Gå til innhold

urimlig å be om at han sover inne i barnehagen i kulden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sønn har vært syk hele helgen med influensa. Han er feberfri men veldig tett og surklete og hoster...

det er -8-10 grader ute og jeg ba barnehagen om å la han sove inne i dag, er dette urimelig?

jeg fikk til svar om at de ikke hadde noe mulighet til å la barna sove inne.. (dette er bare snakk om 2-3 barn som sover i løpet av dagen (liten privat barnehage).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har nok ikke hatt influensa, men en kraftig forkjølelse er ille nok, det...

Jeg lurer litt på hvorfor du sender ham i barnehagen hvis han ikke er frisk nok til å holde vanlige rutiner? Du kan faktisk ikke kreve at barnehagen tilrettelegger i slike tilfeller, da du strengt tatt burde holdt ham hjemme til han ble frisk igjen.

Men det skal også sies at jeg finner det rart at barnehagen ikke tar barna inn uansett når det blir så kaldt! "ikke plass" vitner bare om liten evne til å tenke kreativt.

• Liker 5
Skrevet

han hadde feber i helgen, det glemte jeg å få med...men at formen hans e nå bra men at han er surklete og har rennende nese, da holder jeg han ikke hjemme fra barnehagen...hadde jeg gjort det hver gang hadde jeg vært mye hjemme fra jobb gitt...

Skrevet

Du skriver at han har vært syk hele helgen. I dag er det tirsdag... Da er det faktisk ikke snakk om å holde ham hjemme bare pga litt snørr, men om å sørge for at han blir skikkelig frisk sånn at du slipper at dette henger igjen i ukesvis. Sånt blir det mange hjemmedager av, nemlig!

Men for all del, du kjenner sønnen din best! I min verden er "tett og surklete" noe helt annet enn litt snørr i nesa, og ikke kompatibelt med barnehageliv, men kanskje jeg tolket det feil, og at han er bedre enn jeg syns det hørtes ut som på innlegget dit.

• Liker 1
Skrevet

Ved minus 10 skal ikke barn sove ute ref. helsemyndigjetene, så da må de uansett ha en plan for de dagene. Det kan du jo spørre om hva er.

• Liker 4
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Jeg synes ikke det er urimelig av deg. Særlig ikke når han ikke har vært helt frisk i det siste!

Gjest pysepusen
Skrevet

Det er ikke urimelig. Er det så kaldt så skal de uansett ha et alternativ.

Skrevet

Det er ikke urimelig. Jeg både har barn i bhg og jobber i bhg, og begge steder legges barna inn ved -10 eler dersom forldrene ber om det.

Skrevet

I vår barnehage trilles vognene inn i gangen når det er så kaldt, noe sånt burde være mulig. Hva gjør barnehagen hvis det blir en lang kuldeperiode? Får ingen av barna sove?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...