AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #1 Skrevet 3. desember 2012 Jeg hørte noen som brukte alfadame som skjellsord om en dame, men alfamann er visst positivt? Kan noen forklare? Anonym poster: 2f1ce3faee8dccb4fd6289db63c5f791
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #2 Skrevet 3. desember 2012 Aldri hørt om alfadame, men er ikke så rart at det er bra å være alfamann. Å ha ekstrem selvtillit, få folk til å se på deg som en leder er jo positivt. Anonym poster: a26611b9781fd1ef93049d6de1ee9822
Ibanez Skrevet 3. desember 2012 #3 Skrevet 3. desember 2012 Alfa for meg er noe som tilhører dyreriket. 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #4 Skrevet 3. desember 2012 Jeg fant dette http://www.side2.no/sexogsamliv/article2314733.ece Narsissistisk personlighetsforstyrrelse... Hvorfor er det så mye snakk om å være alfamann for å få damer da? Spesielt på KG... Anonym poster: 202d9113e498dadb4c14a48bf299747e 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #5 Skrevet 3. desember 2012 Hvorfor er det så mye snakk om å være alfamann for å få damer da? Spesielt på KG... Anonym poster: 202d9113e498dadb4c14a48bf299747e Er jo bare noen få som er alfamenn da, så det er neppe et krav for å få dame. Men klart selvtillit og status drar damer, samtidig som om man tror man er kongen så tør man jo også å prøve seg på hvemsomhelst og da økser man sjansene på å få dame. Anonym poster: a26611b9781fd1ef93049d6de1ee9822
Gjest Badebuksa Skrevet 3. desember 2012 #6 Skrevet 3. desember 2012 Gul pels og morsom stemme er kanskje ikke det heiteste som finnes, men jeg vet ikke jeg.. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #7 Skrevet 4. desember 2012 Er jo bare noen få som er alfamenn da, så det er neppe et krav for å få dame. Men klart selvtillit og status drar damer, samtidig som om man tror man er kongen så tør man jo også å prøve seg på hvemsomhelst og da økser man sjansene på å få dame. Anonym poster: a26611b9781fd1ef93049d6de1ee9822 Men hvorfor brukes alfadame som skjellsord da? Anonym poster: 202d9113e498dadb4c14a48bf299747e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #8 Skrevet 4. desember 2012 Har dårlige erfaringer med alfamenn. Liker mer jordnære, sjenerte gutter. Anonym poster: e3ea0d8e6a08a4f56f3b1d0432507a53 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #9 Skrevet 4. desember 2012 Begrepet alfamenn/alfahanner er vel først og fremst brukt av tilhengere av Pick Up Artist-våset (kort fortalt: En "skole" for folk uten sosiale antenner, hvor de lærer å manipulere kvinner til sengs). I seriøs forskning som omhandler menneskers psykologi og sosiale mønster hører man neppe dette noen snakke om dette? For meg hører begrepet alfahann hjemme hos bl.a. ulver (hvor man forøvrig også opererer med begrepet alfahunn). Hvorfor noen har funnet det passende å anvende disse teoriene på mennesket, som er en temmelig annerledes art og som lever under forutsetninger som ikke direkte kan kalles "naturlige", vet vel bare de selv... Det er nok intet annet enn et kvasivitenskaplig forsøk på å legitimere sin egen drittsekkoppførsel/mangel på normal folkeskikk. Det havner litt i samme kategori som disse påstandene om at kvinner vil ha "bad boys". Nei. Kvinner vil ikke ha bad boys. Noen kvinner vil ha dem. Andre kvinner foretrekker med beskjedne, jordnære og følsomme type menn. Og det er vel nettopp her problemet til disse forvirrede stakkarene ligger. De generaliserer og nedvurderer kvinner, og forstår seg ikke helt på dem. Men hvorfor brukes alfadame som skjellsord da? Anonym poster: 202d9113e498dadb4c14a48bf299747e I følge denne teorien tiltrekkes jo kvinner av dominerende menn, og har vel dermed et behov for å finne en mann hun kan underkaste seg. En kvinne med alfa/leder-egenskaper blir vel dermed å anse som maskulin, siden hun truer mannens posisjon som den dominerende i forholdet? Ego er skjøre saker, spesielt for noen av disse gutta, så de føler vel da kanskje et behov for å forsøke å bryte kvinner ned slik at de ikke truer deres illusoriske alfamannfantasier? Gudene vet, men det hele er temmelig hysterisk... Jeg vil tro de fleste gubbene som slenger om seg med teorier og begreper som dette innser hvor feil de tok når (hvis) de forelsker seg og havner i et forhold med en sterk, selvstendig, oppegående kvinne. Skjønt, mange av dem later til å ha distansert seg såpass fra kvinner emosjonelt at de kanskje aldri får oppleve dette. Det føles nok tryggere for dem å pule rundt og holde ting overfladisk... Og da sitter de der vel da, med fordommene sine, bitre og ensome til de blir gamle og grå? De får skylde seg selv, irrasjonelle som de (ironisk nok) er. Anonym poster: 14fd6aa63c11b16d21485631aeaf2820 8
La Guapa Skrevet 4. desember 2012 #10 Skrevet 4. desember 2012 Alfaen i en flokk er lederen. Det er bare en alfa i flokken og de andre flokkmedlemmene vil stadig prøve å klatre opp til å bli alfa. Ettersom mennesker også er dyr har vi også denne flokkadferden i likhet med andre flokkdyr. Noen mennesker har klare alfaegenskaper. Min mann er en alfa. Hans lederegenskaper kommer tydelig frem i alle situasjoner, også private. Dette betyr ikke at han ikke bruker menneskeklokskapen sin i tillegg. Han er ikke en overkjørende drittsekk. Men han er god på å analysere situasjoner og lede gruppa mot et mål. Jeg er også leder på jobb og en typisk alfa også privat. Det betyr bare at det er naturlig for meg å ta ledelsen med en gang noe skal gjennomføres, uten at det betyr at jeg ikke hører på synspunktene til andre. Min ledelse handler da om å trekke frem ett forslag til løsning og å sørge for en god gjennomføring av dette forslaget. Idehøsting, organisering og gjennomføring er min styrke. Det kan bli vanskelig å være to alfa i et hus, tenker sikkert mange da Men ettersom jeg er typisk alfa OG har kvinnelist i tillegg trenger det ikke mye tenking til å skjønne at han tror han tar alle avgjørelsene på hjemmebane
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #11 Skrevet 4. desember 2012 Alfaen i en flokk er lederen. Det er bare en alfa i flokken og de andre flokkmedlemmene vil stadig prøve å klatre opp til å bli alfa. Ettersom mennesker også er dyr har vi også denne flokkadferden i likhet med andre flokkdyr. Noen mennesker har klare alfaegenskaper. Min mann er en alfa. Hans lederegenskaper kommer tydelig frem i alle situasjoner, også private. Dette betyr ikke at han ikke bruker menneskeklokskapen sin i tillegg. Han er ikke en overkjørende drittsekk. Men han er god på å analysere situasjoner og lede gruppa mot et mål. Jeg er også leder på jobb og en typisk alfa også privat. Det betyr bare at det er naturlig for meg å ta ledelsen med en gang noe skal gjennomføres, uten at det betyr at jeg ikke hører på synspunktene til andre. Min ledelse handler da om å trekke frem ett forslag til løsning og å sørge for en god gjennomføring av dette forslaget. Idehøsting, organisering og gjennomføring er min styrke. Det kan bli vanskelig å være to alfa i et hus, tenker sikkert mange da Men ettersom jeg er typisk alfa OG har kvinnelist i tillegg trenger det ikke mye tenking til å skjønne at han tror han tar alle avgjørelsene på hjemmebane Hvorfor er dette noe han er komfortabel med? Føler han ikke at han overkjører deg, dersom det virkelig er slik at han tror han har det siste ordet? Anonym poster: 14fd6aa63c11b16d21485631aeaf2820
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 http://www.wikihow.com/Become-an-Alpha-Male Han ene jeg bor med er omtrent sånn. Uansett hvem han er med eller hvor han er, så eier han rommet og det virker naturlig. Anonym poster: a26611b9781fd1ef93049d6de1ee9822
La Guapa Skrevet 4. desember 2012 #13 Skrevet 4. desember 2012 Hvorfor er dette noe han er komfortabel med? Føler han ikke at han overkjører deg, dersom det virkelig er slik at han tror han har det siste ordet? Anonym poster: 14fd6aa63c11b16d21485631aeaf2820 Vi har alltid en diskusjon hvis vi er uenige der vi begge argumenterer for vår side av saken. Han kan starte med å argumentere godt for sin sak. Jeg argumenterer godt for min. I løpet av diskusjonen får jeg mine argumenter igjennom , men passer alltid på å gi kreditt til hans. Samtidig vrir jeg mine argumenter i hans favør så de tilslutt ender opp med å likne hans utgangspunkt, men med min konklusjon. Altså er utfallet i min favør , men argumentasjonsrekken er 50/50....og for ham høres det plausibelt ut at dette følger hans egen overbevisning. Enkelt. Hvis du vil at noen skal velge et alternativ gir du dem to. Et som gangner deg selv og personen, og ett som ikke gangner personen som skal velge i det hele tatt ( og ikke deg selv heller for den del) Kvinnelist....eller manipulasjon om du vil :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå