Gå til innhold

Skal,skal ikke??

Ninach

Anbefalte innlegg

I helgen fikk vi invitasjon til bryllup. Vi bor i Akershus og brudeparet bor i Stavanger.

De skal gifte seg den lørdag den 15.mai i tinghuset klokken 1200. Det skal være mottakelse i et av Stavangers hotel klokken 12.30 og brudeparet reiser til Roma klokken ca. 14.15

Er kjempeusikker om vi skal komme eller ikke - er gode venner med dem og vil ikke svikte på en så viktig dag, men det blir jo både dyrt for oss å reise over for 2 timers mottakelse og stressete. Fikk mail isted om at de håpet så inderlig at vi ville komme for det betød så mye for dem etc..etc..

Hva ville dere gjort? Sviker vi hvis vi ikke kommer????

Klem

Ninach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest agurk

Har du sett etter slike billigbilletter? Trenger ikke bli så dyrt da. Vanskelig valg da, spesielt siden de sa det betydde mye at dere kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis dere drar, kan dere jo få med dere litt mer enn bare bryllupet. Ta det som en koselig langhelg, for eksempel.

Men om dere drar eller ikke, må dere nesten bestemme selv.

(Forresten er det vel litt skummelt å legge ut detaljer om både dato, sted og klokkeslett her. Tenk hvis bruden som skal gifte seg leser at du ikke vet om du skal dra....) :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingelin: Skjønner hva du mener, men slapp heltav, når jeg skriver Stavanger, mener jeg "Stavanger området" , med utgangspunkt i at vi må med fly til Stavanger/Haugesund! :wink: ( Jeg er veldig pirkete på privatliv selv!! ) Men takk for poenget likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

tror jeg er enig med Ingeline som foreslår at dere tar det som en langhelg.Så fremt dere får rimelige billetter, det er ikke alle som har råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre her. Om dere skal dra, er det ypperlig å kombinere det med en langhelg eller en ferie. brudeparet har nok uansett full forståelse for om dere eventuelt ikke drar. Det er jo et stykke å reise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært oss så ville vi absolutt reist, og gjerne vært der hele helgen eller ihvertfall 1 natt.

Ville selvsagt prøvd å få tak i billige flybilletter. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS DERE SYNS DET BLIR DYRT, HVORFOR IKKE HØRE MED BRUDEPARET OM DET ER GREIT AT DERE HELLER KUTTER LITT PÅ GAVEN? AT DET AT DERE KOMMER BLIR EN DEL AV GAVEN. HVIS DE VELDIG GJERNE VIL HA DERE DER SÅ SYNS DE SIKKERT DET ER KJEMPEFIN LØSNING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gde og fornuftige svar - vanskelig å ta det som en koselig langhelg, for vi er begge i dette området et par ganger i måneden pga. jobbene våre. Synest det hele faller ned i skuffen min for "stress" for min del; vi skal selv gifte oss nå i mai og babyen vår kommer i juli og dette føler jeg blir litt i meste laget. Kunne gjerne tatt et par timer over, men det blir rett og slett for mye styr,synest jeg.

Det hører for øvrig til historien at de egentlig hadde tenkt å "bare gifte seg" også reise til flyplassen og reise avgårde en langhelt et sted like etterpå, men da hennes mor( min mors beste venninne ) fortalte sin gifteklare datter at de da heller ikke skulle forvente seg for mye gaver, skulle de plutselig ha mottakelsei et par timer etter vielsen. - Bør kanskje også nevne at det i innbydelsen også står: det vil bli anledning til å kjøpe kaffe,te,kaker og snitter ved vår mottakelse. ( :roll: :o :roll: :o ) Er det jeg som er kjip nå, eller er ikke dette litt for kjipt av brudeparet??

klem

Ninach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Så du er gravid? DET fikk ikke jeg med meg i sted. Da vil jeg faktisk tro de forstår det at dere ikke kommer. Du skal jo visstnok helst ikke fly i siste del av svangerskapet heller, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dropp det!

Send heller en pen gave m/ et koselig brev om at dere ønsker de lykke til. Merkelig bryllup det der spør du meg...... Kjøpe drikke og mat? Mottakelse på et par timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke de kan forlange at dere skal reise til Stavanger for å være med på en mottakelse i 2 timer hvor dere må holde dere med mat selv. Det virker som om dette er bare for å få mest mulig oppmerksomhet og gaver. Jeg hadde sendt en gave og ønsket lykke til på dagen.

Det må da være bedre å reise å besøke de når de kommer hjem fra bryllupsreise, og heller da gå ut og spise og feire litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt!!

...kjøpe kaffe,te,kaker og snitter ved vår mottakelse... :o :hoho:

Det virker som om de kun er interesert i mest mulig gaver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

(Forresten er det vel litt skummelt å legge ut detaljer om både dato, sted og klokkeslett her. Tenk hvis bruden som skal gifte seg leser at du ikke vet om du skal dra....) :oops:

hm----- lite lurt med alle detaljene ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dropp det!

Send heller en pen gave m/ et koselig brev om at dere ønsker de lykke til. Merkelig bryllup det der spør du meg...... Kjøpe drikke og mat?

Enig i dette!

Kjøp heller en liten gave og skriv et hyggelig kort der dere gratulerer med giftemålet og ønsker dem alt vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt.

Det å fly, er ikke noe problem med tanke på graviditeten. Det er kun de siste 4 ukene, det ikke anbefales.

Vi feirer bryllupet vårt i Stavanger området. Og på min side, kommer de fleste fra Østlandet, derfor er alle disse invitert til full pakke. På hans side er det litt variabelt om de er invitert til alt eller bare kaffe, men så har ikke de så lang reisevei heller.

Om dere bestemmer dere for å dra:

Norwegian pleier å ha billetter til ca 300kr t/r ca 8-6 uker før avreise, bare som et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...