AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Jeg og min samboer vurderer å skaffe oss hund. Jeg går hjemme og har mye tid til en valp nå, men til slutten av sommeren skal vi flytte til Trondheim og studere, og lurer på hvordan det går med hund. Har noen venner som har hund mens de studerer, og det går kjempebra, og vår hund vil jo ikke være en liten valp lenger når vi flytter for å studere. I tillegg har man muligheten til å legge opp dagene sine litt som man vil som student, så syns egentlig det ikke høres så dumt ut å skaffe hund nå. Har også ordnet med plass å bo i Trondheim der det er mulig å hund. I tillegg er vi jo to, så ansvaret ligger ikke bare på den ene av oss. Noen der ute som har erfaring med hund mens man er student? Lurer også på hva som evt egner seg som en fin "førstegangshund"? Vil ha en middels aktiv hund, som klarer seg med ca tre timer tur daglig, liker å børste og drive pelsstell, så om det er mye stell har ingenting å si, og helst ikke en rase som er kjent for å bjeffe mye. Har sett på alt fra jack russel terrier til retrievere og kelpier. Noen tips? Anonym poster: ca985efaaa523ab156307a7dd67b6895
Sulosi Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Tre timer hver dag?? Og du lurer på om dere har tid til hund? Jeg ville tenkt noen år fremover, hvor mye tid har jeg til å gå turer sånn jevnt over når jeg er i full jobb?? Hunden har dere jo i mange år så om du skaffer deg en hund som må ha eller blir vant med å gå turer i tre timer hver dag så kan dere fort få et problem senere. Men ellers, jeg hentet valp to uker før eksamen startet i vår. Det var et ypperlig tidspunkt for meg, de fleste dagene hjemme (og når jeg leser trenger jeg noen til å dra meg ut på tur) og hele sommerferien på å gjøre hunden trygg, bli kjent osv.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Det kan gå helt fint, og det kan gå ikke fullt så fint. Det kommer også an på personligheten til hunden, men jeg vil påstå at dere har et fint utgangspunkt. Jeg tenker også at siden du har en del tid fremover nå, så kan dere skaffe dere en omplasseringshund? En hund som kanskje er litt usikker på mennesker, og som trenger litt tid til å stole på dem igjen. En omplasseringshund trenger ikke være traumatisert heller altså, mange som blir omplassert fordi eier er travel/syk/dø. Så får dere møtt hunden som voksen (eller halvvoksen), sett om den passer for dere, hjulpet en venn i nød og fått god veiledning. Det er også muligheter for å levere hunden tilbake om den ikke trives hos dere, og dere får med bøker dere kan lese osv. Har erfart at valpeperioden er mer irriterende enn trivelig til tider, så det slipper dere også. Anonym poster: 1d16cd1fd84e275afee09ccc092b0f9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå