Sidsel Skrevet 4. desember 2012 #1 Skrevet 4. desember 2012 Jeg vurderer å kjøpe meg en Blæst eller Ilse Jacobsen regnkåpe, men er litt bekymret for at de skal sperre fukt inne, og dermed bli veldig klamme. Jeg har en Kari Traa regnjakke fra før, og den blir skikkelig klam på innsiden Jeg har et lite håp om at Ilse Jacobsen eller Blæst bruker matriale som minner mer om Goretex eller Hellytech, og dermed puster en del. Er det noen som har erfaring med disse regnjakkene som kan opplyse meg?
Shinana Skrevet 4. desember 2012 #2 Skrevet 4. desember 2012 Hvis du sikter til de "gammeldagse" regnkåpene til Ilse Jacobsen så er de tette. Helt tette. De puster ikke i det hele tatt. Helt ok å gå i byen med en ruskeværsdag, men ikke et plagg man skal gå seg varm i. Da blir du i så fall klissvåt fra innsiden. Da vil jeg heller anbefale regnkåper som er lagd i pustende materiale, og dem finnes det jo mange av. Bergans har noen fine. Ellers så har jo IJ regnkåper i softshell materiale. Har selv en slik, og den er pustende. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå