Gjest Bare en mann Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Jeg er 30 år og lurer på hva jeg skal gjøre og hvilke rettigheter jeg har som far. Saken er den at jeg hadde samleie med en dame i samme alder som meg. Det var ingen følelse involvert, kun sex. Dette varte i ca. et halvt år. Vi slutter og date og tre måneder senere så ringer hun meg og forteller at hun er gravid. Hun innrømmer at hun sluttet på p-pillen uten å si ifra til meg. Jeg, som sikkert mange andre ville gjort, reagerte med sinne og frustrasjon. Jeg fortalte at jeg ikke ville ha noe med dette å gjøre. Nå har tiden gått og hun har termin denne måneden. Ikke vet jeg om hun har født, ikke vet jeg om det er gutt eller jente. Ikke tar hun telefonen. Dette er en vrien sak og jeg ser ut til å bli den komplette taperen i denne saken. Hva bør jeg gjøre? Hun sa at hun kom til å sette meg opp som ukjent far også. Nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal starte og jeg vet heller ikke hva jeg må passe meg for i forhold til penger, foreldrerett etc. Alt av svar og tips tas imot med åpne armer. Ps: hvis noen føler for å si noe fornedrene om denne dama er det bare å slå seg løs. Det går pokker ikke an å gjøre dette bare fordi man vil ha et barn! Jeg tenker hun har lurt meg grundig men mest og viktigst av alt. Stakkars barn! Vennlig hilsen far som ikke vet når han skal bli far og ikke heller om ham skal få sønn eller datter...
Løvetanten Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Jeg tror at der du står nå så bør du ta kontakt med noen som har peiling. Jeg vil anbefale deg å snakke med an advokat og /eller ta kontakt med F2F (Foreningen 2 Foreldre). Du har helt klare rettigheter, og ikke minst har barnet rett til å vite hvem som er pappa. Det mor har gjort her er så uetisk og så egoistisk og så slemt at jeg har ikke ord! Jeg håper du snakker med noen som kan noe om feltet og får gode råd. Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til og håpe på at dette går bra til slutt. 3
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Jeg tror at der du står nå så bør du ta kontakt med noen som har peiling. Jeg vil anbefale deg å snakke med an advokat og /eller ta kontakt med F2F (Foreningen 2 Foreldre). Du har helt klare rettigheter, og ikke minst har barnet rett til å vite hvem som er pappa. Det mor har gjort her er så uetisk og så egoistisk og så slemt at jeg har ikke ord! Jeg håper du snakker med noen som kan noe om feltet og får gode råd. Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til og håpe på at dette går bra til slutt. Takk for svar.
Brunhilde Skrevet 4. desember 2012 #5 Skrevet 4. desember 2012 Hun kan gjøre et av to, enten oppgi deg som far eller oppgi "far ukjent". Hun kan ikke oppgi deg som ukjent far. Du er jo kjent. Det er klart situasjonen er kinkig, men hvis du selv har sagt at du ikke vil ha noe med dette eller vite noe, ja så får du tydeligvis det du har bedt om. Nemlig ikke noe. Lykke til - for barnest skyld vil det være best både at du oppgis som far og at du tar ansvar. 3
jente-23 Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Jeg fatter ikke hvordan noen kan leve med seg selv, om hun har lurt deg til å bli gravid. Jeg tror ikke jeg hadde klart å leve med meg selv, hvis jeg hadde gjort noe sånt. Hadde ikke så mye fornuftig å si enn lykke til.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #7 Skrevet 4. desember 2012 Spørsmålet er vel om du VIL være far med alle ansvar, rettigheter og PLIKTER det medfører? Hun har helt klart gjort noe uetisk, men du har faktisk sagt du ikke vil ha noe med henne og barnet å gjøre (like ille, vil jeg påstå) og hun handler altså ut fra det. Vil du være far får du ta kontakt med NAV og avgi DNA-prøve (det kan du fint ta iniativ til siden du tror du er faren) og så ta det derfra. Anonym poster: 6f7ebc7bed2cc66321866397297715e0 2
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 Regler rundt farskap finner du blant annet på www.farskap.no. Du har rett til å kreve farskapstest, enten hun oppgir deg som far i fødselsattesten og krever barnebidrag eller ikke. Hvis du krever farskapstest og den viser at du er far, blir du offisiell far, og da kommer hun med all sannsynlighet til å kreve bidrag, siden du da får en rolle hvor det medfølger rett til samvær og foreldrerett (rett til å delta i enkelte typer beslutninger). Hvis du mener at du er en normalt ressurssterk mann som kan bidra positivt til oppveksten til ditt barn, er det også et spørsmål om du har samvittighet til å la være, for å spare deg for konflikter og bidragspenger.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2012 #9 Skrevet 4. desember 2012 Synes damer som dette burde straffes . Det handler alltid om å TA fedre som ikke gjør som de skal. Dette mens kvinner fritt kan herje med menn som de vil både følelsemessig og økonomisk opp mot og farskap. Straffeloven burde inn her.
Brunhilde Skrevet 4. desember 2012 #10 Skrevet 4. desember 2012 Synes damer som dette burde straffes . Det handler alltid om å TA fedre som ikke gjør som de skal. Dette mens kvinner fritt kan herje med menn som de vil både følelsemessig og økonomisk opp mot og farskap. Straffeloven burde inn her. Jepp. For mannen har jo intet ansvar for å beskytte seg mot uønsket graviditet. 4
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2012 #11 Skrevet 4. desember 2012 Du får tenke ut hva du går for. Du må høre med advokat innen området. Det finnes intresseforeninger som 2 foreldre. Damer som dette burde bures inne. Det er barnemishandling og sette barn til verden på et slikt grunnlag. Mannen blir mishandlett psykisk og økonomisk. I tillegg koster det skattebetalere en god del.
Pinkee Skrevet 5. desember 2012 #12 Skrevet 5. desember 2012 Ikke døm dama her da, hun gjorde nesten rett. Minus p-pilleslutt. Hun tok kontakt å fortalte hva som hadde skjedd, å fikk slengt i ansiktet av ts at han ville ikke ha noe med hverken henne eller barnet å gjøre, å siden har hun ikke tatt kontakt, ergo hun respekterer ts. Først må du gå dypt inn i deg selv, finne ut om du virkelig vil være far til dette barnet, så kan du kontakte NAV, advokat, 2 foreldre el, så får du sikkert vite prossedyren du må gjennom. Men, ikke regn med at mor kommer til å ta imot deg med åpne armer, du har tross alt gitt klar beskjed om at hun skal holde seg unna deg, så meget sannsynlig at hun kommer til å mislike at du trenger deg på henne. For barnets skyld, så må du være 100% sikker på at du vill følge det opp resten av livet før du går til noen sak. Å blande seg inn bare frdi du nå vil vite kjønn og fødselsdato, for så å droppe ut etter noen år, er ikke bra for barnet. 3
Alina X Skrevet 5. desember 2012 #13 Skrevet 5. desember 2012 For det første, bruk alltid kondom når du har sex med en du ikke kunne ha tenkt deg å ha barn med. Jeg synes du burde ta del i livet til ungen, for ungens skyld, å stikke med halen mellom beina er bare jævlig feigt.Og ganske dumt at ungen vokser opp med vissheten om at faren ikke bryr seg. Når det kommer til dama, så burde det være en straff for henne som "tvinger"deg til å bli en uønsket far.Synes det er synd at folk kan gjøre slikt mot andre. 2
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2012 #14 Skrevet 5. desember 2012 Kodombruk kan unngå graviditet. Her handler det om tillitt til date som en kjenner godt. Når denne damen sier hun bruker pillen for så å lure noen er feil. Det er feil å skyve ansvar på mannen når hun bevisst har lurt han. Det er her ikke snakk om svikt i preventivet men rett og slett faenskap som burde straffes
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2012 #15 Skrevet 5. desember 2012 Kodombruk kan unngå graviditet. Her handler det om tillitt til date som en kjenner godt. Når denne damen sier hun bruker pillen for så å lure noen er feil. Det er feil å skyve ansvar på mannen når hun bevisst har lurt han. Det er her ikke snakk om svikt i preventivet men rett og slett faenskap som burde straffes
Gjest Badebuksa Skrevet 5. desember 2012 #16 Skrevet 5. desember 2012 Off topic, men hæ? Leste jeg ikke dette innlegget for en stund siden?
Brunhilde Skrevet 20. februar 2013 #17 Skrevet 20. februar 2013 Off topic, men hæ? Leste jeg ikke dette innlegget for en stund siden? Er den nye tråden nummer tre (!) i rekka? Ha, ha, så bra!
Gjest Eurodice Skrevet 21. februar 2013 #18 Skrevet 21. februar 2013 Jeg er 30 år og lurer på hva jeg skal gjøre og hvilke rettigheter jeg har som far. Saken er den at jeg hadde samleie med en dame i samme alder som meg. Det var ingen følelse involvert, kun sex. Dette varte i ca. et halvt år. Vi slutter og date og tre måneder senere så ringer hun meg og forteller at hun er gravid. Hun innrømmer at hun sluttet på p-pillen uten å si ifra til meg. Jeg, som sikkert mange andre ville gjort, reagerte med sinne og frustrasjon. Jeg fortalte at jeg ikke ville ha noe med dette å gjøre. Nå har tiden gått og hun har termin denne måneden. Ikke vet jeg om hun har født, ikke vet jeg om det er gutt eller jente. Ikke tar hun telefonen. Dette er en vrien sak og jeg ser ut til å bli den komplette taperen i denne saken. Hva bør jeg gjøre? Hun sa at hun kom til å sette meg opp som ukjent far også. Nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal starte og jeg vet heller ikke hva jeg må passe meg for i forhold til penger, foreldrerett etc. Alt av svar og tips tas imot med åpne armer. Ps: hvis noen føler for å si noe fornedrene om denne dama er det bare å slå seg løs. Det går pokker ikke an å gjøre dette bare fordi man vil ha et barn! Jeg tenker hun har lurt meg grundig men mest og viktigst av alt. Stakkars barn! Vennlig hilsen far som ikke vet når han skal bli far og ikke heller om ham skal få sønn eller datter... Jeg siterer i sin helhet innlegget Brunhilde viser til. Er det ingen av dere som har lest det? Det er identisk ord for ord med det TS har skrevet nå. Bare alderen er forandret, fra 30 år i desember til 26 nå. Det kan vel ikke være tvil om at noen kjeder seg og vil ha litt action her? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå