Gå til innhold

Leiligheten ødelagt dersom forrige eier skrur av all strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettop kjøpt en leilighet og forrige eier har allerede flyttet ut. Jeg skal flytte inn om 3 uker. Hva skjer om forrige eier har skrudd av all varme og det blir stående tomt i tre uker i denne kulda (minus 10-15 grader)? Eller har megler kontroll på dette?

Anonym poster: ab97bc4cee7a42e3ce304089f4bad7f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge den forrige eieren har husket å stenge av vannet og å tømme rørene for vann, så skal dette gå bra. Inntil du har overtatt leiligheten så er det den forrige eieren som er ansvarlig for det som skjer med leiligheten. Megler har ikke kontroll, megler er bare et mellomledd.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge den forrige eieren har husket å stenge av vannet og å tømme rørene for vann, så skal dette gå bra. Inntil du har overtatt leiligheten så er det den forrige eieren som er ansvarlig for det som skjer med leiligheten. Megler har ikke kontroll, megler er bare et mellomledd.

Hvordan tømmer man rørene for vann?

Skrevet

Har du overtatt leiligheten?

Anonym poster: 9211a88f9700875cfacd3d29ff572281

• Liker 1
Skrevet

men rørene fryser vel ikke hvis det er en leilighet med naboer rundt seg? som feks i en blokk! så det spørs hva slags leil. det er!

jeg trodde frysing av rørene bare gjaldt hus, kan hende jeg tar feil.

Skrevet

Kommer helt an på om du har overtatt eller ei. Eier har ansvaret frem til overtalelsesdato, du etter overtakelse.

• Liker 1
Skrevet

Som andre sier her, har du overtatt, så er det ditt ansvar, ellers er det forrige eiers ansvar. Er det en seriøs megler, så skal du, selger og megler gå over leiligheta å sjekke at alt er slik som det ble framsatt ved visning, før du overtar ansvaret. Da må du sjekke at det ikke er blitt vannlekasje feks av frysing, tappe vann, skylle ned på toalett osv, før du godtar den. Har det skjedd skader mellom visning og overtagelse, så kan du nekte/utsette overtagelse til ting er ordnet.

Har du allerede overtatt, så må du hute deg avgårde å sette på varme!!

Skrevet

Som andre sier her, har du overtatt, så er det ditt ansvar, ellers er det forrige eiers ansvar. Er det en seriøs megler, så skal du, selger og megler gå over leiligheta å sjekke at alt er slik som det ble framsatt ved visning, før du overtar ansvaret. Da må du sjekke at det ikke er blitt vannlekasje feks av frysing, tappe vann, skylle ned på toalett osv, før du godtar den. Har det skjedd skader mellom visning og overtagelse, så kan du nekte/utsette overtagelse til ting er ordnet.

Har du allerede overtatt, så må du hute deg avgårde å sette på varme!!

Takk for svar, og tips! Jeg har ikke overtatt nei. Skal trekke ned dassen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...