Gå til innhold

Katt som nyser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en katt som nyser, og hun har holdt på i over en uke. Det er ikke hele tiden, går fort noen timer mellom hvert nys, men likevel. Hun virker ellers fin i formen, så vidt jeg kan bedømme.

Bør jeg ta henne med til dyrlegen? Kan nevne at jeg ringte dyrlegen i forrige uke, men da mente de jeg kunne avvente siden hun ikke virket dårlig ellers.

Anonym poster: a68988de00c2a0ec63ba5a98f5c71b35

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitronkake
Skrevet

Sjekk om det sitter fast et gresstrå eller lignende i halsen hennes. Noen katter nyser hvis noe sitter fast i svelget.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Har vært inne på tanken, da hun har fått gress i nese/svelg før, men da nøs hun på en annen måte liksom... Kan prøve å undersøke litt nærmere, men hun er ikke så samarbeidsvillig akkurat ;)

Skrevet

Hun kan også være litt småforkjølet, noe som er vanlig blant katter også nå på vinterstid.

Katta vår nyser noe voldsomt i perioder hele året, ene og alene fordi hun får pels i nesa når hun vasker seg. Ganske morsomt å sitte og høre på igrunn. *slikkelyder* *tsji tsji tsji* *slikkelyder*

Skrevet

Katter er så søte når de nyser :) :)

Men hvis hun er ute, er hun nok blitt forskjølet. Er det noe satt fast hører man det jo på nysingen som de sier. Tror nok ikke en dyrlege ville gjort noe med det her for å være ærlig.

Skrevet

Jeg tenker også at gresstrå er noe som bør utelukkes. Det kan godt virke litt forskjellig fra gang til gang, for har de gått med det en stund, blir det irritasjon/betennelse og da høres det mer ut som sånn "forkjølelsesnysing". Jeg hadde en pusegutt som var ram på dette med å få gresstrå opp i nesen (fra innsiden). En gang holdt veterinæren på i nærmere 3 timer for å lirke ut et strå på 4,5 cm som hadde kilt seg fast oppi der. Tenk så ekkelt å gå med da! :unsure: Så jeg ville ha sjekket det iallefall. Ellers så kan jo puser bli forkjølet som oss. En ting til å tenke litt på nå i disse innetider, er om hun kan reagere på enkelte ting i hjemmet, som et nytt teppe o.l.

Skrevet

Takk for gode tilbakemeldinger! Dro endelig til dyrlegen i går, fordi hun ikke ble bedre. Det var ingenting som satt fast i nese eller svelg, så de mente det var en mild forkjølelse som kom til å over av seg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...