Gjest Marsvinet Skrevet 11. desember 2012 #161 Del Skrevet 11. desember 2012 Marsvinet, - når du er enig i at kvinner i Norge har det bedre enn menn i afrika, hvordan tolker du det som at kvinner har det verst? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Du mener at verden ikke er likestilt fordi at menn i afrika har det bedre enn kvinner i afrika, - selv om du sitter helt på toppen og kvinner i vesten har det bedre enn kvinner i u-land, - og da er dette her urettferdig fordi at mennene i afrika har det bedre enn kvinnene i afrika? Hvorfor er det ikke urettferdig at kvinner i vesten har det bedre enn menn i uland da...? Så klart det er urettferdig! Hva foreslår du at vi gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. desember 2012 #162 Del Skrevet 11. desember 2012 Så klart det er urettferdig! Hva foreslår du at vi gjør? Jeg har jo fortalt at den eneste måten å oppheve forskjellen av velstand mellom i-land og u-land er at borgerne av u-land må fritt får reise til I-land, slik borgerne av I-land fritt kan reise til u- land, - men det er jo ingen som vil høre på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. desember 2012 #163 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg har jo fortalt at den eneste måten å oppheve forskjellen av velstand mellom i-land og u-land er at borgerne av u-land må fritt får reise til I-land, slik borgerne av I-land fritt kan reise til u- land, - men det er jo ingen som vil høre på meg! Alle som er med på å opprettholde dagens system med Schengen, grensekontroller og innreiseforbud er med på å opprettholde urettferdighetene mellom de fattige og rike. Veldig få forstår dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsvinet Skrevet 11. desember 2012 #164 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg har jo fortalt at den eneste måten å oppheve forskjellen av velstand mellom i-land og u-land er at borgerne av u-land må fritt får reise til I-land, slik borgerne av I-land fritt kan reise til u- land, - men det er jo ingen som vil høre på meg! Jeg forstår bare ikke hvordan det skal fungere. Hvis alle hadde hatt lik utdannelse så kunne det ha gått, men hvordan skal en milliard mennesker uten utdannelse, språkkunskaper eller lik kulture klare å skaffe seg arbeid i i-land? Vi har jo allerede problemer med å integrere de få invandrerene vi tar inn, så hvordan skulle det gått hvis flere millioner kom hit? Da hadde de stemt inn et ekstremt religiøst styre her og ødelagt demokratiet, (intet demokrati uten utdannelse). Når hele verdens befolkning er utdannet så kan vi snakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jovia Skrevet 11. desember 2012 #165 Del Skrevet 11. desember 2012 Hadde alle landegrenser åpnet hadde vel alle endt opp med å ha det like ille, så sånn sett hadde det jo blitt rettferdig, men det tar tid å integrere innvandrere, så hvis velferdsstaten ikke skal kollapse, må vi jo ikke ta inn fler enn vi klarer å integrere. Hadde vi hatt frie grenser hadde ikke mennesker hatt like muligheter uansett. Det har vi rett og slett ikke råd til. De fattige ville vært fattige selv om de kom hit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 12. desember 2012 #166 Del Skrevet 12. desember 2012 Jeg forstår bare ikke hvordan det skal fungere. Hvis alle hadde hatt lik utdannelse så kunne det ha gått, men hvordan skal en milliard mennesker uten utdannelse, språkkunskaper eller lik kulture klare å skaffe seg arbeid i i-land? Vi har jo allerede problemer med å integrere de få invandrerene vi tar inn, så hvordan skulle det gått hvis flere millioner kom hit? Da hadde de stemt inn et ekstremt religiøst styre her og ødelagt demokratiet, (intet demokrati uten utdannelse). Når hele verdens befolkning er utdannet så kan vi snakke. Så du innrømmer på en måte at det aldri kan bli likestilling på jordkloden og at likestillingen er en illusjon? Er det ikke dette her jeg har fortalt hele tiden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2012 #167 Del Skrevet 12. desember 2012 Så du innrømmer på en måte at det aldri kan bli likestilling på jordkloden og at likestillingen er en illusjon? Er det ikke dette her jeg har fortalt hele tiden? Hvor hen er det likestilling? Kvinner verden over blir mindre satt pris på enn dyrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 12. desember 2012 #168 Del Skrevet 12. desember 2012 Hadde alle landegrenser åpnet hadde vel alle endt opp med å ha det like ille, så sånn sett hadde det jo blitt rettferdig, men det tar tid å integrere innvandrere, så hvis velferdsstaten ikke skal kollapse, må vi jo ikke ta inn fler enn vi klarer å integrere. Hadde vi hatt frie grenser hadde ikke mennesker hatt like muligheter uansett. Det har vi rett og slett ikke råd til. De fattige ville vært fattige selv om de kom hit. Ikkesant, likestilling for alle jordas innbyggere er en illusjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jovia Skrevet 12. desember 2012 #169 Del Skrevet 12. desember 2012 Ikkesant, likestilling for alle jordas innbyggere er en illusjon. I hvertfall på kort sikt, men her i Norge er vi ganske likestilt, og det er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seaworld Skrevet 17. desember 2012 #170 Del Skrevet 17. desember 2012 Alle damer kan få seg noe på flekken om de ikke bryr seg om hva de slipper til mellom beina. Nok av bikkjer der ute. Men om de f.eks. har en spesiell person i sikte, har de det ikke noe lettere enn menn vil jeg si.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2012 #171 Del Skrevet 27. desember 2012 kan TS komme med en troverdig statistikk eller noe som helst uttalelser som underbygger påstanden? eller er dette bare sedvanlig pissprat og synsing fra en stakkar som ikke har baller nok til å få seg noe? Dette kan du lett finne ut av selv. Opprett to profiler på et nettdating sted. En kvinnelig profil og en mannlig profil begge på 25 år. Velg ut to bilder på google av en gjennomsnittlig utseende mann og kvinne. Også skriver du to noenlunde like tekster på profilene med noen typiske interesser for kvinnen og mannen. La så bare profilene ligge der uten å selv ta kontakt med noen andre brukere. Så venter du to uker og ser hvordan responsen er på de to. Mange har prøvd før deg og resultatet blir alltid det samme.... Hvilken verden lever egentlig du i? I din egen lille boble? Anonym poster: 652ea32d6f6cfbdb406d546ed3b4b995 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flesvik Skrevet 30. desember 2012 #172 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) På verdensbasis, har menn det langt bedre enn kvinner. Det mange flere kvinner som er analfabeter, enn menn, og det er vanligere at menn har jobb og utdanning enn kvinner. Kvinner er mye fattigere enn menn på verdensbasis, og i de fleste fattige og kriserammede land, er det kvinner som er fattigst, sulter mest og lider mest. I flere land i Afika og Midt-østen har kvinner hverken rett til å arve eller skille seg, og i enda fler land har ikke kvinnene noen som helst rett til barna i en eventuell skilsmisse sak. Kvinner blir oftere utsatt for vold, voldtekt og tvang enn menn. Ikke alle land i verden praktiserer stemmerett for kvinner. I Koranen står det at en kvinnes vitnesbyrd er vedt halvparten av en manns, så de fleste landene som følger Sharia-lovgivning kan menn i praksis slippe unda med voldtekt og mishandling av kvinner med loven på sin side. Nei, i det store bildet er det ikke bedre å være kvinne enn mann. Analfabeter må du nesten gi en kilde på. For i den vestlige verden ihvertfall så er det MYE fler gutter/menn som er analfabeter. Og menn er suverent mye mer utsatt for vold i ALLE deler av verden så dette bullshitet kan du stikke tilbake der det kom fra. "fattige kvinner" kommer av hvordan man beregner fattigdommen. F.eks hvis en mann og en kvinne lever på en gård hele sitt liv og gården står i mannens navn. Er da kvinnen noe fattigere i løpet av det livet enn mannen? I følge statistikkene er hun det, men i følge statistikkene har hun da også gjennom hele livet fått både kost og losji gratis... Gavmild mann hun har da..... Og sharia lovgivning er like streng eller anda verre for menn. Det er fortsatt mye mer menn enn kvinner som henrettes eller straffes på andre måter under sharia. og i enda fler land har ikke kvinnene noen som helst rett til barna i en eventuell skilsmisse sak. Å ja. Akkurat som menn i alle land i den vestlige verden altså..... Må kvinnene da betale barnebidrag etterpå også for barna de ikke får se? Men disse mennene kan vel forsåvidt takke seg selv for det. Ja, det er mye lettere for en jente å få seg noe. Det er riktig nok en av de få fordelene med å være jente. Som mann er jeg fysisk sterkere, slepper mensen, slepper å føde, slepper stalkere, slepper ekle griser, slepper sminke, slepper å bli like fort forhåndsdømt osv... Skjønner ikke helt hva vi skal klage på, da det er mye enklere å være mann. Det finnes vel nok av ekle kvinnegriser. Waco - har du noen sinde tenkt over at koomplekse problemstillinger kan ha svar som er komplekse, og slett ikke entydige? Jeg ser poenget ditt, Waco, men jeg synes du trekker det vel langt. Dessuden - i eksemplene som omhandler land i afrika, midtøsten etc. og problemstillingen menn/kvinder, vil jeg vel si at menn har det bedre til trods for de argumentene som listes opp. Lever man under slike regimer, har kvinner nøyaktig de samme problemene som menn - bortsett fra at de ikke har noe privat spillerom, ingen økonomisk frihed, ofte ikke kan bevege seg fritt, og betraktes som familiens eller mandens eiendom. De er med andre ord ofre både for en nådeløs eller rettsløs stat OG undertrykket av patriarkalske strukturer. Jeg skjønner ikke hvorledes det gjør det bedre end å være mand? I tilliegg til at de kan straffes til fysisk mishandling, fengsling og død om de udsettes for overgreb..... Og dermed greier Giacomo_P nok en gang å motsi seg selv.... I to påfølgende innlegg.... Er du stolt av din dobbeltmoral Giacomo_P? Det finnes fortsatt eksempler på mangel på likelønn her, og det er en overvekt av kvinner som blir utsatt for overgrep, voldtekter og vold i hjemmet. Hva er "likelønn" og hvor er det vi ikke har likelønn her i Norge? Og hvorfor plukke ut spesielle tilfeller av vold som visstnok kviner er mer utsatt for enn menn? Hvorfor ikke se på vold generelt? Menn er MYE mer utsatt for vold enn kvinner. Og vold i hjemmet er også menn mer utsatt for enn kvinner. Det er en myte lagd av media og feminister at mann slår sin partner oftere enn kvinner. Kvinner slår mer både sin partner og sine barn enn menn viser statistikk. Jo, i de fleste land med dålige menneskerettigheter, har kvinner enda dårligere rettigheter enn menn. Hvis du mener at jeg tar feil så får du finne en skriftlig kilde som beviser det. Den som kommer med påstanden har bevisbyrden. Har du ikke fått med deg det? I Norge har det liten betydning hvilket kjønn man er, begge har jo like muligheter. Nei begge kjønn har ikke like muligheter i Norge. Se f.eks på formålsparagrafen i likestillingsloven. Endret 30. desember 2012 av flesvik 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå