Gå til innhold

Fore katt med biff, luksus eller feilærnert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi mater katten sin med biff, hun kjøper billigkjøtt fra slakteren, billige biffstykker av litt middels kvalitet, og mater katten med rå biff. Katten er stor og sterk, ser ut som en sterk muskel hele dyret, ikke spesielt feit, men svært skinnende pels og fine øyne, ren katt.

Lurer litt på om jeg skal gjøre det samme? Hun har noe tørrfor fra dyrebutikken som den får ved siden av, men ikke mye, likevel hver dag. Katten virker kjernesunn.

Anonym poster: 4f5aa6d2121599d0d626a9b6590ee8f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rent kjøtt er vel det beste en pus kan få? er jo det som er naturlig for dem. men rovdyr spiser også innvollene og magesekken til byttet sitt og får derfra i seg en del fiber osv som det planteetende byttet har spist.

Anonym poster: 7269d0aac95864442fd48a9ebd7d93e8

Skrevet

Rått fullkostfôr er ypperlig for en katt, og er det katten ville spist ute i naturen. Den naturlige dietten består stort sett av forskjellige typer mus og gnagere, samt noe fugl.

Det som er viktig å huske på, er at rent kjøtt som en indrefilét, IKKE er fullkost! Katten må ha en balansert diett av både kjøtt, bein og innmat. Det vil si kjøtt, sener, fett, hjerte, lunger, spiselige bein, lever ++, helst av så mange varierte dyreslag som mulig.

Ønsker du å lære mer om dette kan du søke på råfôring for katt, prey model, prey Norge, frankenprey og tilsvarende på nett. Det finnes flotte facebook-grupper med god informasjon på både norsk og engelsk.

Anonym poster: e94e534ceeb48cdd38909d40db3bfd7d

• 2 uker senere...
Skrevet

Titt på denne, den er veldig inspirerende. Jeg skal definitivt teste ut denne type foring den dag jeg får meg katt. :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Nåh... se på den lille kosebamsen som spiser underveis og bare er fullstendig sjarmerende. :rodmer:

Skrevet

Jeg ville variert kosten med fisk, ulike typer kjøtt, innmat og fett. Hvis den utelukkende får rent kjøtt og ingenting annet, så tror jeg det høye proteinnivået over tid kan skade nyrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...