Gå til innhold

Hunden knurrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke vendt hunden min av knurringen sin. Hører han folk/lyder han ikke har hørt før(gjerne mannfolk) ligger han å boffer i flere minutter. Nytter ikke å hysje på han, ta han bort fra situasjonen, distrahere han eller noe.

Og jeg finner det ganske irriterende. Forholder meg rolig, og ber han om å kutte ut, men det nytter ikke. I blandt bjeffer han også rimelig høyt, hører selv det er pga han er usikker på situasjonen, men det er ikke alle som skjønner det.

Han er også veldig voldsom når han møter mennesker. Skal løpe rett bort, hoppe og være "oppi" nye personer hele tiden. Og jeg føler jeg ikke klarer å være streng nok når det er mennesker som liker hunder. Da får jeg gjerne slike "herregud, la nå hunden få hilse på"..... :dry:

Tips? Klikker hjelper ikke i situasjoner med nye personer, dyr eller lyder..

Han er forresten en 11mnd gammel Border Collie/Gordon Setter. Og han får mer enn nok mosjon og hjernetrim!

Anonym poster: f0d77d891b96edfb04525bdfe76d8c16

Anonym poster: a0d39c88252e74b983d123dd418694c9

Videoannonse
Annonse
Gjest Dream89
Skrevet

Haha følte jeg leste om min egen hund der:P Det med bjeffing og boffing og sånn er for han er vakt hund. En vakt hund skal kunne si ifta hvis han hører noe som ikke er normalt. For han skal passe på. Men de skal egentig ikke bjeffe med enn 2 ganger. No som vi sliter masse med:P

Det med at han hopper på andre: Vi ser når folk kommer imot og da tar vi han inn og har han ved siden av oss så han ikke kommer bort til andre. Ikke for at han er sinna eller noe. Han vil bare hilse på og få kos men er ikke alle som liker dette.

Du må også huske at du har en veldig aktiv og sosial hund:) Les kanskje litt om tips for og trene din rase:) Vi har blanding så er ikke like lett og finne svar:P

Skrevet

Knurre må en hund få lov til synes jeg. Den bare forteller at den er ukomfertabel med situasjonen. Når du sier den får mer enn nok mosjon og hjernetrim; kanskje den får litt for mye så stresset er litt høyt og den ikke er helt avslappet og derfor kanskje litt "på'n"?

Skrevet

Jeg tror nok ikke han får for mye, men akkurat nok til å slippe å stresse å være urolig, og nok til å bygge opp appetitt.

Vi trener med klikker, går en del lange turer i løpet av uken, spor/rundering/søk. Ikke alt på en gang, men dette er noen av tingene han brukes til :-) Tror du det blir for mye? Han er meget aktiv, og liker det vi driver med, har prøvd med agility, men han har ikke helt falt for dette enda, så tar det med ro.

Og LITT knurring er greit, lar han gjøre det en liten stund før jeg ber han om å slutte. For jeg føler han ikke har noen grunn, han er ellers meget trygg og rolig inne, elsker mennesker og dyr. Jeg skjønner at han er skeptisk, men jeg vil gjerne at han skal bli mer trygg på det jeg "forteller" han, om du skjønner.

Anonym poster: a0d39c88252e74b983d123dd418694c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...