AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Vel, han gjorde det først slutt, så var jeg ute av leiligheten en dag, og kom hjem til han som var gråtende og kjempe lei seg. Han ville heller ha pause fordi han elsker meg og ikke vil/klarer at det skal være slutt. Han vil kjenne på det å "savne meg" fordi vi alltid er sammen. Han sier følelsene har slukket mye, men ikke er borte og han fortsatt elsker meg. Jeg vil ha han tilbake for alt i verden. Vi bor fortsatt sammen, med noen andre (kollektiv)... han skal flytte hjem til foreldrene, men bare for en kort periode, så vil han at jeg og han skal flytte sammen etter en stund. (Bokollektivet fungerer ikke så bra...) Men når vi er her nå, fungerer alt mye bedre! Vi koser, vi sover sammen, vi tekster og vil være med hverandre, og kranglingen er helt borte. Han sier han vil kjenne på å savne meg igjen, og føle at han virkelig vil ha meg. Under denne pausen er vi fortsatt kjærester, dvs ikke lov å rote med andre, ikke lov å gjøre noe som man ikke skal i et forhold. Han vil også jobbe litt med seg selv, han skal begynne å gå til psykolog for noe problemer i barndommen ( som ikke handler om meg og han) og han vil helst gjøre det alene. Jeg forstår det, men han sier ikke hvor lang pause det er snakk om, det kan være alt fra 2 dager til 4 mnd liksom, det er vanskelig! Han vil ikke ha mye kontakt under pausen, han vil jo "føle hvordan det er uten meg". Han lover å komme tilbake, uansett. Jeg er uansett redd. Han flytter hjem om ca 1 uke, for han vil være her litt til. Er denne pausen "trygg"? Altså, kan jeg stole på at han kommer tilbake? Anonym poster: 561a0c68b52ea3f683ea463245eb58b2
darth Vader Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 "Pauser" fungerer ikke og jeg ville absolutt ikke latt han bestemme "reglene" for denne pausen. Dersom dere tar en pause, er dere single. Så enkelt er det. Han kan ikke holde deg på gress til han eventuelt finner ut hva han vil. Det er respektløst. 6
heidifrøkna Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Men pausen er jo ikke slik at han skal finne noen andre. Det er jo ikke en jeg -vil-finne-ut-av-singellivet-pause... Jeg vil ikke at han skal gjøre noe med noen andre, han vil ikke at jeg skal, vi er enige om hvordan det skal foregå?
Gjest bambam Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 Enig med darth vader. En pause er noe man tar for å sjekke om gresset er grønnere på den andre siden. Enten er man sammen, eller så er man ikke sammen. Det er jo faktisk så enkelt. 2
darth Vader Skrevet 4. desember 2012 #5 Skrevet 4. desember 2012 Men pausen er jo ikke slik at han skal finne noen andre. Det er jo ikke en jeg -vil-finne-ut-av-singellivet-pause... Jeg vil ikke at han skal gjøre noe med noen andre, han vil ikke at jeg skal, vi er enige om hvordan det skal foregå? Det trenger ikke være noen bestemte andre, men en pause er for å se om gresset er grønnere på andre siden. Det han gjør nå er å se om han trives bedre som singel en periode enn han gjorde sammen med deg. Han sier at ingen av dere skal rote med noen andre fordi han har deg som backup. Dersom han savner deg, kan han gå tilbake til deg. Hvis han trives som singel og møter noen andre, kan han gi slipp på deg. Jeg synes dette er fullstendig respektløst. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sagt at "greit, vi tar pause, men da er vi også begge single. Med alt det medfører." Du trenger ikke møte noen andre, men han må vite at muligheten er der. 2
Gjest ME Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Er det bare meg eller er det flere som tenker at når mannen vil ha pause så er det for å kunne "snake på" andre jenter?
Gjest ME Skrevet 4. desember 2012 #7 Skrevet 4. desember 2012 Er det bare meg eller er det flere som tenker at når mannen vil ha pause så er det for å kunne "snake på" andre jenter? Mente selvfølgelig smake på.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 Det trenger ikke være noen bestemte andre, men en pause er for å se om gresset er grønnere på andre siden. Det han gjør nå er å se om han trives bedre som singel en periode enn han gjorde sammen med deg. Han sier at ingen av dere skal rote med noen andre fordi han har deg som backup. Dersom han savner deg, kan han gå tilbake til deg. Hvis han trives som singel og møter noen andre, kan han gi slipp på deg. Jeg synes dette er fullstendig respektløst. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sagt at "greit, vi tar pause, men da er vi også begge single. Med alt det medfører." Du trenger ikke møte noen andre, men han må vite at muligheten er der. Jeg vet ikke helt om dere forstår? Han må finne ut av ting om seg selv, vi har vært sammen KONSTANT i mange mnder, ingen andre på en måte. Vi har gått gjennom mye, jeg skjønner godt at han trenger litt avstand, vi kan fortsatt møtes, da som kjærester, men at vi ikke skal ha kontakt så mye som kjærester egentlig skal ha. Han har ting å ordne opp i med seg selv. Vi er enige om at vi er "den ene" for hverandre, og han sender lange søte mldinger når han ikke er med meg. Jeg er ikke redd for at det er noen andre, det vet jeg at det ikke er. Anonym poster: 561a0c68b52ea3f683ea463245eb58b2
Gjest Mari Skrevet 4. desember 2012 #9 Skrevet 4. desember 2012 Jeg tror nok pausen er trygg, om dere har en deal om å ikke rote med andre, så gjør jo selvsagt ingen av dere det. At han vil ha denne regelen er vel fordi han vil at det skal gå begge veier, det trenger ikke bety at han skal sjekke om gresset er grønnere på den andre siden, jeg tror bare han trenger tid for seg selv å kjenne på de riktige, dype følelsene Gi han litt tid, men ikke bli dum og naiv. Han trenger ikke mer enn noen uker på seg vil nå jeg si. Hallo, han sier han elsker deg. Han ville ikke latt deg vente flere mnd, det er bare slemt.
Havbris Skrevet 4. desember 2012 #10 Skrevet 4. desember 2012 Men er det ikke forskjell på å "pause" og det å lage tilstrekkelig avstand og rom slik at man får tid til seg selv? Hvis det er det at dere har vært fysisk sammen i veldig stor ustrekning, så trenger dere luft i forholdet, ikke pause. Og luft i forholdet trenger ikke innebære noen fare for at den ene ser etter grønnere gress. Jeg har ikke veldig tro på pauser, der man jo er single en periode. Hvis mannen ønsket mer luft og avstand så hadde han bedt om det. Hvorfor ønsker han å kalle det en pause? Jeg synes han er veldig utydelig i det han sier og er usikker på hva det er han egentlig ønsker å si, 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #11 Skrevet 4. desember 2012 Men er det ikke forskjell på å "pause" og det å lage tilstrekkelig avstand og rom slik at man får tid til seg selv? Hvis det er det at dere har vært fysisk sammen i veldig stor ustrekning, så trenger dere luft i forholdet, ikke pause. Og luft i forholdet trenger ikke innebære noen fare for at den ene ser etter grønnere gress. Jeg har ikke veldig tro på pauser, der man jo er single en periode. Hvis mannen ønsket mer luft og avstand så hadde han bedt om det. Hvorfor ønsker han å kalle det en pause? Jeg synes han er veldig utydelig i det han sier og er usikker på hva det er han egentlig ønsker å si, Han vil kalle det pause fordi det er ca det det er. Det er ikke en singel-pause. Han vil bare ha en viss avstand fra forholdet for å savne det, han vil ikke møtes hele tiden og ha luft mellom oss, uten at jeg som en kjæreste skal renne ned dørene hans og tekste og ringe hele tiden. Jeg forstår det, jeg må bare se det fra et annet synspunkt? Han sier jo han kommer tilbake, det er ikke bare forholdet vårt det handler om? Det er han selv også... Han er også redd for å være steril, av forskjellige grunner, og siden han har så ekstremt lyst på familie tror han jeg heller også vil ha familie enn han. Han vil finne ut av det, for han engster seg hele tiden, og er redd jeg går fra han, noe jeg ikke gjør om han er det. (litt paranoid fyr) Han vil ha luft, tid til å prioritere jobben og familien sin. ( Jeg og familien hans kommer ikke overens i det hele tatt, så det har vært litt... turbulent, siden de snakker negativt om meg og ikke vil ha meg i nærheten. De mener jeg "stjal" han fra dem...) Tror han vil få forholdet der på rett kjør også.... Men dette er ikke ødeleggende for forholdet vårt, for de er dramaqueens og det går seg til, har gått seg mye bedre til i det siste.. TS Anonym poster: 561a0c68b52ea3f683ea463245eb58b2
Havbris Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 Men du er jo redd - og spør oss om du kan stole på at han kommer tilbake. Hvis han trenger mer tid for å rydde opp hos seg selv så hadde det vært mer ryddig å si det, og samtidig formidle at det ikke hadde noe med forholdet å gjøre. Å be om en pause i forholdet er i mine øyne noe annet og det blir litt lapskaus av argumentasjonen hans.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #13 Skrevet 4. desember 2012 Hvis han trenger litt avstand så er det jo i hvert fall ikke en god idé å flytte sammen. Det ville jeg ventet minst et år med. Anonym poster: ebbda44f740b3eea6da4772d57254b94
MiracleG Skrevet 4. desember 2012 #14 Skrevet 4. desember 2012 "Pauser" fungerer ikke og jeg ville absolutt ikke latt han bestemme "reglene" for denne pausen. Dersom dere tar en pause, er dere single. Så enkelt er det. Han kan ikke holde deg på gress til han eventuelt finner ut hva han vil. Det er respektløst. Enig. Hvis han tar "pause" og definerer hva pausen er, bør du reagere. Det beste er en avgjørelse. Pauser kan like fort legge forholdet deres i tåkesona enn å klargjøre ting.
mckinley Skrevet 4. desember 2012 #15 Skrevet 4. desember 2012 I mine øyne har alltid "pause" vært ventestasjonen til "slutt". Hvis to mennesker, uansett hvor godt de kommer overens, er for mye sammen, blir de jo like dritt lei hverandre til slutt. Det er en helt ærlig sak å si at man trenger avstand for å klare å savne, men det er urimelig av ham å forvente at du skal sitte og vente på ham i ubestemt tid samtidig som at du er forpliktet til ham. 1
Gjest Sunheart Skrevet 4. desember 2012 #16 Skrevet 4. desember 2012 Mine pauser innebærer at jeg da får tenk over at jeg ikke vil ha han i livet mitt. Så enten får det være slutt, ellers så får han ha deg i livet sitt.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #17 Skrevet 4. desember 2012 Enig med darth vader. En pause er noe man tar for å sjekke om gresset er grønnere på den andre siden. Enten er man sammen, eller så er man ikke sammen. Det er jo faktisk så enkelt. Nå må alle eksperter her inne noe seg ned noen hakk. Dette er da på ingen måte noe selvsagt eller enkelt. Faktisk kan det være slik at man har godt av å være litt borte fra hverandre, om det er slik at man går oppå hverandre 24 timer i døgnet, sju dager i uka. Er begge eksempelvis hjemmeværende er det ingenting som er mer ødeleggende for et forhold. Selv om man elsker kjæresten, så er det urealistisk og unaturlig at man aldri på noe tidspunkt skal gå lei og ønske en liten "ferie". Det er det samme med sine egne barn også (uten sammenligning forøvrig). Om man ønsker litt barnefri, enten det er for en kveld eller en uke, så er det ikke fordi man skal sjekke om gresset er grønnere på den andre siden - men rett og slett fordi både kropp og sinn kan ha godt av at man bryter litt på inngrodde ritualer og finner på noe annet for en liten periode. Mulig pause ikke har funket for de som sitter og bombastisk fastslår det ene og andre her, men vet av egen erfaring at det kan være den lille innsprøytningen som redder et forhold fra å gå fullstendig i veggen. Folk må slutte å hele tiden skulle mistenkeliggjøre folks motiver for alt mulig rart. Det er faktisk ikke slik at pause er det samme som highway til sex med alt og alle for en liten periode. Noen ganger kan det bare føles nødvendig å ha litt tid for seg selv. Enten man bare vil slappe av eller gjøre ting man normalt sett ikke gjør med kjæresten. Anonym poster: 989abb517b6b967f43666070f83b88eb 1
Havbris Skrevet 4. desember 2012 #18 Skrevet 4. desember 2012 Nå må alle eksperter her inne noe seg ned noen hakk. Dette er da på ingen måte noe selvsagt eller enkelt. Faktisk kan det være slik at man har godt av å være litt borte fra hverandre, om det er slik at man går oppå hverandre 24 timer i døgnet, sju dager i uka. Er begge eksempelvis hjemmeværende er det ingenting som er mer ødeleggende for et forhold. Selv om man elsker kjæresten, så er det urealistisk og unaturlig at man aldri på noe tidspunkt skal gå lei og ønske en liten "ferie". Det er det samme med sine egne barn også (uten sammenligning forøvrig). Om man ønsker litt barnefri, enten det er for en kveld eller en uke, så er det ikke fordi man skal sjekke om gresset er grønnere på den andre siden - men rett og slett fordi både kropp og sinn kan ha godt av at man bryter litt på inngrodde ritualer og finner på noe annet for en liten periode. Mulig pause ikke har funket for de som sitter og bombastisk fastslår det ene og andre her, men vet av egen erfaring at det kan være den lille innsprøytningen som redder et forhold fra å gå fullstendig i veggen. Folk må slutte å hele tiden skulle mistenkeliggjøre folks motiver for alt mulig rart. Det er faktisk ikke slik at pause er det samme som highway til sex med alt og alle for en liten periode. Noen ganger kan det bare føles nødvendig å ha litt tid for seg selv. Enten man bare vil slappe av eller gjøre ting man normalt sett ikke gjør med kjæresten. Anonym poster: 989abb517b6b967f43666070f83b88eb Jeg er enig i dette. Men når folk som er i et forhold ønsker mer luft og avstand så er det vel vanlig at man kaller det noe annet enn pause. Man er fremdeles sammen, selv om man ikke er fysisk oppå hverandre hele tiden. Jeg er ikke sammen med mannen min hele tiden og han kan fint ta en tur på hytta for å være litt alene om han trenger det, men vi kaller det ikke pause i forholdet. Bare en av mange variasjoner over det å være i et langvarig forhold. Så kanskje det bare er bruken av begrepet "pause" jeg stusser på. Om mannen min sa han ville ha pause så hadde jeg tolket det annerledes enn om han hadde behov for litt mer alenetid.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #19 Skrevet 4. desember 2012 Nå må alle eksperter her inne noe seg ned noen hakk. Dette er da på ingen måte noe selvsagt eller enkelt. Faktisk kan det være slik at man har godt av å være litt borte fra hverandre, om det er slik at man går oppå hverandre 24 timer i døgnet, sju dager i uka. Er begge eksempelvis hjemmeværende er det ingenting som er mer ødeleggende for et forhold. Selv om man elsker kjæresten, så er det urealistisk og unaturlig at man aldri på noe tidspunkt skal gå lei og ønske en liten "ferie". Det er det samme med sine egne barn også (uten sammenligning forøvrig). Om man ønsker litt barnefri, enten det er for en kveld eller en uke, så er det ikke fordi man skal sjekke om gresset er grønnere på den andre siden - men rett og slett fordi både kropp og sinn kan ha godt av at man bryter litt på inngrodde ritualer og finner på noe annet for en liten periode. Mulig pause ikke har funket for de som sitter og bombastisk fastslår det ene og andre her, men vet av egen erfaring at det kan være den lille innsprøytningen som redder et forhold fra å gå fullstendig i veggen. Folk må slutte å hele tiden skulle mistenkeliggjøre folks motiver for alt mulig rart. Det er faktisk ikke slik at pause er det samme som highway til sex med alt og alle for en liten periode. Noen ganger kan det bare føles nødvendig å ha litt tid for seg selv. Enten man bare vil slappe av eller gjøre ting man normalt sett ikke gjør med kjæresten. Anonym poster: 989abb517b6b967f43666070f83b88eb Det er ganske stor forskjell på a ta en liten ferie fra hverandre, og det å ta en pause. En helg hver for seg er bare sunt. Anonym poster: 53b29b25f62e42ce10a69a14a4c3f0c6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #20 Skrevet 4. desember 2012 Ta lærdom av Ross og Rachel. Definer klart hva "pause" innebærer. Kan hende dere har vidt forskjellige definisjoner. WE WERE ON A BREAK!!! Anonym poster: 482b34787fd23a7c149ec43b2f085254 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå