersom det ikke er mulig å, som personen over sa, få henne til å skaffe noen tepper, får du investere i noen gode ørepropper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #6 Del Skrevet 4. desember 2012 teppe og tøfler vil vel ikke virke mot knirking Anonym poster: cd7d89b8536af4326f98522a3a4a4cd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 4. desember 2012 #7 Del Skrevet 4. desember 2012 teppe og tøfler vil vel ikke virke mot knirking Anonym poster: cd7d89b8536af4326f98522a3a4a4cd4 Det er lyddempende, så det kan absolutt hjelpe litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #8 Del Skrevet 4. desember 2012 Tror dere misforstod meg litt Jeg mente ikke at det er et problem at hun bråker (jeg er ikke var på lyder), men det faktum at det høres ut som huset faller sammen. Jeg frykter at det kan være farlig. Derfor tør jeg heller ikke sove med ørepropper. Jeg vil våkne lett dersom noe skulle skje. Kall meg gjerne paranoid, men det høres virkelig ikke trygt ut. Anonym poster: 9995c05004a67ca6b24521a731b3fa97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 4. desember 2012 #9 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg tror ikke det er utrygt altså, det har vært sånn flere steder jeg har bodd. Det som er med veldig gamle trehus er at det ikke er isolering mellom etasjene. Og med den gamle konstruksjonen sammen med tunge tramp, gjøre at man føler at taket er på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
floppesopp Skrevet 4. desember 2012 #10 Del Skrevet 4. desember 2012 Som jeg sa over: Har det stått i over 100 år, skal det litt mer til. Og som sagt, jeg har også bodd i et veldig gammelt hus (som har vært internatskole siden 1800-tallet), og vi hadde dans og turn og plenty av hopping og spretting i noen av rommene - du kan tro det dundra i hele huset, men det falt da ikke ned av den grunn. Gamle hus er bygd for å vare, det skal ganske mye til for at noen faktisk detter igjennom gulvet.. Du kan jo flytte senga di sånn at den er på et sted hvor hun over ikke går så mye? Du kan jo også spørre huseier om de har hatt noe vedlikehold, og hva han/hun sier om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå