Gå til innhold

Playstation3, Wii eller X-box? Barn på 7/8 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gammel ps2, og det er på tide å oppdatere seg.

Hva anbefales? Syns det er litt viktig at den interaktive biten funker iom at ungene kommer til å bruke den mest.

Ps3 move, er det noen som har erfaring med den? Singstar og sånn, finnes det for alle konsollene?

Er det noen som er mer egnet for unge?

Wii syns jeg virker litt snever. Heller mot x box, men skulle gjerne hatt mer peiling på hva man evt velger bort ved å gå for de ulike.

Blir veldig happy for tips og synspunkter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo litt an på hva slags spill ungene liker og så videre. Det er dessverre ikke mulig å bruke PS2 spill på PS3. Men samtidig kan du se både DVD og Blu-Ray på PS3.

PS3 Move er ganske artig og har en del spill som er beregnet på barn, men jeg foretrekker nok Wii der. Xbox har vel også noe lignende?

Wii har mye artige spill som Zelda, Mario-spillene, Wii Sports og slikt, hvor man får litt mer bevegelse enn bare knappetrykking. Nintendospillene har mye farger og jeg synes de ofte er mer barnevennlige enn de til Xbox og PS3.

Xbox har jeg lite erfaring med annet enn fra lillebrors spilling, og der går det mye i skytespill eller sportsspill det jeg har sett.

Skrevet

Xbox har jeg lite erfaring med annet enn fra lillebrors spilling, og der går det mye i skytespill eller sportsspill det jeg har sett.

Okei, takk for oppklaringa. Må innrømme at jeg er helt blank på det her, og har ikke lyst til å velge helt feil i farten.

Kan man ikke spille dvd-filmer på wii? Jeg har også inntrykk at den kanskje er best til relativt små barn som mine, men siden jeg ikke kjøper nytt så ofte vil jeg gjerne at ting skal holde når de er litt eldre også. At man har litt fler valgmuligheter kanskje?

Mariospillene, finnes ikke de til alle? Eller er det bare Wii??

Skrevet

Her i huset (mannen og jeg, frem til veslejenta kommer) har vi både Wii og PS3 og de brukes flittig begge to, så Wii er absolutt ikke bare for barn i hvert fall!

Marispillene er det Nintendo som står bak, og dermed får man dem bare til Wii og deres håndholdte konsoller. Og det er vel det samme med Zelda-spillene tror jeg.

Er ganske sikker på at det bare er PS3 som kan spille av DVD.

Komplett har en oversikt over spill til Wii her, spill til PS3 her og spill til Xbox her. Der kan du også velge sortering etter aldersgrupper de er tillatt til, som i hvert fall gir deg litt pekepinn :)

Skrevet

Komplett har en oversikt over spill til Wii her, spill til PS3 her og spill til Xbox her. Der kan du også velge sortering etter aldersgrupper de er tillatt til, som i hvert fall gir deg litt pekepinn :)

Tusen takk assa! ;) Mario er egentlig et must, så da ser det ut som det må bli Wii denne gangen.
Skrevet

Wii er det mest barnevennlige.

Skrevet

Vi har wii ( den er mest min) og vil anbefale den varmt for hele familien.

Skrevet

Om du kjøper PS3 eller xbox360 er jo litt hipp som happ. De fleste spillene er laget til begge versjoner. Derimot hvis valget faller på Wii ville jeg jo heller valgt en Wii-U ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...