AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #21 Del Skrevet 5. desember 2012 Bra innlegg, jeg har også nevnt det med titanic filmen tidligere, - det motbydelige i at særlig kvinner elsker romantikken fra titanic-filmen. Romantikk og utroskap på en gang, - kan det bli bedre for et kvinnesinn? Å lure en som elsker henne med å elske en annen? En som betaler førsteklassereisen for deg og moren din, og takken er å ligge med en på tredjeklasse? Han forsøker faktisk å redde det utakknemlige livet ditt med sitt eget liv som innsats, og gjenytelsen er å rømme fra ham? Fra jeg var en liten gutt og så james bond filmer skjønte jeg at kvinner aldri er trofaste og at de aldri er til å stole på. Samtlige kvinner puler james bond for å forråde sine tidligere sjef og kjæreste. Kvinners alminnelighet er hva vi menn hadde blitt kalt judaser. Tror dere det er gøy å ta med en kvinne på danskebåten når du vet at hun elsker romantikk og titanic? At kvinnesynet ditt er danna på grunnlag av James Bond forklarer i grunn ganske mye Du vet, de filmene er ikke laga for å gi et sannferdig portrett av kvinner? Hele poenget med filmene er å bygge opp under det forskrudde idealet om macho-menn som er tøffere enn toget. Anonym poster: e5679bf3242a479653903f5cd91faf2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 7. desember 2012 #22 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Å dra inn Titanic er vel et av det dårligste argumentene noen sinne. For det første: Det er en film. For det andre: Rose lever i en helt annen tid enn vi gjør. Hun er knapt 17 år gammel i en verden der kvinner har få rettigheter eller muligheter uten en mann å støtte seg til. Som en tidligere rikmannsdatter har hun et navn som tillater moren å søke etter en mann i øvre skatte sjiktet og det er moren som arrangere forlovelsen og ekteskapet mellom datteren og rikmannsdatter fordi hun vil sikre sin egen levestandard. Som en ung jente er det vanskelig å gå i mot morens ønsker og hun er oppvokst og hjernevasket til å tro at det er slik det skal være. Inntil hun møter en gutt som faktisk ser henne for den hun er. En livsglad jente med glimt i øyet som er intelligent og har bein i nesa. Han får henne til å innse at hun ikke trenger å leve opp til andres forventninger og at hun skal gifte seg av kjærlighet, ikke plikt. Hun har først sex med Jack når hun har bestem seg å bryte forlovelsen med en mann hun aldri var intim med og som behandlet henne som en eiendel som skulle bli hans trofé kone. Når det er sagt: utroskap er aldri greit verken for menn eller kvinner. Endret 7. desember 2012 av *Maja* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 7. desember 2012 #23 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg har aldri tenkt på dette med Titanic-filmen! Så klart.. Jeg visste jo at Cal og Rose var forlovet. Og at Rose falt for Jack. Dette hovedinnlegget har satt meg på litt tanker iallefall! Vi må skille mellom snørr og barter. Ingen kan vel klandre en 17-årig jente som er tvunget inn i et eksteskap med en 15 år eldre mann, fordi hun faller for en jevnaldrende. Samme med jenter som er offer for tvangsekteskap. Samme med kvinner som ikke tør gå ut av forhold fordi de rett og slett er redd for mannen sin. Men i alle tilfeller hvor det bare er å ta sin hatt å gå, synes jeg man bør gjøre nettopp dette før man innleder et forhold til andre. Det gjelder uansett hvor ufyselig typen/dama er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå