Gjest Marsvinet Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 (endret) Jeg har kommet over denne påstanden flere ganger på internett: Kvinner får velge fra "hylla over" når det gjelder tilfeldig sex, men må senke standarden hvis de skal få seg et forhold. Tilfeldig sex fører til at mange kvinner får urealistiske forventninger om hvem de kan få et forhold med, og ender opp som single fordi de ikke innser at de må senke standarden. Jeg vil gjerne åpne for drøfting av denne påstanden. Mener dere at det stemmer? Hvorfor/ hvorfor ikke? Vil gjerne også drøfte ordet "standard". Hva legger dere i dette? Endret 4. desember 2012 av Marsvinet
Majott Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 I og med at du har kommet over denne påstanden mange ganger på internett, vil jeg tro at den er drøftet i det vide og det brede allerede? Også her inne! Men, vi kan selvfølgelig drøfte den en gang til
Steinar40 Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Hvis man ser på en umoden horebukk som høy standard så er det sikkert mye riktig. 1
Gjest Marsvinet Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 I og med at du har kommet over denne påstanden mange ganger på internett, vil jeg tro at den er drøftet i det vide og det brede allerede? Også her inne! Men, vi kan selvfølgelig drøfte den en gang til Den har mer kommet som argument-form. Senest i tråden ved navn "Bedre å være kvinne enn mann?". Har dette argumentet noen rot i sannheten? Av personlig erfaring synes jeg ikke at det stemmer.
Gjest Marsvinet Skrevet 4. desember 2012 #5 Skrevet 4. desember 2012 Hvis man ser på en umoden horebukk som høy standard så er det sikkert mye riktig. Hehe, det er akkurat det jeg ikke gjør. Høy standard for meg er en med god helse, ambisjoner og moral. Det er derfor jeg stusser på denne påstanden.
Gjest Wolfmoon Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Jeg synes i grunn hele denne nivådelingen på mennesker er særdeles merkelig. Og den ser også ut til å kun gå på utseende, noe jeg finner merkelig da det har mindre å si for meg hvis jeg skal gå inn i et forhold. Men nå har jeg sjelden tilfeldig sex, og er singel, så jeg er vel ikke med i statistikken i det hele tatt 3
Gjest Summers Skrevet 4. desember 2012 #7 Skrevet 4. desember 2012 Jeg har kommet over denne påstanden flere ganger på internett: Kvinner får velge fra "hylla over" når det gjelder tilfeldig sex, men må senke standarden hvis de skal få seg et forhold. Tilfeldig sex fører til at mange kvinner får urealistiske forventninger om hvem de kan få et forhold med, og ender opp som single fordi de ikke innser at de må senke standarden. Jeg vil gjerne åpne for drøfting av denne påstanden. Mener dere at det stemmer? Hvorfor/ hvorfor ikke. Kvinner får velge fra "hylla over" når det gjelder tilfeldig sex, Enig men må senke standarden hvis de skal få seg et forhold Enig Tilfeldig sex fører til at mange kvinner får urealistiske forventninger om hvem de kan få et forhold med, og ender opp som single fordi de ikke innser at de må senke standarden. Skeptisk,
Gjest Marsvinet Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 Kvinner får velge fra "hylla over" når det gjelder tilfeldig sex, Enig men må senke standarden hvis de skal få seg et forhold Enig Tilfeldig sex fører til at mange kvinner får urealistiske forventninger om hvem de kan få et forhold med, og ender opp som single fordi de ikke innser at de må senke standarden. Skeptisk, Vær så snill å utdyp Hva slags standard er det de må senke? Sosial, utseendemessig, ambisjonsmessig?? Hva er din definisjon på "standard"?
Gjest Bandit Skrevet 4. desember 2012 #9 Skrevet 4. desember 2012 Ettersom jeg var en av de som svingte innom det argumentet i nevnte diskusjon, vet du jo hvor jeg står. Tilfeldig sex fører til at mange kvinner får urealistiske forventninger om hvem de kan få et forhold med, og ender opp som single fordi de ikke innser at de må senke standarden. Denne er jeg derimot ikke helt enig i. For de fleste kvinner finner ut av dette etterhvert. Så gjør de et valg. Enten fortsetter de som før, eller så firer de litt på kravene. Jeg har sett utallige eksempler på at kvinner har en veldig flott "venn" de møter for sex. Som de så forsøker å bli sammen med. Så kommer de til meg og depper fordi han har funnet seg ei smellvakker "bitch" han går inn i forhold med, eller at han har gått videre til neste kvinne for sex. Så tar det litt tid med samme prøving og feiling, før man ser de samme kvinnene komme gående lykkelige i forhold med helt normale menn. Det er nok ikke lett den innrømmelsen, men for mange er det er viktig for å komme seg videre. 1
Gjest Summers Skrevet 4. desember 2012 #10 Skrevet 4. desember 2012 Vær så snill å utdyp Hva slags standard er det de må senke? Sosial, utseendemessig, ambisjonsmessig?? Hva er din definisjon på "standard"? Tenkte på utseende, ute på byen er det flere menn enn kvinner som vil ha sex og da kan kvinnene finne en som er utseendemessig over seg. I forhold er det mer likt og der finner man mer en på utseendemessig samme nivå. Nå er det jo mye mer som teller ved forhold da.
melly666 Skrevet 4. desember 2012 #11 Skrevet 4. desember 2012 Jeg har ikke hatt ons - men kan generelt si at de jeg ønsker å ha sex med er de samme som jeg ønsker å være i forhold med. Og jeg har knapt vært singel fra jeg var 16 - så ingen "senking av standarden" her. Kan ha noe med at mennene som regnes som "deiligst" for "alle andre" er de som er mest turn-off for min del. Hva andre damer gjør kan jeg ikke si noe om, men ser oftere stygge menn med pene damer enn andre veien.
Gjest Marsvinet Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 Ettersom jeg var en av de som svingte innom det argumentet i nevnte diskusjon, vet du jo hvor jeg står. Tilfeldig sex fører til at mange kvinner får urealistiske forventninger om hvem de kan få et forhold med, og ender opp som single fordi de ikke innser at de må senke standarden. Denne er jeg derimot ikke helt enig i. For de fleste kvinner finner ut av dette etterhvert. Så gjør de et valg. Enten fortsetter de som før, eller så firer de litt på kravene. Jeg har sett utallige eksempler på at kvinner har en veldig flott "venn" de møter for sex. Som de så forsøker å bli sammen med. Så kommer de til meg og depper fordi han har funnet seg ei smellvakker "bitch" han går inn i forhold med, eller at han har gått videre til neste kvinne for sex. Så tar det litt tid med samme prøving og feiling, før man ser de samme kvinnene komme gående lykkelige i forhold med helt normale menn. Det er nok ikke lett den innrømmelsen, men for mange er det er viktig for å komme seg videre. Så med standard så mener du altså en som er "flott"? Det er nå enda bra, jeg var redd for at du mente at vi jenter som har hatt sex utenfor forhold må nøye oss med en overvektig, arbeidsledig en som slår oss. Jeg tror ikke at jeg ville ha vært sammen med en mann som hadde et så useriøst forhold til sex at han dro med seg jenter hjem fra fylla uansett. Sånne fyrer er under min standard. Det som i midlertid har skjedd er at jeg har datet fyrer, gått til sengs med de og så blitt dumpet før det egenltig ble noe forhold. De ba meg jo ut i første omgang, så jeg tolker det som at jeg ikke må fikse på standarden, kanskje heller heve den...
momo Skrevet 4. desember 2012 #13 Skrevet 4. desember 2012 Jeg er en middels pen, og bra singel dame. Vil jeg ha sex, har jeg en følelse av at jeg kan velge og vrake. Fått tilbud fra dritlekre mannfolk, også de som har bra jobb, høyere utdannelse på plass. Men det er sex de er ute etter, ikke forhold, gjerne sex over lang tid. Føler det går mest på utseende her. Men skal jeg ha fast forhold må jeg senke standarden, men det er først og fremst på utseende. Jeg har selv en bra personlighet, så føler jeg fint kan få en mann med bra personlighet. Men nå tenner jeg mer på personligheten til en mann, så for meg er det ikke noe problem. 3
Gjest Marsvinet Skrevet 4. desember 2012 #14 Skrevet 4. desember 2012 Tenkte på utseende, ute på byen er det flere menn enn kvinner som vil ha sex og da kan kvinnene finne en som er utseendemessig over seg. I forhold er det mer likt og der finner man mer en på utseendemessig samme nivå. Nå er det jo mye mer som teller ved forhold da. Da er det jo enda håp for meg. Jeg har aldri hatt tilfeldig sex på byen, og kommer aldri til å ha det. Jeg har i midlertid hatt sex med gutter som jeg ikke har vært sammen med (20 år i sølibat er hardt for jenter også, vel trekk fra 15 år da....). Utseendet er ikke like viktig for meg som helse, interesser og stabil personelighet, så jeg konkluderer med at jeg ikke trenger å bry meg om denne påstanden. Jeg burde heller heve standarden min slik at jeg finner gutter som ikke ligger med jenter som de ikke er glad i.
Genesis Skrevet 4. desember 2012 #15 Skrevet 4. desember 2012 Så med standard så mener du altså en som er "flott"? Det er nå enda bra, jeg var redd for at du mente at vi jenter som har hatt sex utenfor forhold må nøye oss med en overvektig, arbeidsledig en som slår oss. Jeg tror ikke at jeg ville ha vært sammen med en mann som hadde et så useriøst forhold til sex at han dro med seg jenter hjem fra fylla uansett. Sånne fyrer er under min standard. Det som i midlertid har skjedd er at jeg har datet fyrer, gått til sengs med de og så blitt dumpet før det egenltig ble noe forhold. De ba meg jo ut i første omgang, så jeg tolker det som at jeg ikke må fikse på standarden, kanskje heller heve den... vel, newsflash: De aller fleste unge, single menn tar med seg damer hjem fra byen hvis de treffer en de liker. Og gjett hva, de aller fleste unge kvinner gjør det samme! Å si at alle som har tilfeldig sex er "under din standard" synes jeg sier mye om menneskesynet ditt! Er vi ikke kommet lengre i dag enn at samtykkende sex mellom voksne parter skal sees på som noe fælt som tilskrives dårlig verdier og moral? 1
Gjest Bandit Skrevet 4. desember 2012 #16 Skrevet 4. desember 2012 Så med standard så mener du altså en som er "flott"? Det er nå enda bra, jeg var redd for at du mente at vi jenter som har hatt sex utenfor forhold må nøye oss med en overvektig, arbeidsledig en som slår oss. Jeg tror ikke at jeg ville ha vært sammen med en mann som hadde et så useriøst forhold til sex at han dro med seg jenter hjem fra fylla uansett. Sånne fyrer er under min standard. Det som i midlertid har skjedd er at jeg har datet fyrer, gått til sengs med de og så blitt dumpet før det egenltig ble noe forhold. De ba meg jo ut i første omgang, så jeg tolker det som at jeg ikke må fikse på standarden, kanskje heller heve den... Nei, det er ikke snakk om at du må gå i slummen for å gå inn i forhold. Det er mange flotte helt normale menn der ute også. Men er man vant til å ha sex med veldig kjekke menn med høy sosial status, kan dette med normale menn selvsagt være en tilvenningsprosess det også. Og det er jo klart. I din situasjon vil det jo være snakk om å heve standarden for å finne deg en skikkelig mann som passer til deg. Og går du ikke blindt etter utseende, vil du jo allerede der ha en stor fordel.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. desember 2012 #17 Skrevet 4. desember 2012 (endret) IGJEN?! Skjønnhet kommer ann på øyet som ser. Jeg har hatt kjærester jeg mener er utrolig pene forhold til meg. Det er f.eks ikke alle venninnene mine som er enig i akkurat det, men det gjør ikke meg noe. Endret 4. desember 2012 av Evilposelos
Genesis Skrevet 4. desember 2012 #18 Skrevet 4. desember 2012 Da er det jo enda håp for meg. Jeg har aldri hatt tilfeldig sex på byen, og kommer aldri til å ha det. Jeg har i midlertid hatt sex med gutter som jeg ikke har vært sammen med (20 år i sølibat er hardt for jenter også, vel trekk fra 15 år da....). Utseendet er ikke like viktig for meg som helse, interesser og stabil personelighet, så jeg konkluderer med at jeg ikke trenger å bry meg om denne påstanden. Jeg burde heller heve standarden min slik at jeg finner gutter som ikke ligger med jenter som de ikke er glad i. Igjen, du bryter din egen standard. Du har jo ligget med gutter allerede i datingfasen, fysj og fy og huttemegtu!
Gjest Sunheart Skrevet 4. desember 2012 #19 Skrevet 4. desember 2012 Nei jeg føler ikke at jeg må senke standaren i det hele tatt. Jeg har like fine menn i forhold osm de jeg bare har hartt et knulleforhold til. Men nå skal det jo sies at de har ville hatt noe mer mens jeg bare har ville lekt. Nå er jeg derimot så voksen at jeg velger sex og forhold i ett
Gjest meg Skrevet 4. desember 2012 #20 Skrevet 4. desember 2012 Føler meg delvis enig. Jeg tenner på typisk dominerende " alfahanner" .. Har brent meg på de flere ganger.De er ikke de enkleste å bli forelsket i. Jeg har en mann nå som er snill og ansvarsfull, og også ganske alfa hann.Men, jeg savner følelsesbiten,han er ikke den som viser mye følelser. Jeg har hatt noen tidligere forhold med veldig følsomme menn, som ikke var alfa hanner, og det ble veldig kjedelig sex. Jeg må ha en mann i senga, heldigvis har vi ett bra sex liv nå, men med de to andre forholdene mine ble jeg kjempelei av sex med engang. Men, noen kvinner liker jo å være dominanten i forholdet og i senga. Jeg er nok en som liker å bli bestemt over i senga, men ikke i forholdet. Man kan ikke få i pose og sekk,er min erfaring.Får man det, er man bare veldig heldig ( og kanskje en jævlig pen bitch )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå