Gå til innhold

Når utroskap er greit.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest en del tråder her som har fått meg til å tenke litt på det med utroskap og hvordan de som er utro og de som er med på det(enten ikke tør å fortelle paret det gjelder,eller er den "andre kvinnen/Mannen")

Det virker som om man ofte prøver å begrunne utroskap som noe ok, så lenge man har en unnskyldning. Er det virkelig sånn at samfunnet ser svart hvitt på utroskap?

Hvem i salen reagerte når Jack og Rose fra Titanic var utro mot hennes forlovede?

Ingen. Det ble gjort til noe greit, fordi de er unge, vakre og forelsket, og ho ville jo aldri gifte seg med Cal uansett. Så det Rose gjorde er å snike seg unna sin forlovede, dra på fyllefest, ha sex med en ho har kjent i noen få dager, sjal dyr diamant som egentlig var gave fra Cal, la fra seg en tegning som Jack hadde tegnet av henne naken og til slutt rømte.

Legg merke til at Rose hadde aldri sagt nei til cal, ho hadde alltid gitt uttrykk for at ho ville ha han, det var moren som presset henne.

Det er også mange sanger i dag som hinter til utroskap.

Carly Rea Jepsen, kjent fra call my mayby, har laet ny sang som heter this kiss.I sangen sier ho

"And she's a real sweet girl. And you know I got a boy. Details we both forgot to mention"

I sangen fremstiller ho det som om deres kjemi har vært så bra, at de bare er nødt til å være utro. Men er det greit?

Å være den som er utro er alle enige er feil, med mindre det er på film, eller sang. Men jeg lurer på om de tenker sånn i virkeligheten også?

"nei,jeg bare måtte være utro,det var jo ekte kjærlighet, helt plutselig!" er det da greit?

Og hva med å være den andre personen? den som roter med noen sin mann eller noen sin kvinne?

Leste en tråd her hvor det blir sagt "andres mann? man kan ikke eie en mann!"

Jeg kommer med ingen personlige meninger her, jeg er mer interessert i deres...

Så fyr løs med utspill og tanker! Hva mener dere?

Anonym poster: 3af3f9147d1904fd1588b0fff24cac57

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er greit uansett, noen gang. Om de er så forjævlig forelska får de gjøre det slutt med nåværende først.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit uansett, noen gang. Om de er så forjævlig forelska får de gjøre det slutt med nåværende først.

Hva med å være den andre personen? Hvordan ser dere på det? Er det mer "ok" siden man ikke selv er direkte uærlig mot noen?

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke greit i noen retning. Ikke greit å være utro, ikke greit å være den andre personen. Begge personer bør respektere seg selv og de andre involverte nok til å avslutte det man har før man begynner på noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit hvis den ene partneren holder tilbake sex. Man kan ikke forvente at den andre ikke skal få lov til å ha sex bare fordi man selv ønsker å holde det tilbake. Vi menn har faktisk behov som vi må leve ut. Hvis ikke blir det uholdbart.

Anonym poster: 7f0fdec0fac165222b1a928d267d8f32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt på dette med Titanic-filmen! Så klart.. Jeg visste jo at Cal og Rose var forlovet. Og at Rose falt for Jack. Dette hovedinnlegget har satt meg på litt tanker iallefall! :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å være den andre personen? Hvordan ser dere på det? Er det mer "ok" siden man ikke selv er direkte uærlig mot noen?

-ts

Synes det også er totalt uakseptabelt dersom den personen vet at personen h*n holder på med er opptatt og er i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit hvis den ene partneren holder tilbake sex. Man kan ikke forvente at den andre ikke skal få lov til å ha sex bare fordi man selv ønsker å holde det tilbake. Vi menn har faktisk behov som vi må leve ut. Hvis ikke blir det uholdbart.

Hva med å slå opp? ingen tvinger ingen til å være i et forhold, er man ikke fornøyd,så slår man opp?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å slå opp? ingen tvinger ingen til å være i et forhold, er man ikke fornøyd,så slår man opp?

Tenkte jeg også. Evt prate med kjæresten om det ikke er prøvd først.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man i et forhold, så er man i et forhold. Man får finne ut av problemene sine eller slå opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten: "Vi menn" har behov? Mener du da altså at damer ikke har disse samme behovene? Vi har bare sex fordi kjæresten ønsker det, vi, nemlig. Aldri fordi vi har lyst på selv. Svin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere som skriver her, ja, hvorfor ikke prøve å låse problemet og ikke gå bak ryggen noen som en rotte?

Har personlig aldri verken opplevd utroskap, eller vært utro, kjenner heller ingen som har opplevd det. Så jeg er litt nysgjerrig på hva folk tenker rundt dette. Altså, statistikken har ofte vist at mange er utro. KG er overfylt av utroskapstråder. Så det må jo være noen her som syns det er greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten: "Vi menn" har behov? Mener du da altså at damer ikke har disse samme behovene? Vi har bare sex fordi kjæresten ønsker det, vi, nemlig. Aldri fordi vi har lyst på selv. Svin.

Veldig morsomt at dere tar opp akkurat der her,men jeg(kvinne) opplever dette akkurat nå. Jeg føler at mannen aldri vil ha sex, og han har en stressende hverdag, så det forstår jeg. Men i det siste er jeg frustrert og savner det, jeg har prøvd å ta det opp med han,men han blir veldig lei seg og føler at han ikke er "mann nok"..Likevel kunne jeg aldri vært utro, ingenting med utroskap er tiltalende for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra innlegg, jeg har også nevnt det med titanic filmen tidligere, - det motbydelige i at særlig kvinner elsker romantikken fra titanic-filmen. Romantikk og utroskap på en gang, - kan det bli bedre for et kvinnesinn? Å lure en som elsker henne med å elske en annen? En som betaler førsteklassereisen for deg og moren din, og takken er å ligge med en på tredjeklasse? Han forsøker faktisk å redde det utakknemlige livet ditt med sitt eget liv som innsats, og gjenytelsen er å rømme fra ham? Fra jeg var en liten gutt og så james bond filmer skjønte jeg at kvinner aldri er trofaste og at de aldri er til å stole på. Samtlige kvinner puler james bond for å forråde sine tidligere sjef og kjæreste. Kvinners alminnelighet er hva vi menn hadde blitt kalt judaser. Tror dere det er gøy å ta med en kvinne på danskebåten når du vet at hun elsker romantikk og titanic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ganske mye rart...

Å lure en som elsker henne med å elske en annen?

Nå kan det settes ganske store og tydelig spørsmåltegn ved om han elsket henne noe mer enn hun elsket ham. Det var nok et statusekteskap for hans del.

Han forsøker faktisk å redde det utakknemlige livet ditt med sitt eget liv som innsats, og gjenytelsen er å rømme fra ham?

Han visste ikke at familien hennes var blakk, han trodde de var velstående. Og han visste jo ikke at Titanic skulle krasje, så å si at han hadde livet som innsats var litt drøyt.

Fra jeg var en liten gutt og så james bond filmer skjønte jeg at kvinner aldri er trofaste og at de aldri er til å stole på. Samtlige kvinner puler james bond for å forråde sine tidligere sjef og kjæreste. Kvinners alminnelighet er hva vi menn hadde blitt kalt judaser. Tror dere det er gøy å ta med en kvinne på danskebåten når du vet at hun elsker romantikk og titanic?

Både Titanic og James Bond: Fiksjon. Dette er ikke ekte personer eller ekte situasjoner. Selvfølgelig er noen mennesker utro, både kvinner og menn, men å miste tilliten til alle verdens kvinner fordi du har sett for mange spillefilmer er bare trist.

Anonym poster: ccd8abed80465b7f62163eed058fa1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ganske mye rart...

Han visste ikke at familien hennes var blakk, han trodde de var velstående. Og han visste jo ikke at Titanic skulle krasje, så å si at han hadde livet som innsats var litt drøyt.

Da er det jo lureri da. Man lurer ikke en fyr til å spandere atlanterhavstur dersom hensikten bare er å få betalt billett? Jeg mener at han fyren (forloveren og rikingen) forsøkte å redde livet til hu dama etter at skipet gikk på isfjellet. Han betalte jo plass på livbåten og hele greia, - at hun da stikker av er det mest provoserende av alt her i verden. - Entertasten funker ikke - La oss si at jeg spanderer tur med kielferja for deg og moren din. Er det alt for mye forlangt å be om at du er trofast under overfarten? Eller må du ligge med en annen fyr på nedre dekk? Er ikke det ganske respektløs når du vet at du får spandert tur av en som er trofast med deg? Og etter at kielferja kantrer ute på havet, og jeg forsøker redde deg og moren din, - er det ålright av deg å stikke av da? Rømme og gjemme deg? Førske å leke gjemsel om bord? Hvor mye skal du tråkke på meg, først har jeg spandert billett på deg, deretter er du utro mot meg, og etter dette her forsøker jeg å redde livet ditt med å kjøpe plass på en livbåt,- hvor utakknemlig mener du en kvinne kan være for romantikkens skyld?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han forsøkte å redde henne for å kunne eie henne. Det var stolthet. Han visste at hun ikke ville ha ham, han lot henne ikke slippe. Både han og moren tvang henne, hun hadde ingen annen utvei enn å rømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg så mamma kysset nissen"-sangen oppfodrer barn til å tro at utroskap er greit..:S

Anonym poster: 54136a6844b8084e35bbef6378ab8753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forsøkte å redde henne for å kunne eie henne. Det var stolthet. Han visste at hun ikke ville ha ham, han lot henne ikke slippe. Både han og moren tvang henne, hun hadde ingen annen utvei enn å rømme.

Så det er greit å være utro hvis partneren er kjip?

altså, siden han hadde stolthet og ja, jeg er enig han behandlet henne som en gjenstand, ho hadde neppe fått lykkelig liv av å være gift med han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg, jeg har også nevnt det med titanic filmen tidligere, - det motbydelige i at særlig kvinner elsker romantikken fra titanic-filmen. Romantikk og utroskap på en gang, - kan det bli bedre for et kvinnesinn? Å lure en som elsker henne med å elske en annen? En som betaler førsteklassereisen for deg og moren din, og takken er å ligge med en på tredjeklasse? Han forsøker faktisk å redde det utakknemlige livet ditt med sitt eget liv som innsats, og gjenytelsen er å rømme fra ham? Fra jeg var en liten gutt og så james bond filmer skjønte jeg at kvinner aldri er trofaste og at de aldri er til å stole på. Samtlige kvinner puler james bond for å forråde sine tidligere sjef og kjæreste. Kvinners alminnelighet er hva vi menn hadde blitt kalt judaser. Tror dere det er gøy å ta med en kvinne på danskebåten når du vet at hun elsker romantikk og titanic?

Jeg tror ikke dette bare gjelder kvinner, kjenner flere menn som liker Titanic. Poenget mitt er ikke kjønnsroller, sånn som poenget ditt tydeligvis er,men at utroskap er sosialt akseptabelt i film og musikk så lenge det blir gjort av de vakre og av de forelsket.

Jeg tror ikke at Cal sin versjon var bare å være snill og grei, det var tydelig at Rose var misfornøyd,men hvorfor ikke bryte forlovernes?

Jeg ville heller fokusert på mitt tema: "når samfunnet akseptere utroskap" enn kjønnsroller for hundrede gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...