Gå til innhold

Gi til mor og barn, men ikke far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en del venner som har fått barn i år. Før barna pleide jeg noen ganger å bare kjøpe julegave til venninnene mine (de som nå har blitt mødre), andre ganger gaver både venninnene mine og kjærestene deres kunne bruke/nyte etc. Nå som de har fått barn, bør jeg jo kjøpe til de. Blir det veldig galt om jeg kjøper gave til mor og barn, men ikke far? Om jeg skal kjøpe enda en gave, begynner det jo å bli veldig mye greier.

Hva mener du?

Anonym poster: e30e0be59ace7829d9ee317b63429fbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo mor (og barn) som er dine venner, ikke typene deres.

Anonym poster: 241433b343563764548837fea80f5775

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke gitt til barna, bare venninnen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det ville vært veldig rart å kjøpe til 2/3 av familien og utelatt den ene siste, så for min del så ville jeg da kjøpt en gave til de voksne, og en gave til barnet.

• Liker 3
Skrevet

Her har dect kommet 3 forskjellige svar ja. :gjeiper:

Takk for svar i alle fall. :) Ikke så lett dette her.

Skrevet

Et alternativ kan jo være å kjøpe en felles gave til hele familien (eks. sjokolade).

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg kjøper bare til venninnene mine.

I begynnelsen da vi begynte å få barn så kjøpte vi også til barna til hverandre, men etterhvert ble det så mange gaver at vi alle ble enige om å ikke kjøpe til barna.

Har aldri kjøpt til mennene, da jeg liker helst å kjøpe venninne-tinger som sminke, klær, pysjer, parfymer osv. Mannen min har heller aldri fått julegaver av mine venninner:)

Mannen min har to gode kompiser han kjøper julegaver til, han har aldri kjøpt til damene deres.

Endret av maya76
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper bare til venninnene mine.

I begynnelsen da vi begynte å få barn så kjøpte vi også til barna til hverandre, men etterhvert ble det så mange gaver at vi alle ble enige om å ikke kjøpe til barna.

Har aldri kjøpt til mennene, da jeg liker helst å kjøpe venninne-tinger som sminke, klær, pysjer, parfymer osv. Mannen min har heller aldri fått julegaver av mine venninner:)

Mannen min har to gode kompiser han kjøper julegaver til, han har aldri kjøpt til damene deres.

Ja, jeg har aldri tenkt over det sånn før nå, tidligere har jeg som oftest bare kjøpt til venninne, men noen ganger en flaske vin e.l, som de da begge kan nyte. Jeg har allerede egentlig kjøpt gave til venninnene, det er ganske lenge siden. Tenkte meg ikke om. Skal jeg kjøpe felles, må jeg kjøpe enda en gave, og syntes det er dumt å presse prisen så veldig opp så det blir jag på pris i årene fremover for begge parter.

Skrevet

Et alternativ kan jo være å kjøpe en felles gave til hele familien (eks. sjokolade).

Ja, hadde jeg tenkt meg om, hadde jeg gjort det. :-/

Skrevet

Ja, jeg har aldri tenkt over det sånn før nå, tidligere har jeg som oftest bare kjøpt til venninne, men noen ganger en flaske vin e.l, som de da begge kan nyte. Jeg har allerede egentlig kjøpt gave til venninnene, det er ganske lenge siden. Tenkte meg ikke om. Skal jeg kjøpe felles, må jeg kjøpe enda en gave, og syntes det er dumt å presse prisen så veldig opp så det blir jag på pris i årene fremover for begge parter.

Synes du bare skal gi det du allerede har kjøpt jeg! Lett å havne i gavekarusellen der det bare baller på seg med julegaver.......så kan du heller vurdere om du kjøper en liten ting til barna:) Får du gave fra kjærestene til venninnene dine da?

• Liker 1
Skrevet

Ja, hadde jeg tenkt meg om, hadde jeg gjort det. :-/

Siden du allerede har kjøpt venninnegave, så hold på den. Gi bare til venninne i år, og kanskje gå over til en spiselig fellesgave til hele familien neste år.

• Liker 2
Skrevet

Synes du bare skal gi det du allerede har kjøpt jeg! Lett å havne i gavekarusellen der det bare baller på seg med julegaver.......så kan du heller vurdere om du kjøper en liten ting til barna:) Får du gave fra kjærestene til venninnene dine da?

Nei, samme der, står jo selvfølgelig fra navn og navn, men sånn gjør jo meg og mannen min også. Noen ganger er det, for å vise et eksempel: til kari og ola, fra trine og tore, andre ganger bare kari. Samme andre veien.

Skrevet

Siden du allerede har kjøpt venninnegave, så hold på den. Gi bare til venninne i år, og kanskje gå over til en spiselig fellesgave til hele familien neste år.

Føler jeg "må" kjøpe en liten ting til barna også, men dere tror det går greit? :)

• Liker 1
Skrevet

Er vel egentlig samvittigheten min, er liksom så redd for at far blir skuffet. :gjeiper:

Skrevet

Er vel egentlig samvittigheten min, er liksom så redd for at far blir skuffet. :gjeiper:

Hvis du ble sammen med en fyr og hans bestevenn stakk innom med en gave til han ville du da forvente at han også hadde med en gave til deg? Du skal ikke tenke så mye på hva andre tenker om deg, gjør bare det som føles riktig du. :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ble sammen med en fyr og hans bestevenn stakk innom med en gave til han ville du da forvente at han også hadde med en gave til deg? Du skal ikke tenke så mye på hva andre tenker om deg, gjør bare det som føles riktig du. :)

Jeg er gift, og får ikke nødvendigvis gaver av hans kamerater nei, og selvfølgelig ikke skuffet over det. :) Noen ganger får vi felles (drikke,spiselig), andre ganger ikke. Samme med mine venninner, noen ganger fpr bare jeg, andre ganger felles.

Gjest Violetta
Skrevet

Venninnene er individer selv om de har kjærester. Klart du kan kjøpe julegave til dem og ikke mennene deres.

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøper julegaver kun til ungene, så går vi venninne ut og spiser sammen istedet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...