AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Jeg er samboer med en dame som går hjemme for tiden, hun jobber som medarbeider i butikk og er sykmeldt pga ryggen og beina. Om dagene så er jeg på jobb og stadig vekk så ringer hun meg for å fortelle at hun er på en eller annen butikk og ser på møbler eller noe annet, og når jeg kommer hjem så har hun nesten daglig kjøpt med seg noe, ofte klær. Vi har det ganske trangt økonomisk for tiden, men jeg føler at det blir så fryktelig dårlig stemning når jeg prøver å ta dette opp med henne. Både fordi at hun mener at jeg ikke skal bestemme hva hun bruker dagene til og fordi jeg har gitt uttrykk for at hun mest sannsynlig er frisk nok til å jobbe. Jeg vet at hun er litt lei av jobben og er nesten sikker på at dette er årsaken til at hun er sykmeldt. Har dere noen forslag til hvordan jeg kan ta opp dette med henne? Hun råder jo selvsagt over sin egen økonomi, men mye av det hun shopper er jo ting som vi begge har nytte av, men egentlig ikke råd til eller trenger. Anonym poster: ecfa3414a7b120cf59f4bc99df7f0324
Gjest GirlDreamer Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Hvis dere er i et forhold og bor sammen, så dere jo kunne prate sammen. Spør henne om hvordan det er med jobben og om det er slik at hun ikke har lyst å gå tilbake til jobben. Men det er viktig at du er åpen for det hun sier og ikke virker dømmende på henne, men vis at du virkelig bryr deg og vil det beste for henne. Er hun lei jobben, så oppmuntre henne til å søke på en annen jobb. Kan godt være at hun ikke har det så bra for tiden, og at det er vanskelig for henne å prate om det. At hun er ute og flyr og bruker penger, kan godt være fordi at hun kjeder seg med så mye fritid, så da velger hun kanskje å dra rundt i butikker å handle istedet.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2012 #3 Skrevet 4. desember 2012 Hei det virker som hun har et problem med seg selv og "shopping".Har dere felles konto slutt med det. Hun tømmer sin egen konto. Da faller alle hjemmets regninger deg.Hun trenger hjelp fra rådgivning rundt temaet. Vil hun ikke selv må du se for deg en trang tid framover og kanskje dere kommer i "lukusfellen" begge, du hefter ved felles gjeld regner jeg med.Gi henne ultimatum, slutt med dette og ta i mot hjelp eller flytt ut fra meg.Kanskje banken kan hjelpe henne med rådgiving og du er med? Dette da det er sikkert vanskelig med pshykolog. Har dere det trangt så koster psykolog.
Løvetanten Skrevet 4. desember 2012 #4 Skrevet 4. desember 2012 Mange tyr til shopping når de kjeder seg og/eller er deprimerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå